دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج
41
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علت بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج:فرم و سایز سینه های خانم ها بعد از ازدواج چه تغییری می کنه ؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت تغییرات بدن بعد از ازدواج آشنا شوید.

فرم و سایز سینه های خانم ها بعد از ازدواج چه تغییری می کنه ؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با علت تغییرات بدن بعد از ازدواج آشنا شوید.

فرم و سایز سینه های خانم ها بعد از ازدواج چه تغییری می کنه ؟

به طور کلی سینه ها در زنان از سن بلوغ شروع به رشد کرده و روز به روز بزرگتر می شوند. این روند بخشی از بلوغ و زن شدن است. با این حال، ممکن است برخی از زنان در طول بزرگسالی خود، عارضه بزرگ شدن سینه ها را تجربه کنند. دلیل این که چرا برخی از زنان تغییر در اندازه سینه دارند، متفاوت می باشد. بارداری تقریبا همیشه علت بزرگ شدن سینه ها است. اما گاهی اوقات، سینه ها بدون باردار شدن نیز رشد می کنند.

به عنوان مثال، افزایش وزن و نوسانات هورمونی می تواند باعث بزرگ شدن سینه ها شوند. به هر دلیل، هر کسی که تغییر ناگهانی در اندازه سینه های خود مشاهده کند، طبیعی است که کمی نگران شود.در اغلب موارد، بزرگ شدن سینه ها نشانه ای از مشکل جدی نیست. در این مقاله، در مورد این که چه چیزی باعث افزایش سایز سینه و رشد غیر طبیعی آن می شود، صحبت خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت که چه زمان باید در مورد بزرگ شدن سینه ها نگران شده و به دکتر مراجعه کنید.

علت بزرگ شدن سینه ها در زنان

علل تغییرات ناگهانی اندازه سینه ها

علت بزرگ شدن سینه ،موضوعی که شاید شما را هم نگران کرده باشد .کاملاً طبیعی است که تغییراتی در اندازه سینه در مراحل مختلف زندگی تجربه کرده باشید. گاهی اوقات تغییر رژیم غذایی موجب کوچک شدن سینه ها و از آن طرف بارداری موجب بزرگ شدن سینه ها میشود، این تغییرات موجب نگرانی در خانمها شده.

بعضی خانمها با سینه های کوچک راحت هستند و برخی دیگر سینه های بزرگ دوست دارند.علت بزرگ شدن سینهبنابر این اگر شما از تغییرات ناگهانی سینه ها در طول زندگیتان ناراحت هستید، در ادامه فاکتورهای مشترکی که باعث این تغییرات می شود را معرفی می کنیم.

علت بزرگ شدن سینه ها در زنان

5علت اصلی بزرگ شدن سینه زنان

1. افزایش وزن: در برخی خانمها با افزایش وزن، سایز سینه ها تغییر میکنند. بافت سینه شامل بافت چربی است، وقتی چربی بالا می رود سایز سینه هم بزرگتر می شود بنابرین وقتی شما وزن خود را از دست می دهید سایز سینه مجددا کوچک می شود.

2. بارداری : تغییر سایز سینه ها در دوران بارداری کاملاً طبیعی است. چندین هورمون مسئول پمپاژ خون به بافت ها هستند. در برخی خانمها درد، خارش و تورم ممکن است رخ دهد و در برخی خانم ها این روند تا پایان بارداری ادامه دارد.

3. جلوگیری از بارداری :قرص های ضدبارداری چون حاوی استروژن هستند، کمی باعث رشد سینه ها میشوند. در سن بلوغ استفاده از استروژن تغییرات ناگهانی را ایجاد می کند. در برخی دختران تغییرات تدریجی موجب نگرانی میشود اما رشد سینه در این در دوره طبیعی است. در برخی خانم ها هم اندازه سینه هنگام مقاربت جنسی، مانند ضربان قلب و فشار خون افزایش میابد.

4. قاعدگی زنان : بعد از روز تخمک گذاری استروژن و پروژسترون سینه ها را حجیم تر می کند، این به خاطر چرخش بالای خون در ناحیه ی سینه است. گاهی اوقات هم جمع شدن آب موجب می شود سینه ها بزرگ تر دیده شوند. اگر بعد از دوره ماهانه سینه ها به حالت اولیه برنگشت به پزشک مراجعه کنید.

5. یائسگی : بعد از دوره قاعدگی اگر سایز سینه ها بزرگ شد به خاطر بافت های چربی است. ممکن است بخش بافت غده ها کاهش و بافت چربی افزایش پیدا کند و سینه ها بزرگ به نظر بیایند. اگر شما متوجه تغییراتی در سایز و توده کنار سینه شوید، نیاز است به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر مواقع جزئی هستند اما اگر توده دردناک باشد باید جدی بگیرید.

علت بزرگ شدن سینه ها در زنان

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

همانطور که می دانید چک کردن سینه ها از ۳۰ سالگی به بعد یکی از اقدامات مهم برای سلامت زنان شمرده می شود. این موضوع می تواند به شما کمک کند که هر توده یا تغییراتی که در پستان مشاهده کرده اید را بررسی کرده و از عوارض جدی آن ها سرطان پستان در امان باشید. متخصص سرطان پستان، دکتر Debra G. Wechter به همه زنان توصیه می کند که معاینات پستان را یک بار در ماه حدودا ۳ الی ۵ روز پس از شروع دوره خود انجام دهند.

موارد دیگری نیز وجود دارد که به محض مشاهده باید به پزشک مراجعه کنید. به عنوان مثال تغییر در اندازه یک پستان به صورت غیر طبیعی، تجربه درد و حساسیت به لمس در سینه که به مرور زمان درمان نمی شود، نیاز به معاینات پزشکی دارد.

علت بزرگ شدن سینه ها در زنان

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (41 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits