دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راز پوست خوب ستاره‌های سینما چیست؟
12
زمان مطالعه: 13 دقیقه
کانسیلر و کرم پودر-چگونه کرم پودر بزنیم-کانسیلر چست- کرم پودر یا پنکیک-معرفی کرم پودر و پنکک-روش استفاده از کرم پودر-کرم پودر خوب یا کانسیلر کدامست -مارک کرم پودر-کرم پودر پودری -بهترین کرم پودر-کرم پودر خوب-کرم پودر با پوشش دهی بالا-کرم پودر قیمت...

هیچ چیز به اندازه یک پوست صاف و بدون عیب در زیبایی نقش ندارد، تا جایی که می‌توان گفت یک پوست یکرنگ و یکنواخت به آرایش چندانی هم نیاز ندارد.

کانسیلر چیست


هیچ چیز به اندازه یک پوست صاف و بدون عیب در زیبایی نقش ندارد، تا جایی که می‌توان گفت یک پوست یکرنگ و یکنواخت به آرایش چندانی هم نیاز ندارد. اما دلایل متعددی وجود دارد که خیلی از ما از داشتن چنین پوستی محرومیم و شاید حتی بتوان گفت افراد بسیار کمی چنین پوستی دارند.

برای داشتن چنین پوستی اول از همه باید با پزشک متخصص مشورت کرد اما باز هم ممکن است آن نتیجه دلخواه هیچگاه به دست نیاید با وجود این شاید بتوان گفت ساده‌ترین و راحت‌ترین کار، استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر و کرم‌های پوشاننده است، اما استفاده از چنین کرم‌هایی هم راز و رمزهای خود را دارد و هرکسی نمی‌تواند به این راحتی‌ها برای خودش یک پوست صاف و شفاف بسازد.

راز پوست خوب

در اینجا قدم به قدم با شما همراه شده‌ایم تا تمام رازها و تکنیک‌های انتخاب و استفاده صحیح از چنین محصولاتی را برایتان مطرح کنیم چون یک زیرسازی خوب می‌تواند شما را بسیار زیباتر کند و یک زیرسازی بد، نه تنها صورت را مصنوعی نشان می‌دهد بلکه رنگ‌های آرایشی را نیز بدرنگ نشان دهد.

قدم به قدم کرم‌پودر زدن را یاد بگیرید

خیلی از ما دقیقا نمی‌دانیم که چطور باید كرم‌پودر را بزنیم که صورتمان را غیر طبیعی یا پیر نکند، خیلی‌ها به جای اینکه رنگ پوست را یکنواخت کنند یا آن را تیره می‌کنند یا زرد می‌کنند یا بیش از اندازه سفید. چون کرم‌پودرزدن هم تکنیک‌های خاص خودش را دارد، سیندا واتسون آرایشگر معروف نیویورکی می‌گوید: هدف کرم‌پودر و دیگر کرم‌‌های پوشاننده تغییر رنگ پوست نیست بلکه تنها هدف پوشاندن عیب و ایرادها و غیریکنواختی‌های پوست است تا پوست کاملا یکدست شود. روش این خانم آرایشگر برای کرم‌پودر زدن به قرار زیر است.

کانسیلر چیست

1. هنگام خرید برای تست رنگ كرم‌پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوست‌تان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد. كرم‌پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید.

کانسیلر چیست

2. زیرسازی کنید؛ اول از همه باید با یک کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده کار را شروع کنید اگر پوست چرب یا حتی معمولی دارید حتما از مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید. مرطوب‌کننده باعث می‌شود کرم‌پودر، بهتر روی پوست بخوابد و دوام بیشتری هم داشته‌ باشد.

3. به صورت نقطه‌ای روی پیشانی، چانه، بینی و کناره‌های بینی مقداری كرم‌پودر را بگذارید، معمولا بیشترین تغییر رنگ در مرکز صورت است به همین دلیل باید در این منطقه بیشترین پوشش را ایجاد کنید، تمرکز بیشتر را روی این قسمت بگذارید، با انگشت کرم را با کمی فشار روی پوست بمالید.

کانسیلر چیست

4. حالا نوبت کانسیلر است هر منطقه‌ای از پوست که کمی تیره ‌است به خصوص زیر چشم‌ها باید با کانسیلر پوشانده‌ شود، با برس کوچک و ظریفی دقیقا زیر پلک پایین را با حرکت به سمت بینی کانسیلر بزنید. حواستان باشد که کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم‌پودر باشد.

5. حالا با یک برس بزرگ و پرزدار به صورت پودر بزنید، اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید یک پودر برنزه انتخاب کنید، در اطراف استخوان‌های صورت یعنی خط فک، خط رویش موها و شقیقه‌ها بیشتر تمرکز کنید، چون این مناطق برجسته‌اند و آفتاب بیشتری می‌خورند باید نسبت به دیگر جاهای پوست تیره‌تر باشند.

کانسیلر چیست

6. منطقه T یعنی پیشانی و بینی معمولا از مناطقی هستند که کمی براق‌ترند به همین دلیل برای گرفتن این براقی باید از یک پودر مات استفاده کنید، با یک برس بزرگ بینی، پیشانی و چانه را با پودر بپوشانید.

با توجه به نوع پوست کرم‌پودر انتخاب کنید

کسانی که پوست براقی دارند

کسانی که پوست براق و شفافی دارند یعنی پوست‌هایی که مثل آینه می‌درخشند اما گاهی هم جوش‌های ریزی در آن دیده می‌شود بهتر است بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوست از پنکیک استفاده شود چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها دارد و هم اینگونه پوست‌ها را جوان‌تر نشان خواهد داد که البته نباید هیچگاه پنکیک را دور چشم‌ها زد بلکه تنها با گذاشتن و برداشتن پد پوست را باید کمی مات کرد.

کانسیلر چیست

اگر پوستی کدر دارید

اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لک‌های به جا مانده از جوش دارید، ابتدا ضدآفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک كرم‌پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را كاملا روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید.

اگر پوست چربی دارید

هنگام خرید كرم پودر حتما به لیبل آن دقت كنید كه روی آن كلمه ( oil free) یا (matt)نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌كند بلكه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بدتر آماده كنید. كرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنكیك‌های خشك انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شماست. در صورتی كه پوست‌تان نیاز به یك پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن كرم مایع با یك پد مرطوب یك لایه از فون خشك(آكوا) روی پوست‌تان بزنید.

قدم به قدم کبودی‌های زیر چشم را بپوشانید

کبودی زیر چشم از آن مشکلاتی است که جوان و پیر نمی‌شناسد و خیلی‌ها را گرفتار خود کرده‌است، حلقه‌های سیاه رنگی که می‌توانند تمام زیبایی فرد را خراب کنند. گاهی هم آنقدر این حلقه‌ها سمج می‌شوند که به راحتی از بین نمی‌روند حتی اگر به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید، اما ما از قول یک آرایشگر معروف نیویورکی به نام «سونیا کشوک» به شما می‌گوییم چگونه می‌توانید با کانسیلر این حلقه‌های مزاحم و سمج را محو کنید تا حداقل همیشه چهره‌تان را خسته نشان دهند.

کانسیلر چیست

1. کانسیلر را با یک برس کوچک که سری نسبتا تیز داشته‌باشد تنها روی حلقه‌های سیاه بمالید، وقتی سر برس آرایشی کوچک و تیز باشد کمتر احتمال دارد که لایه کانسیلر زیر چشم بیش‌از اندازه شود. فراموش نکنید که به پوست گوشه داخلی چشم حتما کانسیلر بزنید چون معمولا در این قسمت حلقه‌های سیاه از همه آشکارترند. کانسیلر را به پلک‌ها بمالید تا تمام پوست اطراف چشم یکرنگ شود.

کانسیلر چیست

2. با استفاده از یک برس کوچک سایه چشم، مقداری پودر روی کانسیلر بزنید، بهتر است از پودری مات استفاده کنید تا اگر در کانسیلر درخشندگی وجود دارد بپوشاند و پوست را یکدست نشان دهد ، پودرهای متفاوتی در بازار برای پوست زیر چشم وجود دارد که باید با توجه به رنگ پوست خودتان یکی را انتخاب کنید.

کانسیلر چیست

3. حالا نوبت خط چشم است یک خط چشم مشکی انتخاب کنید و بعد روی پلک بالا یک خط خیلی باریک بکشید تا کاملا خط مژه‌ها مشخص و برجسته شود. حواستان باشد که بهتر است تا جایی که ممکن است زیر مژه‌ها را هم سیاه کنید. تا چشم کاملا حالت خود را نشان دهد. در نهایت روی مژه‌ها دو لایه ریمل مشکی بزنید، یعنی اول یک لایه بزنید وقتی خشک شد، دوباره لایه دیگری روی آن بزنید.

کانسیلر چیست

4. شاید تعجب کنید ولی ابروها هم در پوشاندن کبودی‌های زیر چشم نقش دارند وقتی ابروها زیبا و پر باشند توجه‌ها دیگر به زیر چشم جلب نمی‌شود به همین دلیل به نوعی تمام ایرادهای ابروها را هم بپوشانید با یک مداد نرم ابرو را پر کنید. بهتر است برای پر کردن ابرو به صورت ضربه‌ای و خیلی آرام، از قسمت داخلی ابرو شروع کنید تا به انتها برسید، برای اینکه کاملا طبیعی بشود با یک برس ‌ابرو، موهای ابرو را شانه کنید تا رنگ‌ها به خوبی پخش شوند.

کانسیلر چیست

كانسیلر چیسـت؟

كانسیلر همانند كرم‌پودر در مدل‌های جامد و كرمی موجود است‌ اما به دلیل اینكه كرم‌پودری كه به پوست می‌زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از كانسیلر استفاده كنید. كانسیلر پف، تیرگی و چروك‌های ریز دور چشم را از بین می‌برد. متاسفانه بعضی از خانم‌ها گاهی از كانسیلری كه 10 درجه روشن‌تر از رنگ پوست‌شان است به دور چشم‌شان می‌زنند.

کانسیلر چیست

در صورتی كه این كار چشمان‌شان را ریزتر نشان می‌دهد و حالت مصنوعی به چهره می‌دهد. رنگ كانسیلر تنها باید یك درجه روشن‌تر از رنگ كرم پودرتان باشد. كانسیلر‌ها را می‌توانید روی خط خنده، خط اخم و همین‌طور لك‌های پوستی هم استفاده كنید.

انتخاب درست کانسیلر مهم است

شما باید کانسیلری انتخاب كنید که پایه رنگی گرم داشته‌باشد، حواستان باشد که کانسیلر نباید روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد چون در این صورت سفیدی بیش از اندازه زیر چشم‌ها بیشتر جلب توجه خواهد کرد و چهره حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

بهترین حالت این است که کانسیلر دقیقا رنگ پوست باشد و وقتی روی پوست مالیده می‌شود اصلا رنگ آن مشخص نباشد، به دنبال کانسیلری باشید که پوشانندگی بالایی داشته‌ باشد، معمولا کانسیلرهای جامد(استیک) بیشتر می‌توانند این هدف را برآورده کنند و باید بدانید که کانسیلرهایی که باید با اسفنج مالیده شوند کمترین پوشانندگی دارند. بهتر است کانسیلری انتخاب کنید که پایه رنگ صورتی داشته‌ باشد.

جوش‌ها را به این روش بپوشانید

کافی است چند جوش روی صورتتان داشته باشید تا کاملا آرایش‌تان خراب شود. این نقطه‌های مزاحم نه تنها صورت را زشت می‌كنند بلکه به راحتی هم پوشانده نمی‌شوند اما بعضی از برندها پوشاننده‌های مخصوص جوش تولید کرده‌اند که می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند البته پیشنهاد می‌کنیم فقط به دنبال پوشاندن جوش‌ها نباشید بلکه بهتر است برای درمان آن اقدام کنید.

برای از بین بردن جوش‌ها بهتر است پوشاننده و كرم‌پودری بخرید که اسیدسالیسیلیک داشته باشد چون وجود این ماده مانع مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود.

با انواع کرم‌پودرها آشنا شوید

كرم‌پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن از معمولا به کمک اسفنجی است که روی آن در نظر گرفته شده است.

کانسیلر چیست

کرم‌های مرطوب‌کننده رنگی: علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد این کرم برای پوست‌های جوان و صاف مناسب است.

کانسیلر چیست

فون مایع: رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل كرم‌پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی ( Oil Free ) آن استفاده کنند.

کانسیلر چیست

پن استیک: این كرم‌پودر بافت سنگینی دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم مناسب است. مقداری از آن را روی محل بگذارید و با یک اسفنج محو کنید.

کانسیلر چیست

كرم‌پودر: این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به‌خصوص مناسب پوست‌های خشک می باشند و چون بافت تقریبا سنگینی دارند؛ باید مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده‌اند. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

کانسیلر چیست

با كرم‌پودر، بینی‌تان را کوچک کنید

اگر بینی بلندی دارید باید در نوک بینی از كرم‌پودر تیره‌تری استفاده کنید؛ اگر بینی‌تان کمی انحنا دارد و کج است، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن‌تر را در وسط بینی به کار ببرید. همچنین از پودر روشن می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن بینی کوتاه، چشمان گود رفته کوچک، صورت باریک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریک و بلند و پوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده کنید علاوه بر اینها برای برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها، یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه بکشید. بعد پوشاننده یا فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی روی این خط فرضی به طور افقی بزنید.

متخصصان پوست در مورد کرم‌پودر چه می‌گویند؟

بهتر است كرم‌پودرهایی با فرمول ساده‌تر انتخاب کنید. برای اینکه با استفاده از كرم‌پودر دچار مشکل نشوید، باید به نکات خاصی توجه کنید از جمله اینکه قبل از هر بار مصرف، دست و صورت خود را خوب بشویید به خصوص اگر كرم‌پودرتان پمپی (تیوپی) نیست. هرگز از كرم‌پودر دیگران استفاده نکنید. هنگام تهیه كرم‌پودر اگر تستر، پمپی نیست، آن را به صورتتان نزنید زیرا حتما آلوده است.

قبل از مصرف كرم‌پودر حتما پوست را تمیز کنید زیرا ذرات و آلودگی‌های روی آن می‌توانند منافذ ترشح چربی را ببندند. در كرم‌پودر را خوب و محکم ببندید تا میکروب و گرد و خاک وارد آن نشود. كرم‌پودر را در معرض مستقیم نور آفتاب یا در محیط خیلی گرم قرار ندهید. اگر كرم‌پودر تغییر رنگ یا بو داد و بافت یکنواخت آن تغییر کرد، آن را دور بیندازید زیرا مواد نگهدارنده كرم‌پودر جلوی رشد باکتری‌ها را نگرفته‌اند. اگر كرم‌پودر غلیظ شده، در آن آب نریزید و آن را دور بیندازید. حتما قبل از خواب كرم‌پودر را از روی پوست پاک کنید.

اگر به کرم‌پودر حساسیت داشته ‌باشید

به طور کلی پوست ممکن است دو نوع واکنش حساسیتی به مواد آرایشی نشان دهد؛ درماتیت تماسی آلرژیک و درماتیت تماسی تحریکی... که با خارش و قرمزی و... بروز می‌کنند.گاهی حساسیت به كرم‌پودر و سایر محصولات آرایشی بلافاصله بعد از مصرف یا پس از سال‌ها خود را نشان می‌دهد.

به محض ایجاد حساسیت پوستی حتما مصرف كرم‌پودر و سایر مواد آرایشی را قطع کنید و بعد از بهبود علائم مصرف آنها را از سر بگیرید. حتما با پزشک متخصص پوست و مو هم مشاوره کنید. برای پیشگیری از حساسیت به كرم‌پودر می‌توانید قبل از استفاده از محصولی جدید، ابتدا آن را پشت ساعدتان امتحان کنید. اگر بعد از ۲۴ ساعت علامتی از حساسیت مشاهده نکردید، مصرف آن برای شما بی‌خطر خواهد بود.

این افراد نباید از کرم‌پودر استفاده کنند

یکی از عوارض شایع مصرف كرم‌پودرها، تشدید جوش‌های صورت است. اغلب كرم‌پودرها پایه‌های سنگینی دارند که باعث انسداد منافذ پوستی و تشدید آکنه و جوش‌های صورت می‌شود. گاهی متخصصان پوست برای پوشاندن موقت جوش‌ها و ضایعات پوستی برای بیمار، كرم‌پودرهای مخصوصی تجویز می‌كنند که به آنها بدون چربی گفته می‌شود اما كرم‌پودر «بدون چربی» نداریم. منظور از بدون چربی، چربی کنترل شده است. این كرم‌پودرها هم چربی دارند، اما چربی آنها در حدی نیست که باعث تشدید قابل توجه ضایعات پوستی شود. به هر حال در صورت وجود ضایعات پوستی استفاده نکردن از كرم‌پودر بسیار بهتر از مصرف آن است.

منبع : برترین ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits