دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جایگزینی رنگ های طبیعی در لوازم آرایشی
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بسیاری از مواد طبیعی را می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای شیمیایی دانست که از جمله معروف ترین آنها

در حال حاضر رنگ های موقت جایگزین رنگ های قدیمی شده اند زیرا عوامل تحریک کننده کمتری دارند. این رنگ ها ساختار مو را تغییر نمی دهند و همچنین نیازی به بی رنگ کردن موها نیست. با این جال، برای حفظ حالت همیشگی باید مرتبا استفاده شود و از طرفی نیز موهای سفید را نمی پوشاند. در هر صورت باید به برخی ترکیبات موجود در رنگ ها مانند آمونیاک توجه کرد.

جایگزینی رنگ های طبیعی در لوازم آرایشی

بسیاری از مواد طبیعی را می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای شیمیایی دانست که از جمله معروف ترین آنها حنا است. البته به خاطر اینکه نمی توان رنگ زیبا و دلخواهی پس از استفاده مشاهده کرد چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد. مسئله قابل توجه دیگر اینکه پس از رنگ کردن موها با حنا به هیچ وجه نباید از رنگ های شیمیایی استفاده کرد زیرا سبب سوختن موها می شود. قبل از استفاده از هر کدام از رنگ های طبیعی با فردی متخصص در این باره مشورت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ کردن موها برای خانم های باردار ممنوع است.

اگر قصد دارید خوتان در منزل موها را رنگ کنید، ابتدا مقداری از آن را امتحان کنید تا از واکنش های احتمالی پوست مطلع شوید. برای این کار، قسمت کوچکی از پوست سطح داخلی آرنج را خوب تمیز کنید. سپس مقدار کمی از ماده را روی پوست بزنید و بگذارید خشک شود. اگر بعد از 24 ساعت هیچ احساس خارش و سوزشی احساس نکردید و اثری از قرمزی نیز دیده نشد، می توانید مطمئن شوید که احتمال بروز حساسیت ضعیف خواهد بود.

جایگزینی رنگ های طبیعی در لوازم آرایشی

بسیاری از خانم‌ها در گذشته برای رنگ کردن موهای خود و آراسته به نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می شدند. اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این‌باره بپرسید، قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آنها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود.
پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند. آنها از حنا برای حنایی کردن، از روناس برای مشکی کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهایشان استفاده می‌کردند.
طلایی طبیعی
افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی‌رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این دو عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که دارای موهای سفید هستند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن آنها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.
حتی می‌توانید های‌لایت کنید
افرادی که چند تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آنها به حدی است که موجب نارضایتی آنها می‌شود، می‌توانند از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهایشان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم‌لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10‌دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره‌رنگ شدن موهای سفید می‌شود.البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل تن آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.
اول تست کنید
نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است بخش کوچکی از موهایتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهایتان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح 37 درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.
اگر چند تار موی سفید دارید
پیش از پیدایش رنگ های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ های شیمیایی که استعمال آنها عوارض جانبی به همراه دارد، توصیه می کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.
طرفداران مسی بخوانند
افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهایشان استفاده کنند.برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید. برای این منظور کافی است به میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و بر موهایتان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی و جالبی روی موهایتان می‌شود.
روشن‌سازی با اسپرک
اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آنها تنها یک نوع برای رنگ‌آمیزی موی سر مناسب است بنابراین به هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است 4‌قاشق غذاخوری از آن را در 3‌لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهایتان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور درمی‌آیند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits