دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نگران نباشید،لوازم آرایش شما قابل تعمیر است
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تعمیر لوازم آرایش و راهنمای چگونگی تعمیر لوازم آرایش

تعمیر لوازم آرایش

تعمیر لوازم آرایش

در لاک ناخنم باز نمی شود!

حتما هر بار که برس لاک را از شیشه برمی دارید، آن را به لبه شیشه لاک می کشید تا اضافی محلول لاک داخل شیشه بریزد. در این هنگام مقدار بسیار اندکی از محلول لاک به جای ریختن داخل شیشه، روی کناره پیچ در پیچ بیرونی سر شیشه لاک می ریزد و در آنجا خشک می شود. هنوز هیچ شیمیدانی نتوانسته محلول لاکی را تولید کند که به ناخن بچسبد اما به شیشه لاک نه.

اگر در شیشه لاک شما باز نمی شود، ابتدا با یک در بازکن پیچی تلاش کنید در لاک را باز کنید. اگر با این روش نتوانستید به محتویات داخل شیشه دست یابید، از حوله یا پارچه استفاده کنید تا سطح اتکای دستتان برای باز کردن لاک بیشتر شود. اگر هیچ کدام از این تجهیزات را نداشتید، در لاک را زیر آب گرم بگیرید تا کمی منبسط و شل شود.

بعد از اینکه ناخن هایتان را لاک زدید، دور قسمت بالایی شیشه را با دستمال کاغذی آغشته به لاک پاک کن تمیز کنید و شیشه لاک را عمودی روی سطحی صاف قرار دهید.

تعمیر لوازم آرایش

۲ مغز رژلب جامدم شکسته است!

این رژ لب ها از انواع موم ها و امولسیون ها ساخته شده اند بنابراین اگر در دمای مناسب نگهداری نشوند، مواد تشکیل?دهنده شان تغییر حالت می دهند. اگر رژلب را در دمای اتاق نگاه ندارید یا آن را در کیفتان بگذارید و کیفتان خیلی گرم شود (مثلا در خودرو بماند) مواد رژ ذوب می شوند یا ساقه آن به راحتی می شکند.

اگر رژلبتان شکست، آن را دور نیندازید و قسمت های شکسته را داخل پوشش خود رژلب فشار دهید و آن را با یک فرچه استفاده کنید. اگر بخش اعظم رژلب از بین رفته؛ بقیه آن را با نوک چاقو درآورید و وارد یک جای برق لب خالی کنید. هنگام استفاده با یک سشوار آن را ذوب و استفاده کنید.

اگر به نظرتان رسید رژلب در حال ذوب شدن است، ۲۰ دقیقه آن را در یخچال بگذارید تا استحکام خود را باز یابد.

تعمیر لوازم آرایش

۳ سایه یا رژگونه ام خرد شده است!

به سایه یا رژگونه تان ضربه خورده یا از دستتان افتاده است و از آنجا که مواد آرایشی فشرده، ضخامتی ۵/۰ سانتی متری دارند، به راحتی می شکنند. افزایش دما هم می تواند پودرهای فشرده را شکننده کند.

چند قطره الکل به سایه یا رژگونه بیفزایید و با کارد پودر را به حالت اولش برگردانید. قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید رژگونه یا سایه تان خشک شود. اگر سایه یا رژگونه کاملا خرد شده و قابل اصلاح نیست، آن را کاملا بتراشید و داخل یک جا دواتی کوچک، جای کرم یا یک کیسه محکم کوچک بریزید.

هنگام بیرون رفتن، قبل از بستن در سایه یا رژگونه روی پودر فشرده مقداری گلوله پنبه ای قرار دهید تا از ضربه ها محافظت شود و آن را در جای خشک و خنک قرار دهید.

تعمیر لوازم آرایش

۴ لوله اسپری موهایم مسدود شده است!

گاهی کافی است مقداری رزین (ماده محکم کننده و نگهدارنده موها) خشک شود و در سوراخ خروجی نازل گیر کند تا دیگر نتوانید از اسپری استفاده کنید.

نازل را زیر جریان آب گرم بگیرید و رزین قرار گرفته در نازل را پاک کنید می توانید با نوک خلال دندان هم جرم تجمع یافته در نازل را تمیز کنید تا سوراخ باز شود.

بعد از هربار استفاده از اسپری مو سوراخ آن را زیر آب گرم بگیرید و با دستمال خشک کنید. اگر خیلی به ندرت از اسپری مو، استفاده می کنید، یک قوطی کوچک آن را بخرید تا با گذشت زمان رزین آن ته نشین نشود.

تعمیر لوازم آرایش

۵ پمپ لوسیونم مسدود شده است!

ممکن است قسمتی از محلول داخل لوله خارجی خشک شده یا پمپ به صورت مکانیکی مسدود شده باشد.

اگر علت خرابی لوسیون انسداد لوله است، سوراخ خروجی آن را زیر آب داغ بگیرید و بعد با یک خلال دندان یا سنجاق ته گرد آن را تمیز کنید. اگر خود پمپ خراب شده، آن را از شیشه خارج کنید و لوسیون را داخل یک بطری مواد آرایشی که می توانید از داروخانه تهیه کنید، بریزید.

بعد از هر بار استفاده از لوسیون، باقی مانده آن را از دور سوراخ نازل با پنبه پاک کنید.

تعمیر لوازم آرایش

۶ پمپ عطرم درست کار نمی کند!

سر پمپ بسیاری از شیشه های عطر، حلقه های خمیده ای وجود دارد تا از تراوش عطر جلوگیری شود. اگر این حلقه ها درست نصب نشده باشند، عطر نمی تواند از نازل عبور کند. گاهی یکی از قطعات پمپ (مثلا فنر آن) خراب می شود یا اتصال لوله پمپ به لوله خمیده قطع می شود.

متاسفانه روشی برای حل این مشکل وجود ندارد.

از شیشه عطرتان مراقبت کنید زیرا معمولا هیچ تضمینی وجود ندارد که پمپ شیشه تا تمام شدن عطر آن درست کار کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits