دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند راه ساده برای تقویت مژه چشم
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
چند راه ساده برای تقویت مژه چشم:روش تقویت و پرپشت شدن مژه در منزل/اگر میخواهید مژه های زیبا پرپشت و بلندی داشته باشید با این بخش از دلگرم همراه باشید.

روش تقویت و پرپشت شدن مژه در منزل

اگر میخواهید مژه های زیبا پرپشت و بلندی داشته باشید با این بخش از دلگرم همراه باشید.

http://www.delgarm.com/lifestyle/hair-health/150450-%D8%B9%D9%84%D9%84-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%85-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D9%85%DA%98%D9%87

تقویت و پرپشت شدن مژه

به چندین عامل مربوط است که شامل رعایت نکات مهم و عادات صحیحی است که برای رشد و تقویت مژه و ابرو بسیار مهم و موثر هستند که در ادامه می خوانید.نکته ی مهم این است که باید در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار کمک کننده باشد البته در صورت تشخیص پزشک.

همچنین راه و روش هایی برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.مراقبت از مژه ها به همون اندازه ای مهمه که مراقبت از مو مهمه. مراقبت از مژه به مراتب آسانتر از مراقبت از مو هست ولی احتیاج به صبر و حوصله فراوون داره و نباید انتظار داشت در اولین روزهای رعایت موارد زیر مژه های پرپشتی داشته باشید و باید ماه ها صبوری کنید تا مژه های سلامتی رو هدیه بگیرید.

رشد و تقویت مژه ها با ساده ترین تکنیک ها

پاک کردن آرایش چشم در پایان روز

خیلی از خانوم ها آرایششون رو برای مدت طولانی روی چشمشون نگه میدارن. در مطلب راهکارهای جوان ماندن پوست هم گفتیم که برای حفظ سلامت پوست باید مواد آرایشی خیلی زود از روی پوست پاک بشن. برای چشم هم همین مساله حائز اهمیته. مواد آرایشی روی چشم هم برای سلامت چشم مضره و هم به مژه ها آسیب میرسونه. پس بهتره که حداقل در پایان یک روز که صورت و چشم ها سنگینی مواد آرایشی رو تحمل کردن، اونها رو پاک کنیم.

برای پاک کردن مواد آرایشی از روی چشم ها و مژه باید بسیار محطاط عمل کنیم. اول از همه اینکه به هیچ وجه سعی نکنید ریمل رو به صورت خشک از روی مژه بکنید. این کار باعث میشه تعداد زیادی از مژه هاتون بریزه. باید با مواد پاک کننده مناسب و با دستمالی مرطوب به آرامی روی چشم بکشید و با دقت و آرامش آرایش رو پاک کنید تا آسیبی به چشم و مژه ها نرسه.

دانستن اینکه چگونه می توان مژه ها را به صورت طبیعی رشد داد، باعث صرفه جویی در مصرف ریمل می شود! اگر به صورت طبیعی مژه های بلندی دارید، چرا باید هزینه ی زیادی برای ریمل بپردازید؟ خب خانم ها، اگر مژه های بلند می خواهید من ۱۱ نکته ی برتر برای رشد مژه را به شما خواهم گفت! به لیست زیر نگاهی بیندازید تا بدانید برای بلند شدن مژه ها چه کارهایی باید انجام دهید!

مژه ها را شانه کنید

عجیب به نظر می رسد، نه؟ در واقع شانه های کوچکی وجود دارند که می توانید قبل از ریمل زدن با آن ها مژه ها را شانه کنید، اما می دانستید شانه کردن مژه ها باعث می شود کمی بلند تر شوند؟ این یکی از نکات مورد علاقه ی من برای رشد مژه هاست که انجام آن بسیار آسان است!

از وازلین استفاده کنید

به جای صرف هزینه برای چیزی که چشم های شما را تیره می کند، چرا چیزی سریع و راحت را امتحان نکنید؟ زدن کمی وازلین روی پلک ها قبل از خواب مژه ها را تقویت کرده و آن ها را بلند می کند! مدتی طول می کشد تا نتیجه دهد، اما به من اعتماد کنید، این کار موثر و بسیار راحت است!

روغن کرچک

روغن کرچک ترکیبی قدرتمند در تقویت و تغذیه فولیکولهای مو بوده و می‌تواند به شما کمک کند تا مژه‌هایی درخشان و پرحجم داشته باشید. همچنین این روغن به از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی که رشد مژه‌ها را مختل می‌کنند، کمک می‌کند.با استفاده از یک برس مژه تمیز یا یک گوش پاکن تمیز مقداری روغن کرچک را هر شب قبل از خواب به مژه‌هایتان بمالید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن ویتامین E را به روغن کرچک اضافه کرده و این مخلوط را به مژه‌هایتان بمالید.

بگذارید این روغن تا صبح روی مژگانتان باقی بماند و صبح با آب ولرم چشمهایتان را شستشو دهید.همچنین می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورای تازه مخلوط کنید. سپس با استفاده از گوش پاکن تمیز این مخلوط را روی مژه‌ها بمالید. بگذارید تا صبح روی مژه‌ها باقی بماند و سپس در صبح روز بعد شستشو دهید.این درمان‌ها را هر شب و به مدت ۲ تا ۳ ماه دنبال کنید.

روغن زیتون

رشد و تقویت مژه ها با ساده ترین تکنیک ها

روغن زیتون یک ترکیب طبیعی شناخته شده برای داشتن موهایی پرپشت و ضخیم و تقویت رشد موها و به همان اندازه موثر در رشد مژه‌ها می‌باشد. این روغن غنی از ویتامین E و اولئیک اسید می‌باشد که مژه‌ها را تغذیه کرده و به آنها حجم می‌دهد. این ترکیب همچنین به تیره شدن مژه‌ها نیز کمک می‌کند.

  • یک برس ریمل قدیمی‌تمیز یا یک گوش پاکن تمیز را برداشته و به مقداری روغن زیتون گرم آغشته سازید.
  • قبل از رفتن به رختخواب، این روغن را با دقت به مژه‌هایتان بمالید، دقیقا طوری که انگار در حال ریمل زدن هستید.
  • بگذارید این روغن تا صبح روی مژه‌هایتان بماند، سپس در هنگام صبح با آب ولرم مژه‌هایتان را بشویید.
  • این درمان را هر شب و به مدت چند ماه تکرار کنید تا نتیجه دلخواهتان را مشاهده کنید.

محرک رشد مژه را امتحان کنید

می دانستید ریمل هایی وجود دارند که رشد مژه را تسریع می کنند؟ برند Rimmel London این محصول را دارد و بسیار موثر است! ممکن است هزینه ی بیشتری برای خرید ریمل بپردازید اما در نهایت با صرفه تر است چون مژه هایتان بلند تر و ضخیم تر خواهند شد. امتحان کنید و نتیجه را به من بگویید! این روش برای رشد مژه ها به سادگی زدن یک لایه ریمل است!

پلک ها را ماساژ دهید

اگر با مژه ها به درستی رفتار نکنیم، ممکن است بیفتند، بشکنند یا بسیار ضعیف و شکننده شوند. مالش پلک ها و تحریک فولیکول مو ها مژه ها را به سرعت قوی تر و بلند تر می کند!

ریمل بلند کننده

خانم ها، در نهایت اگر نتوانید باعث رشد مژه ها شوید، همیشه ریمل بلند کننده به عنوان گزینه در اختیار تان است. برند محبوب من Stiletto است، برند شما چیست؟

ویتامین E

قبل از اینکه تسلیم شوید و به سراغ ریمل بلند کننده بروید، چرا ویتامین E را امتحان نکنید؟ لوسیون ویتامین E روشی عالی برای تقویت مژه است و می تواند باعث بیش ترین میزان رشد در آن ها شود.

رژیم غذایی

می دانستید که رژیم غذایی شما هم می تواند بر رشد مژه ها تاثیر بگذارد؟ اگر رژیم غذایی بدی دارید و دائماً غذاهای چرب می خورید، احتمالاً مژه هایتان به اندازه ی ممکن بلند نخواهند شد. رژیم تان را تغییر دهید و میوه و سبزیجات به آن اضافه کنید تا تغییری بزرگ مشاهده کنید!

روی پروتیئن تمرکز کنید

گاهی اوقات یک رژیم سالم برای رشد مژه ها کافی نیست. اگر پروتیئن کافی دریافت نکنید، هر مقدار میوه و سبزی آن را جبران نخواهد کرد. نباید در مصرف پروتیئن زیاده روی کنید، اما برای رشد مو ها و حتی مژه ها به آن احتیاج دارید. به جای گوشت قرمز و پودر های فرآوری شده از پروتیئن های کم ضرر تر و مناسب تر برای بدن، استفاده کنید. به نظر من پودر پروتیئن خام گیاه خواری گزینه ی سالم تری است و ماهی وحشی نیز فواید بسیار زیادی دارد. تخم مرغ هم انتخاب بسیار خوبی است اما حتماً از منبعی مطمئن آن را تهیه کنید.

بیوتین مصرف کنید

بیوتین یک ویتامین از گروه B است که به عنوان ویتامین پوست، مو و ناخن شناخته می شود و می تواند به طرزی باور نکردنی باعث رشد مو ها شود! من با مصرف روزانه ی بیوتین طی ۳ ماه مژه هایم را بلند کردم. من مکمل های غیر حساسیت زا مثل Sundown Naturals را ترجیح می دهم و بهتر است برای اثر بیشتر با یک مکمل ۵۰۰۰ میلی گرمی شروع کنید.

مژه ها را نکشید

وقتی آرایش خود را پاک می کنید مراقب باشید که مژه ها کشیده نشوند. من ریمل هایی را دوست دارم که به راحتی پاک شده و باعث کشیده شدن و فشار به مژه ها نمی شوند. کشیدن جلوی رشد مژه را می گیرد و تمام زحمتی که برای تحریک رشد مژه ها کشیده اید خنثی می کند! ریمل محبوب من در حال حاضر Physician's Formula AquaProof است؛ قیمت مناسبی دارد، در تمام داروخانه ها موجود است، تمام روز باقی می ماند، ضد آب است و با کمی شیر پاک کن به راحتی پاک می شود.روش های زیادی برای کمک به رشد و تقویت مژه ها وجود دارد، فقط باید بفهمید کدام یک برای شما موثر است. این ها توصیه هایی بودند که همیشه در مورد من جواب داده اند. اگر نکات دیگری می دانید با ما به اشتراک بگذارید!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits