دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان خشکی پوست درسرما و دلایل خشک شدن پوست
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان خشکی پوست درسرما و دلایل خشک شدن پوست-خشکی پوست-خشکی-خشک شدن پوست-دلیل خشکی پوست-علت خشکی پوست-درمان خشکی پوست-روش درمان خشکی پوست-علت خشکی پوست

درمان خشکی پوست درسرما و دلایل خشک شدن پوست

درمان خشکی پوست درسرما و دلایل خشک شدن پوست

هنوز فصل سرما از گرد راه نرسیده، آثارش را روی پوست ما گذاشته است.

با آمدن پاییز بتدریج خشکی روی پوست دست و صورت پدیدار می‌شود و گاه نیز این خشکی با پوسته‌‌ریزی توام است که ناراحتی‌هایی ایجاد می‌کند و اگر بموقع راه‌حل مناسبی برای برطرف شدنش یافت نشود به خارش یا قرمزی نیز منجر می‌شود.


این خشکی در برخی افراد با توجه به منطقه زیستی و ژنتیک، شدت بیشتری دارد. به همین دلیل با دکتر مجتبی امیری، متخصص بیماری های پوست و مو در این باره گفت وگو کردیم.

چرا در این فصل پوستمان خشک می شود؟

برای بررسی علت خشکی پوست باید ابتدا کمی درباره ساختمان پوست صحبت کنیم. این اطلاعات به ما کمک می کند عواملی که باعث خشکی می شود، شناسایی کنیم. لایه خارجی پوست، یک لایه زایا محسوب می شود.

پوست مدام در حال تکثیر است و به طور نامحسوس نیز ریزش می کند.

این ریزش دائمی است و هیچ گاه قطع نمی شود. لایه خارجی، نسبتا خشک است. خشکی طبیعی پوست در واقع از پوست محافظت می کند.

رطوبت، مکان مناسبی برای میکروب هاست و اگر این لایه رطوبت زیادی داشته باشد دیگر قادر به محافظت از لایه های زیرین نخواهد بود.

برای این که پوست لطافت و طراوت طبیعی داشته باشد مکانیسم هایی دفاعی وجود دارد که پوست را مرطوب نگه می دارد.

درمان خشکی پوست درسرما و دلایل خشک شدن پوست


درمان خشکی پوست

می توان با داشتن یک رژیم غذایی مناسب خشکی پوست را درمان کرد. استفاده از سبزی های تازه و میوه های زرد رنگ و نارنجی مانند : انواع مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیمو) و سبزیجاتی

مانند : هویج ، کدو حلوایی و …… در شاداب کردن و طراوت بخشیدن به پوست مؤثر است.


نوشیدن مایعات بخصوص آب تاثیر شگفت آوری بر طراوت و شادابی پوست دارد. همچنین برای درمان خشکی پوست می توان هفته ای دو بار با استفاده از گل بابونه و گل خطمی بخور صورت انجام داد.


استراحت و خواب کافی ، و ورزش نیز به حفظ رطوبت پوست ، بازسازی و ترمیم سلول های پوستی کمک می کند . و جریان خون را در رگها افزایش می دهد .

برای جلوگیری از خشکی پوست و سالم نگه داشتن آن سعی کنید از مصرف غذاهای چرب و سرخ شده و فست فودها و انواع نوشابه ها خودداری کنید. زیرا علاوه بر این که سلامت پوست را به خطر می اندازند سبب اضافه وزن و چاقی نیز می شوند.

گنجاندن انواع گوشت، تخم مرغ ، پیاز، روغن زیتون که به سبب داشتن گوگرد موجب لطافت و شادابی پوست می شود در برنامه غذایی ضروری است .

مصرف آجیل بر خلاف تصور عامه سبب بوجود آمدن جوش صورت نمی شود بلکه اگر متعادل مصرف شود برای لطافت و جوانی پوست بسیار مناسب هم هست.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits