دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چین و چروک‌های زیر چشم + پیشگیری
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چین و چروک‌های زیر چشم + پیشگیری-چروک چشم‌ها-چروك دور چشم-ايجاد چروک‌-كرم‌هاي دور چشم-پيشگيري از چروك‌های پوست-تشکيل چروک چشم‌ها-متخصصان پوست و زيبايي-خداحافظی با چین و چروک اطراف چشم-درمان چین و چروک دور چشم-راههایی طبیعی و آسان برای رفع چین و چروک...

چین و چروک‌های زیر چشم

چین و چروک‌های زیر چشم

چین و چروک‌های زیر چشم باعث می‌شود خسته و گرفته به نظر برسید و از جذابیت و زیبایی شما می‌کاهد. بنابراین اگر می‌خواهید از شر آنها خلاص شوید، بهتر است به دنبال راه‌حل باشید.

چین و چروک‌های زیر چشم یکی از علائم اولیه پیری و افزایش سن است. با بالا رفتن سن، چین و چروک‌ها در نواحی مختلف افزایش می‌یابند و در سطح پوست صورت بیشتر نمایان می‌شوند. این اتفاق در دوران میانسالی و پیری بسیار طبیعی و عادی است و به هیچ‌وجه نباید نگران‌کننده باشد؛ اما کسانی که در دهه بیست زندگی‌شان با افزایش این چین و چروک‌ها روبرو می‌شوند، مسلما نمی‌توانند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند. شیوه زندگی، میزان استرس‌ها و نگرانی‌ها از دلایل اصلی بروز این چین و چروک‌ها هستند.

چین و چروک‌های زیر چشم

چشم‌هاي ما يكي از اعضاي مهم و حياتي بدنمان هستند که با گذر زمان، هم خودشان ضعيف مي‌شوند، هم پوست اطرفشان دچار چروك مي‌شود. هرچند نمي‌توانيم جلوي ايجاد چروک‌ها را بگيريم اما مي‌توانيم كنترلشان كنيم...

كرم‌هاي دور چشم براي پيشگيري از بيشتر شدن اين چروك‌ها در بازار وجود دارد. رعايت توصيه‌هاي زير به پيشگيري از تشکيل چروک چشم‌ها و کاهش سرعت تشکيل آنها کمک مي‌کند.

چین و چروک‌های زیر چشم

1) بيشتر مردم تصور مي‌کنند استفاده از كرم‌هاي دور چشم مختص خانم‌هاست اما اين تصور اشتباهي است. تمام متخصصان پوست و زيبايي استفاده از اين كرم‌‌ها را براي هر دو گروه لازم مي‌دانند و خوشبختانه محصولات مخصوص خانم‌ها و آقايان هم جداگانه در بازار موجود است. آبرسان‌ها و كلا كرم‌هاي مرطوب‌كننده، مي‌توانند مكمل‌هاي مناسبي براي كرم‌هاي دور چشم باشند و با استفاده مداوم از آنها مي‌توانيد شاهد تاثير بيشتري در صورتتان باشيد.

چین و چروک‌های زیر چشم

2) هنگام استفاده از کرم‌هاي دور چشم پوست صورتتان بايد تميز و بدون چربي باشد. براي زدن اين كرم، از انگشت‌هايتان كمك بگيريد. از گوشه‌اي‌ترين قسمت زير چشم (از انتهاي ابرو) شروع كنيد و به داخل بياييد.

چین و چروک‌های زیر چشم

3) زياد کرم نزنيد و سعي كنيد حركت دستتان ضربه‌اي و خيلي آرام باشد. بهتر است چشم‌هايتان را هنگام كرم‌‌زدن ببنديد زيرا اگر كرم‌ داخل چشم‌هايتان برود، بي‌ترديد به‌دليل وجود مواد خاص واكنش نشان مي‌دهد.

چین و چروک‌های زیر چشم

4) هر شب صورتتان را با آب سرد بشوييد. آب سرد مثل يك كمپرس روي پوست صورت عمل مي‌كند.

چین و چروک‌های زیر چشم

5) هميشه از عينك آفتابي استفاده كنيد حتي در فصل زمستان چون نور باعث مي‌شود ناخودآگاه چشم‌هايتان را جمع و به ايجاد چروك‌هاي زودرس كمك كنيد.

چین و چروک‌های زیر چشم

6) اگر به هر دليلي از كرم دور چشم استفاده نمي‌كنيد، هر روز به پوستتان مرطوب‌كننده بزنيد.

چین و چروک‌های زیر چشم

7) اگر ساعت‌ها پشت رايانه‌تان مشغول كار هستيد، سعي كنيد بعد از هريك ساعت، 2 تا 3 دقيقه به چشم‌هايتان استراحت دهيد. اگر از عينك استفاده مي‌كنيد، آن را كنار بگذاريد و براي لحظه‌اي چشم‌هايتان را ببنديد. نگاه طولاني‌مدت به صفحه نمايشگر رايانه نيز باعث مي‌شود چشم‌هايتان را جمع كنيد.

چین و چروک‌های زیر چشم

8) دماي اتاق خوابتان را تنظيم كنيد. تحقيقات نشان داده هواي خشك به مرور زمان در ايجاد چين و چروك نقش موثري دارد.

چین و چروک‌های زیر چشم

9) ميوه‌ها و سبزي‌هاي حاوي ويتامين C دچارشدن به چروك دور چشم را به تاخير مي‌اندازند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits