دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سالم سازی پوست با روش های جدید
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سالم سازی پوست با روش های جدید-پوست پوست صورت پوست و مو پاك سازي ابتدايي در حدي كه در منزل به راحتي قابل دست يابي باشد مي تواند به شفاف و سالم بودن- برای سالم سازی پوست چه اقداماتی لازم است متخصص پوست و مو-شفاف سازی پوست-شست و شوی پوست -پاک سازی...

سالم سازی پوست با روش های جدید

سالم سازی پوست با روش های جدید

دکترفرهاد ملک زاد در رابطه با اقداماتی که می توان برای شفاف سازی پوست انجام داد گفت:«مهم ترین مسئله ای که می توان به آن اشاره کرد مسئله بهداشتی است،ازبین بردن موهای زائدبه روش های مختلف،حال به وسیله اپیلاسیون و یا لیزر که موها را ایزوله می کند وازبین می برد ضرورت دارد،البته این کار مستلزم مشورت با پزشک است.»

وی در ادامه افزود:«مسئله دیگربحث نظافت و شست و شوی پوست است،در مواردی که جوش و سایر ضایعات وجود دارد باید با یک پزشک متخصص صحبت کرد .پاک سازی پوست توسط متخصصین تا حدی می تواند به بهداشت،شفاف سازی و بهبود پوست کمک کند.»

سالم سازی پوست با روش های جدید

این متخصص پوست و موگفت:«استفاده ازضد آفتاب ها در دوران تعطیلات به این دلیل که افراد زمان بیشتری در فضای باز می گذرانند امری ضروری است، از آن جایی که این ایام حد فاصل بین زمستان وبهاراست،سرما و خشکی هوا هم چنان باقی است، در نهایت افراد باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.»

دکتر ملک زاد، متخصص پوست و موگفت:«میوه هاوسبزیجات وآرامش فکربرروی همه قسمت های بدن ازجمله پوست تاثیر مثبت می گذارد،البته شایان ذکر است که رعایت این مسائل صرفا برای دوران عید نیست و در همه ایام سال توصیه می شود.»

سالم سازی پوست با روش های جدید

در رابطه با استفاده از لوازم آرایشی توصیه ما این است که حداقل مصرف لوازم آرایشی را باید افراد داشته باشند ودر شرایطی که ایجاب می کند از لوازم آرایشی استفاده کنند از نوع خوب این اجناس و از کارخانجات معتبر باشند،مسئله دیگر این است که ضد حساسیت باشند.»

برای داشتن پوستي شفاف و سالم

لوازمي كه براي پاكسازي در منزل لازم داريم

يك شير پاك كن خوب و كم عطر و يك لوسيون پاك كننده .

مخلوطي از سفيده تخم مرغ و چند قطره آبليمو در صورت خشك بودن پوست به جاي آبليمو از چند قطره روغن زيتون براي تهيه ژل ماساژ طبيعي مي توان استفاده كرد .

سالم سازی پوست با روش های جدید

ماسك منطبق با پوست ؛ مي توان از ماسك هاي آماده يا طبيعي كه در منزل تهيه مي شود ، استفاده مي كرد كه اگر مدت زمان طولاني از ماسك هاي طبيعي استفاده شود همه از شفافيت و جواني پوست شما سؤال خواهند كرد .

كرم مرطوب كننده ي مناسب با پوست كه رطوبت و شادابي پوست را تا لحظه ي آرايش حفظ كند و زمينه خوبي هم براي آرايش باشد .


شروع كار

بهتر است عمل پاك سازي فوري بعد از شست و شو و حتماً بيست و چهار ساعت بعد از تميز كردن ابروها و پوست و صورت باشد ، تا نتيجه ي بهتري حاصل شود . بعد از بستن حوله ي نگه دارنده ي موها ، ابتدا شير پاك كن را روي صورت و گردن ماليده و روي بيني و كناره ي لب ها ماساژ مي دهيم و سپس با استفاده از پنبه ي مرطوب شده با آب تمام شير پاك كن را از روي پوست پاك مي كنيم .

روي بيني و كناره ي لب ها را با كمي فشار بيش تر تميز مي نماييم . سپس از لوسيون براي پاك كردن باقي مانده ي شير پاك كن و شفاف كردن و لايه برداري بهتر استفاده مي كنيم . اگر براي شما امكان داشته باشد مي توانيد از كرم هاي لايه بردار كه در داروخانه ها در دسترس است و داراي ذرات ريز و سفتي است و پوست را بهتر لايه برداري مي كند بعد از پاك كردن با شير پاك كن استفاده كنيد .

سالم سازی پوست با روش های جدید

به اين ترتيب كمي از كرم لايه بردار را روي پوست قرار داده و با نوك انگشتان و حركات دوراني لايه هايي از پرده ي پوست را بر مي داريد ؛ به خصوص روي بيني و كناره لب ها . سپس سفيده تخم مرغ مخلوط با ‌آب ليمو يا روغن زيتون را به عنوان ژل ماساژ روي پوست صورت ماليده و شروع به ماساژ پوست كنيد . حركات ماساژ حتماً بايد به طرف بالا و با فشار روي ماهيچه هاي صورت باشد . چرا كه هميشه زير فشار نيروي جاذبه زمين قرار داشته و به سمت پايين كشش را پيدا مي كند تا مرحله ي آخر بايد مخلوط سفيده ي تخم مرغ روي پوست باشد تا در هنگام ماساژ زبري انگشتان با پوست تماس پيدا نكند .

سالم سازی پوست با روش های جدید

اگر سفيده تخم مرغ پوست صورت خشك شد ، دست ها را با بقيه ي مايع سفيده مرطوب و ماساژ را به مدت يك ربع ادامه مي دهيم . حركت ديگري كه به جريان يافتن خون زير پوست صورت در هنگام ماساژ كمك مي كند ، ضربه هايي ملايمي است كه با نوك انگشتان به سطح پوست صورت زده مي شود . همين طور نيشگون گرفتن ريز و ملايم از پوست به صورت به خصوص روي چين كنار چشم ها و خط خنده و دور لب ها بعد از تمام شدن ماساژ ، سفيده را با پنبه ي مرطوب و آب به خوبي پاك مي كنيم .

و دوباره با استفاده از پنبه ي مخلوط به لوسيون بقيه ي سفيده را از روي پوست بر مي داريم . حال به مرحله گذاشتن ماسك رسيديم . ماسك بايد مناسب با پوست انتخاب شود . اگر از ماسك آماده استفاده مي كنيد ؛ لازم است به نوشته روي آن توجه كنيد كه متناسب با پوست شما باشد .

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits