دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها-ویژگی پاک کننده های آرایشی-پاک کننده طبیعی آرایش-چگونه آرایش‌تان را پاک کنید؟-پاک کردن ارایش-بهترین روش برائ پاک کردن آرایش صورت-بهترین ماده برای پاک کردن آرایش-پاك كردن آرايش چشم

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

* فراموش نكنيد بهتر است يك پاك كننده آرايش خوب تهيه كنيد. چرا که خرج کردن پول بيشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. ماركهاي معروف تجاري لوازم آرايش، به طور معمول پاك كنندههاي خوبي نيز به بازار عرضه ميكنند .


* براي پاك كردن آرايش چشم، از مواد پاك كننده آرايش كه ويژه چشم است، استفاده كنيد. چشمان شما بسيار حساسند و نياز به مراقبت بيشتري دارند .
* آرايش صورت شما مانند كرم پودر و رژ لب به راحتي به وسيله پاك كننده هاي آرايشي كه پايه آبي دارند، از روي پوستتان پاك ميشوند. ولي آرايش چشم مثل سرمه، ريمل و خط چشم نياز به مواد پاك كننده قويتري دارند. اين مواد پاك كننده بايد پايه روغني داشته باشند تا اين مواد آرايشي سمج را از چشمان شما پاك كنند .

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

* براي پاك كردن آرايش چشمانتان، از حركات ملايمتر دستتان روي پوست اطراف چشم استفاده كنيد چون پوست اين نواحي بسيار حساس است و امكان آسيب ديدن و چروك خوردن آن زياد است.


* براي پاك كردن آرايش يك تكه پنبه يا پد پنبه اي را به مواد پاك كننده آغشته كنيد و روي پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشيد. در صورتي كه با اين روش، آرايش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك كننده را در چند جاي صورتتان بگذاريد، سپس با يك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش كنيد با اين روش حتي مواد آرايشي نفوذ كرده به منافذ پوستتان نيز خارج ميشوند .


* در صورتي كه اصلا آرايش نمي كنيد، لازم است شما هم در پايان روز، صورتتان را با يك پاك كننده ملايم تميز كنيد تا بقاياي گرد و غبار و آلودگي هاي هوا از روي سطح پوست شما پاك شوند. اين روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگيري ميكند. تميز كردن منظم پوست آن را براق و سالم ميكند .

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

* پاك كننده هايي را كه در آن الكل به كار رفته است، خريداري نكنيد. اين پاك كنندهها گرچه باعث ميشوند در سطح پوستتان احساس تازگي كنيد ولي در طولاني مدت موجب خشكي پوست شما ميشوند .


* كساني كه پوست حساسي دارند بايد در هنگام خريد پاك كننده ها دقت بيشتري به خرج دهند. ميتوانيد نمونه اين محصولات را روي پوست بازويتان امتحان كنيد و اگر به آن حساسيت نداشتيد، آن را خريداري كنيد. پاك كننده هاي ملايم براي شما مناسبترند .

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

ویژگی یک ماده تمیز کننده قابلیت محلول بودن همزمان در آب و چربی جهت پاکیزه نمودن مواد محلول در این دو محیط است. بنا براین ماده تمیز کننده باید متشکل از آب و روغن باشد که به آن امولسیون گفته میشود. بطور طبیعی ذرات و لکه های خارجی که سطح پوست را می پوشانند از دو طریق ممکن است بوجود آیند.

ازطریق پماد ها و محصولات آرایشی و یا ترشحات غدد سباسه و اپوکرین. در التهابهای پوست حاد و مزمن, یک پانسمان کننده مرطوب, جرم های جمع شده بر روی پوست را از بین میبرد. به همین دلیل آب به عنوان یک فاکتور پاک کننده خوب در نظر گرفته میشود.

ولی به هر حال آب به تنهائی به عنوان یک عامل پاک کننده کافی نیست و این امر بخصوص در شرایطی که ذرات روی پوست چرک به همراه چربی یا سایر عوامل غیر محلول در آب باشد کاملا مشهود است. حلالهائی مانند بنزین یا نفت ممکن است لکه های روغنی را در خود حل کنند. ولی این نیز کافی نیست چون استفاده از آن برای پاک کنندگی مناسب نیست. روغن های معدنی قادرند آلودگی های روغنی را در خود حل کنند ولی اینگونه مواد نیز بدلیل چرب کردن ظاهر پوست مناسب نیستند.

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها


برای انواع پوست فرآورده های پاک کننده متنوعی در بازار موجود است که عبارتند از:


1- شیر پاک کن ها و کرم های تمیز کننده
2- تونیک و لوسیون های تمیز کننده
3- فرآورده های کف زای صورت
4- صابونهای آرایشی
5- مواد پاک کننده آرایش چشم

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

این مواد باید دارای خصوصیات زیر باشند:


● بتوانند پوست را بطور موثر پاکیزه کنند
● به راحتی از روی پوست پاکیزه شود
● میزان PH آن متعادل باشد
● بعد از استفاده از آن احساس خوبی به فرد دست بدهد.

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

شیر پاک کن ها(cleansing milk)


پودر ها و سایر مواد آرایشی پوست را کثیف کرده و منافذ آنرا مسدود میکنند و ما مجبور هستیم به دفعات و مکررا آنها را پاک کنیم. آب و صابون به تنهائی برای بیرون آوردن این ذرات کافی نیست, بلکه باید از موادی استفاده شود که مواد رنگی این پودر ها وجرمهای پوست را بگیرند و آنها را بیرون بکشند و در نهایت باعث جذب بهتر اکسیژن توسط پوست شوند. به این فرآورده ها, روغنهای پاک کننده یا شیر زیبائی میگویند که در آنها مواد چربی کم و سبکی وجود دارد و برای پاک کردن روزانه پوست بکار می رود.

شیر پاک کن ها از قدیمیترین محصولات پاک کننده هستند که بیشتر به فرم روغن در آب استفاده میشوند و روغن آنها نیز از نوع پارافین انتخاب میگردد. حدود 80-70% وزن این فرآورده ها از آب و 30% آن روغن میباشد.

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستیکی , این لوسیونها در حد وسیعی تولید شده اند. ساخت آنها آسان بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.میزان اسیدیته این فراورده ها همخوانی زیادی با اسیدیته پوست داشته و به پوست آسیب نمی رسانند.
از این مواد میتوان به عنوان پاک کننده های آرایشی و یا برطرف کننده آلاینده های صورت استفاده کرد.

نحوه استفاده از این فرآور د هها بصورت زدن آنها روی نوک انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت بشکل دوایر متحدالمرکز( یا مارپیچی از داخل به خارج) بهمراه ماساژ ملایم میباشد. که در صورت احتیاج به تکرار عمل فوق دوباره به همان شکل تکرار میشود. کار پاکسازی به اتمام نمیرسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده بدنبال استفاده از شیر پاک کن ها با تونیک یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

کرم های پاک کننده


کرم های پاک کننده اصولا نقش پاک کننده آرایش و گریم با روغن هایی که به صورت و گردن مالیده میشود را دارند. یک کرم یا لوسیون خوب پاک کننده با فرمول اختصاصی میتواند هرنوع ماده آرایشی نظیر پودر صورت رژ، کرم های پایه و غیره را به راحتی و به سرعت از روی پوست بردارد. با آنکه صابون باآب بدون املاح می تواند عمل پاک کنندگی را به اندازه کافی انجام دهد.


یک کرم پاک کننده خوب میتواند پس مانده های موجود روی پوست صورت را ازبین برده و آن را در شرایط خشک حفظ کند.

پاک کننده های آرایشی + ویژگی ها

لوسیون های تمیز کننده و تونیک ها غالبا برای افرادی که پوست های جربی دارند مناسب ترند. فرآورده های کف زای صورت کاربردی شبیه صابون دارند ولی مانند صابون های معمولی منجر به خشکی پوست نمی گردند و با حفظ رطوبت پوست کار تمیز کردن را انجام می دهند.


در بازار صابون های آرایشی که خاصیت پاک کنندگی خوب بدون ایجاد خشکی پوست دارند موجود است که برای افرادی که تمایل به استفاده از صابون در پاک کردن آرایش دارند میتواند موثر باشد.

گردآوری توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits