دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات مهم برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلوگیری از خشکی پوست در پاییز و راه های پیشگیری از خشک شدن پوست در فصل پاییز و بررسی پوست هایی که در فصل پاییز خشک میشوند و درمان خشکی پوست در فصل پاییز

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

هوای سرد و خشک زمستان سبب می‌گردد تا پوست شما مانند بیابانهای خشک و بدون آب زبر و ترک، ترک شود .

با شروع فصل پاییز، مشکل خشک شدن پوست که تحت تاثیر هوای این فصل به وجود می‌آید شایع می‌شود. خشکی دست یکی از مشکلات پوستی آزار دهنده است که در صورت عدم توجه و رسیدگی به آن، می‌تواند به یک بیماری مزمن تبدیل شود.

توجه به اين توصيه ها موجب لطافت و شادابي پوستتان مي شود:

- مواد دارای کافئین مثل قهوه و کولا را به میزان کم مصرف کنید، زیرا کافئین باعث کاهش آب بدن و پوست و در نتیجه خشکی آن میشود.

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

- مواد غذایی حاوی چربی امگا- 3 را بیشتر مصرف کنید. این چربی مفید در ماهی، انواع آجیل و تخمکتان وجود دارد.

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

- پوست خود را مرطوب نگه دارید. مدت 5 دقیقه دوش آب گرم (نه خیلی داغ) بگیرید. سپس چند قطره روغن زیتون به آب وان اضافه کنید و در آن بنشینید. روغن زیتون باعث میشود پوست مرطوب شود (اگر وان حمام ندارید، میتوانید کمی روغن زیتون به پوست خود بمالید) .

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

- موقعی که در خارج از منزل هستید، حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، مخصوصا در ارتفاعات و کوهها، زیرا در این اماکن، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید خواهید بود.

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

- اگر آب بدن شما کاهش یابد، در تشدید خشکی پوست موثر است لذا به شما توصیه می‌کنیم تا آب بیشتری مصرف نمایید و حداقل روزانه 2 لیتر مایعات مصرف نمایید. همچنین از خوردن مواد غذایی تند وقهوه والکل خودداری نمایید.

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

- به خاطر داشته باشید که حمام طولانی با آب خیلی داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست میگردد لذا به شما توصیه می‌کنیم تا باآب گرم، نه داغ درزمانی کمتر از 15 دقیقه دوش بگیرید. از صابونهای خیلی قوی استفاده نکنید از صابونهای ملایم یا روغنی ویا صابون بچه استفاده کنید. بعد از حمام باملایمت خود راخشک کنید . نباید بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی پوست کنید.

 جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

نکته: ‌به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام را بیشتر کنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشکی پوست می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits