دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای خشکی پوستتان حمام نشاسته بگیرید
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از حمام نشاسته برای خشکی پوست و راه حل حمام نشاسته برای خشکی پوست

حمام نشاسته برای خشکی پوست

حمام نشاسته برای خشکی پوست

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه افرادی که دارای پوست خشک هستند نباید از صابون مایع استفاده کنند، گفت: این افراد در محیط خارج از منزل که ناچار به استفاده از این شوینده‌ها هستند، پس از شست و شو باید حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه خشکی پوست در فصل پاییز عارضه‌ای شایع خصوصا در کودکان است، گفت: انجام مراقبت‌های لازم در این فصل مانع از ایجاد خارش و پوسته ریزی می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه علایم خشکی پوست با اگزما متفاوت است، گفت: علایم اختصاصی اگزما، خارش و بروز ضایعات التهابی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص راهکارهای مقابله با خشکی پوست گفت: استفاده از لباس‌های نخی و صابون‌های مناسب بهترین راهکار مقابله با این عارضه است.

وی یادآور شد: شست و شو با صابون‌هایی که به نام (بار) در بازار دارویی معروف است، برای پوست‌های خشک توصیه می‌شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اهمیت درمان‌های حمایتی در پیشگیری از تشدید علایم این عارضه خاطرنشان کرد: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده تا حد زیادی به رفع این مشکی کمک می‌کند ولی استفاده از ترکیبات هورمونی تنها در مواردی خاص با صلاحدید پزشک ضرورت دارد.

حمام نشاسته برای خشکی پوست

دکتر احسانی استفاده از حمام نشاسته را در کاهش علایم موثر دانست و افزود: اجتناب از تماس با گرد و خاک و استفاده از حمام نشاسته بسیار سودمند است.

وی در ادامه افزود: شست و شوی بدن با ترکیبی از نشاسته و آب ولرم خصوصا اگر در وان حمام ریخته شود، بسیار موثر است. پس از شست و شو حتما باید در فاصله‌ای کمتر از پنج دقیقه، پوست با لوسیون‌های مرطوب کننده به طور کامل پوشش داده شود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه معمولا افراد بالای 40 سال دچار خشکی پوست می‌شوند، گفت: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده دارای ترکیبات آنتی اکسیدان مانند ویتامین E و C در این رده‌ی سنی مناسب‌تر است و بهتر است در طول شب از این لوسیون استفاده شود.

دکتر احسانی یادآور شد: افرادی که دارای پوست خشک هستند نباید از صابون مایع استفاده کنند در محیط خارج از منزل که ناچار به استفاده از این شوینده‌ها ستند، پس از شست و شو باید حتما از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنند.

وی گفت: ژل‌های نامرئی که با نام «Skin invisible» در بازار موجود است هر چند پایه و اساس علمی ندارد، ولی به میزان 70 تا 80 درصد به مدت 1 تا 2 ساعت تماس مواد حساسیت زا با پوست را کاهش می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits