دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ ماده غذایی برای درمان خارش پوست
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
۹ ماده غذایی برای درمان خارش پوست ناشی از انگل، عفونت ناشی از وجود انگل باعث خارش شدید پوست با 9 ماده غذایی درمان کنید درمان خارش پوست با مواد غذایی

عفونت ناشی از وجود انگل باعث خارش شدید پوست می شود. در و اقع کودکان بیشتر از بزرگسالان به این بیماری دچار می شوند.

این عفونت در پوست رشد کرده و در نتیجه، پوست قرمز و تحریک می شود.سیستم ایمنی ضعیف پوست باعث ایجاد این وضعیت می شود.

اگر به موقع درمان نشود علاوه عفونت پوست برای بدن خطرناک می شود.. آسیب آن بر روی پوست غیر قابل برگشت است.

علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب بیشتر، توجه به علائم مانند بثورات روی پوست و بین دو انگشتتانتان ضروری است. درمان زخم ها مشکل نیست با این حال، عفونت ممکن است بسیار طول بکشد تا درمان شود.

درمان خارش پوست با مواد غذایی

9 درمان بسیار کاربردی خارش پوست ناشی از انگل


1. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی عالی است. زردچوبه نیز به عنوان تقویت کننده ایمنی شناخته شده است. مطالعات مختلف ادویه را موثر در برابر باکتری های عفونی معرفی کرده است مصرف زردچوبه به صورت روزانه می تواند عفونت های داخلی و خارجی را رفع کند.

2.چوب صندل

چوب صندل حاوی خواص شادابی و آرامش بخش است که برای بهبودی پوست تحریک شده استفاده می شود. شما می توانید پودر چوب صندل را با آب را به عنوان راه حل برای کاهش التهاب و قرمزی پوست خود استفاده کنید. اجزای ضد میکروبی گیاه نه تنها عفونت پوستی را درمان می کنند، بلکه در عین حال باعث تکرار دوباره آن می شوند.

3.روغن درخت چای

روغن درخت چای منبعی از ویژگی های ضد عفونی کننده و ضد التهابی است. این می تواند به کاهش خارش شدید و کاهش التهاب کمک کند. اثر ضد باکتریایی روغن در برابر علفهای هرز در معرض چاق شدن مفید است. شما می توانید روغن چای را با روغن حامل شده در پوست ملتهب کنید تا آن را به طور موثر تسکین دهد.

4. روغن درخت نیم

این محصول هندی حاوی خواص ضد باکتری، ضدالتهابی، ضد درد و ضد التهابی است. این اجزاء برای ریشه کن کردن عفونت ها و انگل ها لازم است تا از ابتلا به عفونت جلوگیری شود. شما فقط می توانید روغن را در منطقه آسیب دیده برای 20 دقیقه خوب بمالید.

چی بخوریم خارش پوستمون درمان شه

5. هل

هل یک ادویه ی همه کاره است. هل تنها عطر عالی ندارد بلکه بسیاری از مشکلات پوستی مانند ضد عفونی کردن پوست و رفع چروک های پوستی بر عهده اوست .هل همچنین منبع مهمی از آنتی اکسیدان ها است که برای حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. این موضوع میتواند به طور موثر به مبارزه با چروکها کمک کند.

6. آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه جادویی است. ژل مشتق شده از آن می تواند پوست شما را جادو کند .شما می توانید انگل های پوست با ژل آلوئه ورا را درمان کنید. این شامل اثرات شفابخش و تسکین دهنده بر روی زخم یا پوست ملتهب است. مالش موضعی این ژل روی پوست تحریک شده به صورت روزانه خارش را در یک زمان کوتاه کاهش می دهد.

7. روغن گل میخک

روغن گل میخک بسیار ملایم است. شما می توانید آن را بر روی پوست ماساژ دهید تا روند بهبودی را افزایش دهید. روغن دارای اثر درمانی است. این روغن به پوست شما نفوذ می کند و عفونت ناشی از بیماری های پوستی مانند گال را به حداقل می رساند .

8. آب پیاز

پیاز منبعی از خواص ضد التهابی است. شما همچنین می توانید مقدار مناسب سیلیکون و گوگرد را در پیاز استفاده کنید. گفته می شود که این مواد مغذی مانع از گسترش عفونت می شود شما می توانید آب گوجه فرنگی را روی پوست خود قرار دهید. با این حال توصیه می شود پوست خود را بلافاصله شستشو دهید.

9. روغن سنبل هندی یا سیترونلا

شما می توانید از روغن سیتررونلا برای جلوگیری از عفونت های باکتریایی از جمله چرک و انگل استفاده کنید. این روغن شامل خواص شفا بخشی است که به شما کمک می کند تا عفونت پوستتان به سرعت بهبود یابد.

شما می توانید روغن را به مدت 10 دقیقه مالیده و پوست خود را خنک کنید. این روغن برای دور کردن حشرات نقش مهمی دارد.

اگر عفونت به طور کامل از بین نرفته باشد، مجددا برمی گردد دو می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. هنگام رنج و عطش باید مراقب باشید و احتیاط های زیر را انجام دهید.

  1. شما باید ملافه ها و لباس های فوق العاده تمیز را برای جلوگیری از عفونت مجدد پوست خود داشته باشید.
  2. اطمینان حاصل کنید که خانه تمیزاست و همیشه سعی کنید آن را گردگیری کنید تا از ورود انگل جلوگیری کنید..
  3. شما حتی می توانید بدن خود را در این شرایط سم زدایی کنید تا قرمزی و تحریک را بهبود بخشد.

درمان خارش پوست با مواد غذایی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حبیب الله علیزاده | ۴ سال پیش
با عرض سلام و خسته نباشید.اما بنده مدت بیش از یک سال است که دچاری این بیماری شدم یعنی خارش داخل بینی .چندین بار به دوکتور های مختلیف مراجعه کردم اما داروهای که مصرف کردم فایده نکرد و حال میخوام بیدانم که چطور میشود از این بیماری نجات پیدا کرد؟ ممنون.
0
0

hits