دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه باور نکردنی زاج سفید برای از بین بردن بوی بد زیر بغل
64
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زاج سفید :ضدتعریق‌های شمیایی اگرچه بوی مطبوعی دارند، اما هر کدام‌شان معایبی هم دارند. زاج سفید از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته

کاربردهای زاج سفید را میدانید

زاج سفید یک نوع سنگ بلوری شکل هست که در طبیعت وجود داره و از زمان بسیار قدیم به عنوان ضد عرق استفاده میشده و البته مصارف دیگری هم داشته. زاج سفید در حقیقت سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیم است که سولفات آلومینیوم AL2(SO4)3, N H2O با نام تجاری‌اش آلوم یا زاج سفید هست. این ماده با قیمت بسیار کم در هر عطاری که برید وجود داره. شکلش شبیه سنگ نمکیه که خرد شده باشه.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

زاج سفید برای از بین بردن بوی بد زیر بغل:

زاج سفید را کمی بکوبید تا خرد شود. بعد آن را در دستگاه آسیاب کننده خانگی بریزید و به صورت پودر در بیارید. ضد عرق و ضد بوی بدن شما آماده است. برای استفاده کافیست که روزی یک بار دستتان را خیس کنید و سر انگشتانتان را به پودر زاج سفید آغشته کنید و مثل مام یا دئودورانت خود به بدنتان بمالید یا اینکه میتوانید بعد از هر حمام به بدن خیستان بمالید و این یعنی خداحافظی با عرق کردن و خداحافظی با بوی بد بدن در یک روز گرم تابستان یا هر فصل دیگه.

ضدتعریق‌های شمیایی اگرچه بوی مطبوعی دارند، اما هر کدام‌شان معایبی هم دارند. از گران بودن این محصولات که بگذریم، پاک کردن لکی که این مواد روی لباس ایجاد می‌کنند، یه دردسر واقعی است. لکه مام‌ های صابونی تقریبا با هیچ ترفندی از روی لباس‌های تیره پاک نمی‌شود.

شما می‌توانید با صرف زمان کمی یک ضد عرق خانگی موثر، بی‌لک و ارزان بسازید. برای اینکه کار به چند قطره آب، یک تکه پارچه تمیز و جوش‌شیرین نیاز دارید.

مقداری جوش‌شیرین را روی پارچه یا دستمالی تمیز و نم‌دار بپاشید و زیر بغل خود بمالید. این مام خانگی برای یک روز کامل و بدون تعریق کافی است. جوش‌شیرین عرق را جذب خود کرده و بوی آن را خنثی می‌کند. جوش‌شیرین به دلیل

نداشتن الکل و آلومینیوم و اسانس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند. این ماده برعکس همکاران شیک و بازاری خود بوی عرق را خنثی می‌کند، در حالی که مام‌ ها در واقع بو را می‌پوشانند.

اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از اسانس‌های گیاهی برای معطر کردن ضدعرق خانگی‌تان استفاده کنید. برای ماندگاری بوی اسانس کمی نشاسته ذرت به پودر جوش‌شیرین اضافه کنید و یک قطره از اسانس یا روغن معطر دلخواه‌تان را روی پارچه بزنید.

موارد استفاده از زاج سفید:

حلق: غرغره جهت عضلات حلق

بینی: نفوخ آن جهت رعاف

گوش: تنقیه چرک گوش (رفع عفونت) ـ فتیله با عسل جهت قروح گوش (رفع عفونت)

دندان: ورم بین دندان، درد دندان (زاج‌الاساکفه)

چشم: با عسل جهت سطری پلک چشم

شستن با زاج و آب باران رفع غشاوه رقیق چشم و بیاض می‌نماید

پوست: ازاله کوشت زائد، رفع بیاض پوست، ناخنه، جرب، جمره، سلعه، حکه خشک، قروح خبیثه (رفع عفونت)

رفع بریدگی جلدی به وسیله مالیدن زاج و یا زرور آن.

مالیدن زاج بر جوش غرور (کاهش جوش)

مثانه: دفع قروح مثانه (عفونت)

کلیه: تفتیت حصاه (بایستی داروسازی شود.)

ضربدیدگی: کماد زاج و ضماد زاج و نمک جهت دررفتگی عضلات و کوفتگی

بواسیر: جهت بواسیر و نواصیر مقعد

رحم: حمول آن بهبود عفونت و ترشحات

ته زن آن به واسطه قبضوت زاج جمع‌کننده رحم حمول زاج با آب گندنا جهت نزف‌الدم رحم (عفونت)

داروسازی: در داروسازی به‌صورت، غسول، غرغره، مضمضه، کحل، حمول، سفوف، سنون، گرد، لوسیون، پوسیون، حب، نفوخ، ذرور مصرف دارد.

مصلح: آشامیدن شیر تازه دوشیده شده، کره تازه، شربت زوفا

پادزهر: بی‌کربنات دوسود (جوش شیرین)

ch[ stdn
زاج سفید

تولید زاج سفید:

تولید زاج سفید از آلونیت:

به منظور استحصال آلوم از آلونیت که همان سولفات آلومینیوم پتاسیم معدنی است ، آن را پخته و سپس در معرض هوا قرار می دهند. طی این مدت ، با جذب رطوبت محیط تبدیل به پودر می شود. سپس در آب داغ شسته شده و حالت کریستالی به خود می گیرد.

تولید زاج سفید از خاک رس یا بوکسیت:

به منظور تولید آلوم از خاک رس یا بوکسیت ، این مواد به آرامی پخته شده و سپس ، اسید سولفوریک به آن افزوده می شود و آنقدر حرارت را بالا می برند تا به دمای جوش برسد. مدتی در این حالت باقی می ماند تا محلولی شفاف بدست آید. در مرحله بعد با سولفات پتاسیم ترکیب می شود تا حالت کریستالی به خود بگیرید.

در این رابطه بیشتر بدانید:

عوارض استفاده از مام و دئودورانت ها

راه های مناسب برای از بین بردن بوی تند و بد زیر بغل

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (64 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی | ۲ سال پیش
هیچ چیز مثل کرم زینک اکساید نمی تواند در رفع بوی زیر بغل برای مدت طولانی مفید باشد.
1
2

hits