دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیرات جادویی وازلین در زیبایی پوست
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاربردهای وازلین بسیار زیاد است به حدی که ممکن است خیلی از آن‌ها را حتی نشنیده باشید، چون با قدرت نرم کنندگی قوی و چربی بالایی که دارد می تواند برای کارهای فراوانی مورد استفاده قرار گیرد. با دلگرم همراه شوید تا شما را با فواید بی نظیر وازلین برای...

خواص درمانی وازلین برای پوست

حتماً وقتی اسم وازلین را می شنوید ، تصور می کنید استفاده های محدودی می توان از آن کرد، و همین طرز تفکر باعث می شود از یکی از ارزان ترین مواد زیبایی غافل بمانید. با اینکه وازلین تقریباً در هر خانه ای پیدا شده و دارای خواص درمانی و زیبایی فوق العاده قدرتمندی در میان دوستداران بهداشت و آراستگی است، معمولاً مورد کم لطفی افراد قرار می گیرد.

با وازلین پوست خود را نرم کنید

اگر پوست شما بیش از حد خشک است و حالت ترک و پوسته پوسته روی آن ایجاد می‌شود استفاده از وازلین می‌تواند مشکل شما را حل کند. این ماده با ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت را روی پوست نگه می‌دارد و خشکی آن را از بین می‌برد. البته این ماده پوست را بیش از حد براق می‌کند و برای مصرف روزانه مناسب نیست و بهتر است شب‌ها استفاده شود. بر خلاف تصور عموم وازلین روزنه‌های پوستی را نمی‌بندد اما اگر پوست شما مستعد آکنه است بهتر است قبل از استفاده از وازلین با پزشک خود مشورت کنید. کاربردهای وازلین تنها محدود به صورت نیست و می‌تواند از آن برای رفع خشکی و ترک دست و پاشنه پا و … هم استفاده کنید.


با وازلین گونه‌ها را هایلایت کنید

اگر علاقه‌ای به آرایش زیاد و استفاده از هایلایت کننده‌های براق که در حال حاضر بسیار رواج یافته‌اند ندارید می‌توانید برای براق‌تر کردن گونه‌ها و استخوان زیر ابرو، بدون آرایش از مقدار کمی وازلین استفاده کنید. وازلین را برای این کار به مقدار بسیار کم استفاده کنید چون استفاده زیاد از آن پوست را چرب و کثیف نشان خواهد داد.

وازلین


با وازلین اطراف صورت را از آلوده شدن به رنگ مو حفظ کنید


یکی از مشکلات رایج در رنگ کردن مو، آلوده شدن پوست اطراف سر و صورت به رنگ مو و لک شدن ان است که ممکن است تا چند روز هم از بین نرود. برای پیشگیری از این مشکل اطراف صورت را که احتمال آغشته شدن آن به رنگ مو وجود دارد با وازلین بپوشانید. وازلین مانع از رسیدن رنگ به سطح پوست شده و از لک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین اگر از کرم‌های برنزه کننده استفاده می‌کنید مقداری وازلین روی مچ دست و پا و آرنج بزنید تا از رگ رگه شدن برنزه کننده روی آن جلوگیری شود.


کاربردهای وازلین در زیبایی و مراقبت از لب‌ها

اگر لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته شده وازلین می‌تواند یک اسکراب مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح لب باشد. کمی وازلین را با شکر مخلوط کنید و روی لب‌ها ماساژ دهید و سپس با دستمال پاک کنید. یا می‌توانید یک لایه وازلین روی لب‌ها بمالید و کمی صبر کنید سپس با یک مسواک تمیز به آرامی پوسته‌ها را جدا کنید.

وازلین برای چروک دور چشم


وازلین برای چروک های دور چشم


وازلین یک کرم ژل مانند به نام ژل پترولیوم است که در واقع چربی حاصل از تقطیر مواد نفتی می باشد که با پارافین مخلوط شده است. متخصصان پوست می گویند اکثر چین و چروک ها نتیجه خشکی پوست است و برای جلوگیری از آن باید به صورت متناوب از مرطوب کننده ها و آبرسان ها استفاده شود.
استفاده از وازلین می تواند چروک های ریز اطراف چشم را ناپدید کرده و به یکدست کردن پوست اطراف چشم کمک کند. فراموش نکنید قبل از زدن وازلین دور چشم حتماً تمیز و مواد آرایشی کاملاً پاک شده باشد. بهترین زمان برای استفاده از وازلین دور چشم شب قبل از خواب است.
وازلین می تواند باعث نرم و لطیف شدن پوست شود، افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر در معرض چین و چروک و شلی پوست هستند. با زدن یک لایه ژل پترولیوم یا همان وازلین روی صورت، دور چشم و لب ها از چروک های زودرس جلوگیری کنید.

وازلین پاک کننده طبیعی آرایش چشم


یکی از بهترین کاربرد های وازلین پاک کردن آرایش چشم است, هر خانمی هرچقدر هم وسایل آرایشی و بهداشتی گران قیمت بخرد به یک قوطی وازلین هم روی میز آرایشش نیاز دارد چون وازلین فواید بی نظیری در زیبایی پوست دارد. با استفاده از وازلین می‌توانید خیلی راحت و بی دردسر و بدون آسیب به چشم ها و مژه ها آرایش تان را پاک کنید.
برای پاک کردن آرایش چشم با وازلین می‌توانید یک لایه از وازلین را روی پد آرایشی بمالید و آرایش چشم تان را به آرامی پاک کنید, همچنین می‌توانید به یک گوش پاک کن کمی وازلین بزنید و به پلکتان بمالید تا آرایش چشمتان به آرامی از روی پوست و مژه بلند شود سپس با یک پد آرایشی می‌توانید آرایش چشم تان را کاملاً پاک کنید.

فواید پاک کردن آرایش چشم با وازلین

  • وازلین باعث بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود و جوش نمی‌زنید
  • وازلین به هیچ عنوان ایجاد حساسیت نمی‌کند برای هیچ‌کس
  • محصولات آرایشی ضد آب و 24 ساعته را می‌تواند پاک کند
  • وازلین مژه ها را به صورت طبیعی ضخیم می‌کند
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک دور چشم
  • وازلین خاصیت مرطوب کنندگی دارد

فقط حواستان باشد تا وازلین به داخل چشم تان نرود زیرا وازلین روغنی است و اگر وارد چشم شود باعث می‌شود تار ببینید, اگر وازلین وارد چشمتان شد سریع چشم ها را با آب گرم بشویید.

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits