دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گلاب و خواص گلاب برای داشتن صورتی زیبا

فواید بی نظیر و جالب گلاب برای پوست صورت

گلاب و خواص گلاب برای داشتن صورتی زیبا
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خواص گلاب برای سلامتی جسم، روح و زیبایی بسیار است. یکی از خواص گلاب برای سلامتی آرامش اعصاب است. همچنین گلاب گرفتگی صدا را بهبود می بخشد. درمان آکنه و جوش صورت یکی دیگر از فواید گلاب برای پوست است. در این بخش مهمترین خواص گلاب برای زیبایی پوست را به...

اثر جادویی گلاب بر پوست صورت

گلاب از تقطیر گلبرگ های گل محمدی طی فرآیند هایی که معروف به گلاب گیری هست بدست میاد. ایرانیان باستان از قرن ها پیش مزایای گل محمدی (گل سرخ) را کشف کرده و از آن استفاده های مختلفی میکردند. برای ما نسل های جدید هم عطر گلاب همیشه یاد آور دوران خوش زندگی کودکانه و شربتهای خوشمزه و شله زرد و حلوا و… هست. تا حالا فقط شنیده بودم که گلاب برای از بین بردن منافذ پوست خیلی خوبه.

ولی در این بخش از دلگرم متوجه میشیم که این مایع خوش عطر چه خواص شگفت انگیزی داره.گلاب یک ضد التهاب، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و آرامش بخش برای پوست شماست. این ماده باعث شستشوی گرد و خاک و چربی اضافی از روی پوست شما میشه. همچنین گردش خون رو در زیر پوست افزایش میده و باعث رشد سلول های جدید پوستی و توازن سطح PH پوست میشه.گلاب میتونه دارویی مناسب برای اگزما، آکنه و آفتاب سوختگی باشه بدون اینکه حاوی حتی ذره ای از مواد شیمیایی و یا عوارض باشه. حتی این مایع میتونه برای نوزادان و سالمندان که حساس تر هم هستند مناسب باشه و استفاده بشه.

رفع تیرگی پوست زانو و بازو:

نشاسته از تیره شدن پوست جلوگیری می کند. برای مثال اگر از تیره شدن پوست دست خود نگران هستید نشاسته را فراموش نکنید، یک قاشق نشاسته، یک قاشق آبلیمو و یک قاشق مخمر را در یک چهارم لیوان شیر گرم به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را یک ربع استراحت بدهید، سپس آن را بر روی قسمت های تیره زانو و یا بازو قرار دهید ، و پس از آن با آب ولرم مخلوط را از روی پوست صورت خود پاک کنید.

 فواید گلاب و نشاسته در حفظ زیبایی و طراوت پوست

قرمزی پوست پس از اصلاح موهای صورت:

برای از بین بردن قرمزی پوست پس از اصلاح صورت و جلوگیری از جوش زدن و ایجاد دانه های سر سیاه بر روی پوست مقداری نشاسته را در آب سرد حل کنید و به مدت پانزده دقیقه بر روی قسمت های قرمز شده قرار دهید و در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

سفید شدن پوست و جلوگیری از افتادگی آن:

نشاسته باعث سفید شدن پوست می شود و از افتادگی آن جلوگیری می کند. دو قاشق گلاب، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق از عرقیات گل ها مخلوط کرده سپس به صورت تدریجی نشاسته را به آن اضافه کنید. این مواد را خوب مخلوط کرده و مایع به دست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و در نهایت با آب گرم بشویید.

رفع آسیب دیدگی پوست بر اثر تابش نور خورشید:

گلاب باعث طراوت و شادابی پوست می شود، به خصوص برای زمانی مناسب است که پوست بر اثر تابش نور خورشید آسیب دیده باشد‌. روش استفاده هم به این شکل است که یک قطعه پنبه را به مقداری گلاب آغشته می کنید آ آن را به شکل دایره ای بر روی پوست صورت بمالید. این کار را چند بار در روز انجام دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

باز شدن رنگ پوست:

گلاب باعث باز شدن رنگ پوست و روشن شدن آن میشود. دو قاشق نشاسته را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید و آن را به عنوان ماسک طبیعی روزانه بر روی صورت خود و به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

از بین بردن کبودی:

برای از بین بردن کبودی های احتمالی گلاب را با سرکه سیب مخلوط کنید و روزانه دوبار محلول را روی کبودی بگذارید.

از بین بردن لکه های پوست:

یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید و سه قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و در یخچال قرار دهید. هر روز از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.

گلاب و از بین بردن جوش صورت:

گلاب روند ایجاد جوش صورت را کند می کند. یک قاشق آبلیمو را با مقداری گلاب مخلوط کنید و روزانه ازآن برای شستن صورت استفاده نمایید‌.

درمان پوست های چرب و بستن منافذ پوست:

برای رفع چربی بیش از اندازه پوست و بستن منافذ قابل رؤيت آن سه قاشق گلاب غلیظ را با یک قاشق چایخوری آبلیمو و یک قاشق کوچک آب خیار مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید و در نهایت با آب گرم بشویید.

 فواید گلاب و نشاسته در حفظ زیبایی و طراوت پوست

گلاب، یک تونر عالی برای پوست خشک

گلاب یک تونر (مایع آرایشی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن ) خوب، به ویژه برای پوست های خشک است. این محصول می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر شاداب و جوان آن کمک می کند.

طرز تهیه تونر گلاب برای پوست های خشک

  • دو قاشق غذاخوری گلاب را در یک بطری اسپری بریزید.
  • یک قاشق چایخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید.
  • بطری را تکان دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • تونر را به آرامی روی صورت خود اسپری کنید، پیش از این که از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
  • یک بار در روز از این ترکیب استفاده کنید.
  • باقیمانده محلول را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits