دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان چین و چروک صورت
11
زمان مطالعه: 8 دقیقه
درمان چین و چروک صورت روغن های طبیعی برای درمان چین و چروک عبارتند از روغن گل رز، روغن صمغ، روغن تخم هویج، روغن بهار نارنج، روغن گل شمعدانی، روغن چوب صندل، روغن گیاه یلانگ یلانگ، روغن لیمو ترش و روغن های گل همیشه بهار.

میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان از روغن‌های طبیعی برای درمان چین و چروک استفاده می کنند، زیرا علائم پیری را کاهش می دهند، کشش پوست را افزایش و از استرس اکسیداتیو که عامل چروک شدن پوست است جلوگیری می کنند.

همانطور که پا به سن می گذاریم، خاصیت کشسانی پوست کاهش می یابد و همین موجب ایجاد چین و چروک می شود بنابراین خطوط ریز و چین و چروک در نواحی صورت و گردن ظاهر می‌شود .

افزایش سن و کاهش میزان چربی پوست صورت، باعث می‌شود که‌ پوستی شل داشته باشیم . علت‌های دیگر چین و چروک عبارتند از: سیگار کشیدن، حرکات تکراری صورت (مانند لبخند بیش از حد یا اخم و شکلک درآوردن) و اشعه مضر خورشید، زیرا این عوامل باعث کاهش قدرت بافت همبند پوستتان می شوند. علاوه بر این ژنتیک، استرس، رژیم غذایی، میزان آبرسانی، عدم تعادل هورمونی، مصرف الکل و میزان مراقبت‌های پوستی‌تان ، به میزان چین و چروک تاثیر می گذارند. با افزایش استرس اکسیداتیو، در بافت های پوست صورت چین و چروک ایجاد می‌شود. استرس اکسیداتیو به دلیل افزایش رادیکال های آزاد وکاهش سطح آنتی اکسیدان بدن به وجود می‌آید و عامل تعدادی از بیماری های مزمن است.

چین و چروک در صورت

معمولا مردم تلاش می کنند که چین و چروک‌ها را با انواع کرم ، پماد و لوسیون و برخی از روش های پزشکی و زیبایی درمان کنند، اما ممکن است با اثرات جانبی ناخواسته این روش‌ها روبرو شوند. یکی از بی‌خطر ترین روش‌های درمان چین و چروک استفاده از روغن های طبیعی است. بسیاری از روغن‌ها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند و می توانند به طور مستقیم باعث کاهش روند پیری شوند و پوست را شاداب و سالم نگه دارند.

لیست بهترین روغنهای طبیعی برای جلوگیری از چین و چروک

روغن های طبیعی برای درمان چین و چروک عبارتند از روغن گل رز، روغن صمغ، روغن تخم هویج، روغن بهار نارنج، روغن گل شمعدانی، روغن چوب صندل، روغن گیاه یلانگ یلانگ، روغن لیمو ترش و روغن گل همیشه بهار.

1- روغن بهار نارنج

این روغن طبیعی نه تنها سرشار آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است، بلکه می تواند به بهبود سلامت پوستتون کمک کند، و دارای ویتامین C نیز می باشد. این روغن باعث افزایش تولید کلاژن در پوست و حفظ الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست می‌شود، بنابراین روند چین و چروک پوست را کاهش می دهد

روغن بهار نارنج
روغن بهار نارنج

نحوه استفاده روغن بهار نارنج برای پوست

4-5 قطره روغن نارنج را به کرم یا لوسیون روزانه پوستتون اضافه کنید، زیرا رطوبت پوست را افزایش میده و آنتی اکسیدان های لازم پوست صورت را فراهم می کند

2- روغن شمعدانی

این روغن حیاتی جریان خون را در پوست بهبود میدهد و رطوبت پوست را تامین می کند، و تولید سلول های جدید پوست را افزایش می‌دهد. این روغن از نازک شدن پوست که با افزایش سن رخ میدهد مقابله می‌کند و چهره‌مان را سالم و شاداب نگه می‌دارد

نحوه استفاده روغن شمعدانی

5 قطره این روغن را با 1 قاشق سوپخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و به آرامی به صورت، به ویژه در اطراف گوشه چشم و گردن ماساژ دهید. برای به دست آوردن نتایج بهتر، این کار را به صورت منظم انجام دهید.

روغن شمعدانی
روغن شمعدانی

3- روغن چوب صندل

آنتی اکسیدان های منحصر به فرد در روغن صندل، باعث تحریک هورمون های مهم رشد در سلول های پوست می شوند و باعث افزایش سلول های سالم و پر شدن منافذ باز پوست می شود. این روغن ظاهر چین و چروک را کاهش میده و در عین حال باعث میشه پوست شاداب تر و نرمتر و صاف‌تر داشته باشید

نحوه استفاده روغن چوب صندل

چند قطره از این روغن را به طور منظم به مناطقی از پوست صورت که شل شده و یا علائم اولیه چین و چروک را نشان میده بمالید.

روغن چوب صندل
روغن چوب صندل

4- روغن گل همیشه بهار

این روغن سرشار از آنتی اکسیدان‌های قابل توجه مانند آلفا پینپینن، میرسن، لینالول است، روغن همیشه بهار به سرعت استرس اکسیداتیو پوست صورت را کاهش می‌دهد و مانع مرگ سلول های سالم پوست می شود. همچنین رشد سریع سلول های پوست را بهبود میدهد و مانع پیدایش چین و چروک می شود.

نحوه استفاده روغن گل همیشه بهار

مخلوطی متعادل از روغن نارگیل و روغن همیشه بهار آماده کنید و آرام به صورت بمالید، یا چند قطره از این روغن آرایشی را با اسکراب های صورت و کرم های مورد علاقه تان ترکیب کنید و از آن استفاده کنید.

روغن گل همیشه بهار
روغن گل همیشه بهار

5- روغن گل رز

این روغن توانایی حفظ رطوبت وکشش پوست و حفظ تون پوست را دارد. و هزاران سال است که در لوازم آرایشی کاربرد دارد. اگر به طور منظم استفاده شود، می تواند پوست صورت و همچنین تمام قسمت های بدن را نرم و لطیف کند، در عین حال عطر بسیار خوبی نیز دارد.

نحوه استفاده روغن گل رز برای چین و چروک پوست

- صورت خود را با مخلوط آب و روغن گل رز شستشو دهید. استفاده از این روغن یک راه موثر برای بهبود سلامت پوستتان است، بسیاری از مردم ترجیح می دهند 10 قطره روغن گل رز را داخل وان حمام بریزند و مدتی در وان می مانند تا بتوانند از مزایای ترمیم کننده روغن برای کل بدنشان استفاده کنند.

روغن گل رز
روغن گل رز

6- روغن تخم هویج

روغن تخم هویج یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای چین و چروک است. روغن تخم هویج موجب بهبودی پوست آسیب دیده در اثر آفتاب سوختگی، عفونت، التهاب و یا پیری طبیعی می‌شود. با توجه به میزان بالای آنتی اکسیدان ها مانند لیکوپن و بتا کاروتن، این روغن می تواند باعث رشد سلول های جدید و کاهش استرس اکسیداتیو شود.

نحوه استفاده روغن تخم هویج

برای مصرف این روغن همیشه باید این روغن را با یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن جوجوبا رقیق کنید، زیرا ممکن است باعث التهاب شود و یا حساسیت پوست را در مقابل نور خورشید افزایش دهد، پس از مالیدن این روغن به صورت، بلافاصله زیر نور آفتاب نروید.

روغن تخم هویج
روغن تخم هویج

7- روغن گل یلانگ یلانگ

روغن یلانگ-یلانگ، معمولا در محصولات و لوازم آرایشی یافت می شود و به بازسازی سلول های مرده پوست کمک می‌کند و لایه های مرده پوست را برمیدارد و پوست را مرطوب و سفت نگه میدارد . به خاطر داشته باشید که نازک شدن پوست باعث می شود که چین و چروک پوست بیشتر شده و پوست شل شود.

نحوه استفاده

این یک روغن محبوب است که به کرم و لوسیون های آرایشی نیز اضافه می‌شود . 5-10 قطره از این روغن قوی را به لوسیون روزانه صورتتان اضافه کنید تا سریعتر نتیجه بگیرید

یلانگ یلانگ

8- روغن لیمو ترش

برای تقویت پوست، و جلوگیری از استرس اکسیداتیو و کاهش علائم پیری تنها روغن های اندکی هستند که از روغن لیمو بهتر هستند. این روغن دارای آنتی اکسیدان، ویتامین C و خواص رطوبتی است، چروک ها را کاهش می‌دهد، الاستیسیته و خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند، پوستتان را جوانتر و صاف تر نگه می‌دارد.

نحوه استفاده

این روغن کمی باعث سوزش پوست می شود، در این صورت توصیه می شود با روغن نارگیل یا جوجوبا آن را مخلوط کنید و قبل از استفاده مستقیم به ناحیه های پوستی که چروک شده اند مثلا گردن یا فضای اطراف چشم تان ترکیب را آماده کنید

لیموترش

9- روغن کندر

این روغن قدیمی برای جلوگیری از چین و چروک و درمان پوست موثر است،. باعث تحریک جریان خون در پوست شده و به سرعت سلول های مرده پوست را بازسازی می کند و از کاهش کشش والاستیسته پوست که عامل چین و چروک است، جلوگیری می کند.

نحوه استفاده روغن کندر

قبل از استفاده، این روغن را به میزان مساوی با روغن بادام مخلوط کنید. این روغن روش مفیدی برای بهبود علائم چین و چروک و سایر ضایعات پوستی و همچنین اسکار و زخم ها است.

کندر

احتیاط

به نظر می‌رسد که استفاده از روغن های طبیعی و حیاتی برای درمان چین و چروک روشی ساده و مطمئن در کاهش علائم پیری است، اما برخی عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اول از همه، برخی از این روغن ها بی نهایت غلیظ بوده و باید با یک روغن حامل رقیق شوند. ممکن است این روغن‌ها با ترکیبات فرار و مواد فعال فشرده وبسته بندی شوند، برخی از آنها می تواند باعث سوزش یا التهاب پوست شوند، و همچنین واکنش های آلرژیک بالقوه ایجاد کنند. استفاده موضعی از روغن های طبیعی باید با احتیاط انجام شود و بهتر است پس از مشورت با پزشک یا متخصص آلرژی در مورد عوارض جانبی احتمالی، مصرف کنید.

علاوه بر این، بعضی از روغن‌های طبیعی برای مصرف مناسب نیستند. برخی افراد علاوه بر استفاده از این روغن های طبیعی برای درمان چین و چروک که به صورت موضعی روی پوست مالیده می شوند، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی این روغن ها به صورت خوراکی نیز مصرف می کنند. بنابراین، همیشه در مصرف روغن ها میانه رو باشید و افراط نکنید.

دوستان عزیزم , امیدوارم از مطالب فوق لذت برده باشید و اطلاعات مفیدی بدست آورده باشید. شما می توانید نظرات خود را در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (11 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits