دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک های خانگی برای شفاف شدن پوست

شفاف شدن پوست صورت با این ماسک های خانگی موثر

ماسک های خانگی برای شفاف شدن پوست
10
زمان مطالعه: 12 دقیقه
شفاف شدن پوست صورت تاثیر زیادی بروی چهره هر فردی دارد.ما برای شما ماسک های خانگی موثری را در نظر گرفته ایم.

شفاف شدن پوست صورت یکی از جمله مشکلاتی است که خانم ها با آن مشکل دارند. اما برای شما یک سری ماسک خانگی طبیعی در نظر گرفته ایم که بسیار موثر واقع میشود پس با من در مجله دلگرم همراه شوید تا به شما طرز تهیه ماسک صورت ساده را برای شفاش شدن پوست آموزش دهم.

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به رنگ پوست خود اهمیت می دهید؟ باید گفت تیره شدن پوست دلایل مختلفی دارد که علت اصلی آن به تولید بیش از حد رنگدانه مرتبط می شود. پوست های تیره به نسبت پوست های روشن دارای ملانین بیشتری هستند. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از ماسک های پوست خود را کمی روشن تر کنید.

شفاف سازی پوست
ماسک های خانگی موثر برای شفاف سازی پوست

ماسک سفیده تخم مرغ

علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار

این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن تر و سفید تر می شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

ماسک روغن بادام و پرتقال

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از بیست دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

ماسک ماست و نشاسته

این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

صاف شدن پوست
با ماسک عسل پوستی شفاف و صاف داشته باشید

ماسک عسل

یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.

ماسک پرتقال و شیر

پس از این که از خوردن یک پرتقال لذت بردید، پوست های آن را دور نیندازید! آنها را نگه دارید و در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آن ها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست که دوست دارید درمان شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه ای با دستمالی خشک نمایید.

ماسک موز و عسل

یک موز کوچک رو له کنین، 2 قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنین، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنین و ماسک درست شده رو بر روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورین.

از پوست‌ تان در برابر نور خورشید محافظت کنید زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش، یکی از دلایل تغییر رنگ و تیره شدن پوست است

برای جوان نگه داشتن پوست بهتر است در مواقع غیرضروری از خانه خارج نشوید و خیلی خودتان را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید. مواقعی هم که این کار امکان‌پذیر نیست، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. ضدآفتاب‌های دارای حداقل SPF ۳۰، پوست را در برابر آسیب‌های ناشی از تابش خورشید، محافظت می‌کنند. فراموش نکنید که در فصل تابستان بیشتر مراقب پوست خود باشید. اکثر متخصصین پوست SPF ۱۵ را برای پوست کافی نمی‌دانند چون دو اشعه‌ی مضر UVA و UVB موجود در نور خورشید که برای پوست خطرناک‌اند، ۹۸٪ پرتو خورشید را شامل می‌شوند.

پس باید کرم ضدآفتاب، SPF بالاتری داشته باشد تا مانع رسیدن قسمت اعظم نور آفتاب به پوست شود.هنگامی که خارج از منزل هستید مخصوصا تابستان‌ها که نور خورشید مستقیم است، می‌توانید کلاه سرتان بگذارید یا به‌وسیله‌ی سایبان‌های مخصوص که روی روسری هم قابل استفاده هستند، نگذارید آفتاب مستقیم به صورت‌تان بخورد.

لایه برداری پوست
جوانسازی پوست صورت با لایه برداری

چند بار در هفته پوست‌تان را لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری با دست و بدون استفاده از دستگاه، واقعا به روشن شدن پوست کمک می‌کند. این روش سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و پوست تازه را از زیر لایه‌ی رویی بیرون می‌کشد. این پوست تازه که هنوز تحت تأثیر اشعه‌ی آفتاب قرار نگرفته است، روشن‌تر از پوست فعلی‌تان خواهد بود. می‌توانید از برس‌های مخصوص لایه‌برداری یا از یک برس خشک که مناسب کل بدن باشد، استفاده کنید. برای صورت که پوست حساس‌تری دارد، از یک برس نرم استفاده کنید. دستگاه‌های لایه‌برداری هم وجود دارند که کمی عمیق‌تر لایه‌‌برداری می‌کنند؛ اما معمولا روش دستی انتخاب بهتری است.

انتظار معجزه نداشته باشید

پوستی که رنگ طبیعی آن تیره است، بیشتر از یکی دو درجه روشن نمی‌شود. پس توقع نداشته باشید اتفاق عجیب و غریبی بیفتد و رنگ پوست‌تان ناگهان از این رو به آن رو شود مخصوصا وقتی که از روش‌های طبیعی استفاده می‌کنید. ولی می‌توانید پوست‌تان را از حالت کنونی آن کمی روشن‌تر یا اصطلاحا بازتر و شفاف‌تر کنید. پوست‌تان را در برابر نور آفتاب محافظت کنید و با استفاده از درمان‌های طبیعی روشن شدن پوست، آن را سالم نگه دارید. این بهترین راه روشن شدن پوست صورت است. به خاطر داشته باشید که استمرار در این کار اهمیت زیادی دارد. درمان‌هایی را که برای صورت‌تان در نظر می‌گیرید، باید چندین بار در هفته انجام بدهید تا به نتیجه برسید.

محلول شستشوی آب‌لیمو

لیمو ترش، یک روشن‌کننده‌ی طبیعی قدرتمند و حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) است که به عنوان لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کند. این روشن‌کننده‌ی طبیعی، لایه‌ی بالایی پوست را تمیز و لایه‌ی روشن زیر پوست را نمایان می‌کند. از طرفی اسید سیتریک موجود در آب‌لیمو اثر روشن‌کنندگی شبیه به مواد دکلره‌ی مو، روی پوست دارد. با شستشوی پوست‌تان با آب‌لیمو می‌توانید پوست را کمی روشن‌تر کنید و چهره‌ای لطیف و زیباتر داشته باشید. آب نصف یک لیمو ترش را با همان مقدار آب مخلوط کنید تا کمی رقیق‌تر شود؛ بنابراین پوست را تحریک نمی‌کند و البته حالت چسبندگی کمتری دارد. پنبه را به محلول‌تان آغشته کنید و روی صورت و گردن، سینه و بازوها یا هر جای دیگری که می‌خواهید روشن‌تر شود،

بکشید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند، بعد با آب‌ گرم بشویید. دقت کنید که بعد از استفاده از این محلول بیرون نروید؛ چون آب‌لیمو پوست را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند. بعد از استفاده از محلول‌ روشن‌کننده‌، احتمالا پوست‌تان خشک می‌شود بنابراین می‌توانید از مرطوب‌کننده استفاده کنید.۳ بار در هفته این روش درمانی را امتحان کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. برای اینکه پوست‌تان تحریک نشود، بیشتر از ۳ بار در هفته از این محلول استفاده نکنید.

تاثیر لیموترش بر صورت
لیمو ترش یک روشن‌کننده‌ی طبیعی برای پوست صورت

همچنین در همین رابطه بخوانید

داشتن پوست زیبا با این روش ها

چگونه با خشکی پوست دست در زمستان مبارزه کنیم؟

غذاهایی که پوست را پیر میکنند + علت پیری پوست

پاک‌کننده‌ای به‌نام سیب‌زمینی
از آنجایی‌ که سیب‌زمینی دارای میزان بالای ویتامین C است، این فرضیه وجود دارد که باید میزان کمی خواص روشن‌کنندگی داشته باشد. اگر سیب‌زمینی در دسترس‌تان نبود، سبزیجات دیگر سرشار از ویتامین C، مانند گوجه‌فرنگی و خیار هم می‌توانند همین کار را برای‌تان انجام دهند. معمولا در اکثر کرم‌ها از ویتامین C استفاده می‌شود؛ اما استفاده‌ی مستقیم سیب‌زمینی روی پوست، می‌تواند نتیجه‌ی بهتری برای دریافت این ویتامین داشته باشد. چندبار در هفته سیب‌زمینی را طبق دستورالعملی که به شما می‌گوییم روی پوست‌تان استفاده کنید.

سیب‌زمینی را از وسط نصف کنید یا به قطعات ضخیم برش دهید.
برش‌ها را روی بخش‌هایی از پوست که می‌خواهید روشن‌تر شود بمالید.
صبر کنید تا رطوبت پوست کاملا خشک شود بعد با آب‌ گرم پوست‌ را بشویید.

در طی یک هفته هر روز کارهای زیر را انجام دهید:

پس از مشخص شدن نوع پوست مراحل زیر را هر روز و به ترتیب بیان شده دنبال کنید:

دستگاه بخور را آماده کنید و اگر دستگاه ندارید یک قابلمه نسبتا بزرگ از آبجوش را روی گاز قرار دهید و شعله را ملایم کنید تا خیلی ریز قل بزند. برای پوست‌های خشک، حساس یا جوش‌دار از بابونه خشک و برای پوست‌های چرب مخلوط آویشن و نعنا تازه یا خشک و مقداری آبلیموی تازه را به آب اضافه کنید. افراد دارای پوست‌های معمولی می‌توانند از گل خشک یا بابونه استفاده کنند.

بخور دادن صورت
تاثیر بخور بر روی پوست صورت

به مدت 10 دقیقه پوست خود را بخور داده و طی این مدت حتما سر خود را با حوله یا پارچه ضخیم بپوشانید تا پوست کاملا در معرض بخار قرار گیرد. پس از گذشت زمان صورت خود را با آب بسیار سرد (آب همراه با قطعات یخ) شستشو داده و به مدت 3 دقیقه با قطعات یخ آن را ماساژ دهید. صورت‌تان را با دستمال کاغذی به آهستگی خشک کنید و پس از آن از روغن حیوانی یا ویتامین آ یا وازلین به مقدار خیلی کم استفاده کنید.
در طول روز بین 8 تا 12 لیوان آب جوشیده غیر معدنی بخورید.

برای آنکه تعداد لیوان‌ها را فراموش نکنید هر بار بعد از آب خوردن داخل دفترچه مخصوص تعداد را یادداشت کنید. روزی یک لیوان آب خیار بخورید و شبها از ماسک خیار رنده شده به همراه ماست کم چرب روی پوست استفاده کنید (بهتر است این کار با فاصله یک ساعت بعد از بخور دادن انجام شود)صبح ها قبل از بیرون رفتن از زیر ساز ویتامین C با غلظت بالای 10 درصد استفاده کنید و بعد از ضد آفتاب مناسب بهره گیرید. طی روز بین نصف تا یک عدد کلم بروکلی را به صورت خام یا پخته شده با مقدار کمی نمک و آبلیمو مصرف کنید.

حتما هر شب قبل از خواب یک بوته کاهو ایرانی (کاهو چینی برای این کار مناسب نیست) کوچک را با مقدار کمی آبلیمو مصرف کنید.صبح ها یک لیوان شیر به همراه یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید تا گام مهمی در سفید شدن پوست خود برداشته باشید.مقداری روغن زیتون طبیعی را گرم کرده و مقدار زیادی نمک به آن اضافه کنید تا به غلظت برسد.این محلول خمیر مانند را بعد از ظهر ها به صورت خود ماساژ داده و 15 دقیقه آن را استعمال کنید , پس از آن 10 دقیقه صبر کرده و بعد صورت خود را با شامپو بچه بشویید.

نکات تکمیلی در برنامه سفید شدن پوست در یک هفته

طی این یک هفته اصلا فلفل استفاده نکنید.سعی کنید از ماهی در این هفته زیاد استفاده کنید تا به روند سفید شدن پوست سرعت بخشید.استفاده از سفیداب (روشوی) در حمام به شرطی که بدون فشار و کیسه زبر استفاده شود (تنها به صورت مالش ملایم) به صورت یک روز در میان بسیار مفید است. اگر پوست آسیب دیده‌ای دارید سعی کنید مقداری کف دریا از عطاری تهیه کرده و قبل از خواب به صورت ماسک استفاده کنید.در پایان روز هفتم صورت خود را شسته و از آن عکس بگیرید و از تغییرات ایجاد شده لذت ببرید! اگر حس کردید پوستتان سفیدتر و روشن‌تر شده اما هنوز جای جوش‌های قدیمی روی پوستتان شما را آزار می‌دهد از راهکار زیر برای رفع آن‌ها استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فروشگاه اينترنتي | ۵ سال پیش
مطلب بسیار کاربردی و فوق العاده بود و استفاده از سفیده ی تخم مرغ و روغن بادام مورد استفاده من واقع شده است و در شفاف سازی پوست اثر خوبی را داشته ..البته نباید بیش از حد استفاده شود چون هر چیزی به اندازه خود باید به بدن برسد
0
0

hits