دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تکنیک های مفید برای رفع چین چروک اطراف گردن
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رفع چین و چروک و خطوط گردن:گردن یکی از بخش‌های بدن است که نشانه‌های گذر سن روی آن ظاهر می‌شود، پوست گردن حساس‌ است، و در اثر پیری، آفتاب سوختگی و ژنتیک تحت تغییرات قرار می‌گیرد.

رفع چین و چروک و خطوط گردن

گردن یکی از بخش‌های بدن است که نشانه‌های گذر سن روی آن ظاهر می‌شود، پوست گردن حساس‌ است، و در اثر پیری، آفتاب سوختگی و ژنتیک تحت تغییرات قرار می‌گیرد. خطوط گردن ناشی از پایین‌آوردن مکرر گردن است. این امر موجب پیدایش چین ‌و چروک در گردن شده و نشانه‌های پیری خیلی سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌کنیم به سراغ فرد می‌آید. اما با مشاهده این علائم هرگز ترسی به دل راه ندهید چرا که درمان این مشکل نزد یک متخصص پوست مجرب است.با دلگرم همراه باشید.

رفع چین و چروک گردن

علت‌های چین و چروک گردن و سینه

نشانه‌های پیری از جمله چین و چروک‌ها در ناحیه‌ی گردن و سینه نیز ظاهر می‌شود. با بالا رفتن سن تولید کلاژن در بدن شما کاهش می‌یابد که روی قابلیت ارتجاعی پوست شما اثرگذار است.

وقتی پوست به علت کاهش قابلیت ارتجاعی و میزان کلاژن ناکافی شروع به ضعیف شدن می‌کند، چین و چروک ظاهر می‌شود. هرچند چین و چروک گردن و سینه انواع مختلفی دارد، اما خطوط گردن رایج‌ترین نوع آن است. همان‌طور که از اسمش مشخص است، این نوع چین و چروک واقعا شبیه خطوطی روی گردن است.

هرچند پیری عامل اصلی ایجاد چین و چروک در گردن و سینه است، اما عوامل دیگری نیز می‌تواند سبب آن شود، از جمله موارد زیر:

حالت خوابیدن

نحوه‌ی خوابیدن‌تان تاثیر شگفت‌انگیزی روی کیفیت پوست‌تان دارد. خوابیدن روی یک پهلو به واسطه‌ی فشار زیادی که هر شب به پوست وارد می‌کند، بار زیادی را به پوست گردن و سینه تحمیل می‌کند. حاصل آن اختلال در قابلیت ارتجاعی پوست تان است. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود به پشت بخوابید.

مصرف دخانیات

نیکوتین باعث می‌شود جریان صحیح خون دشوار باشد چون رگ‌های خونی واقع در لایه‌ی میانی پوست را منقبض می‌کند. در نتیجه دسترسی پوست به مواد مغذی، که برای حفظ قابلیت ارتجاعی و سالم ماندن پوست ضروری است، قطع می‌شود.

مراقبت ناکافی

غفلت از پوست سینه و گردن موضوعی رایج است، و بیشتر آدم‌ها تمام تمرکزشان را روی صورت‌شان می‌گذارند. به علت عدم دسترسی به مواد مغذی ضروری برای نرم، محکم، و مرطوب ماندن پوست، فرآیند پیری در نواحی غفلت‌شده سرعت می‌گیرد.

تخت سولاریوم

هرچند از نظر بیشتر آدم‌ها تخت سولاریوم بی‌خطر است، اما می‌تواند محرک انواع اختلالات پوستی باشد.

قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش که خورشید تولید می‌کند، روی تولید کلاژن و قابلیت ارتجاعی پوست‌تان تاثیر می‌گذارد. در نتیجه فرآیند پیری پوست‌تان سرعت می‌گیرد، که به ایجاد چین و چروک می‌انجامد.

پوشاک

اگر لباسی که می‌پوشید خیلی تنگ است، پوست این نواحی را فشرده می‌کند و سبب ایجاد چین و چروک می‌شود. اگر لباس بیش از حد بزرگ باشد ممکن است حمایت کافی ایجاد نکند، که به تضعیف پوست و نهایتا چین و چروک می‌انجامد. این به‌ویژه درباره‌ی سوتین‌ها و حمایت‌شان از سینه‌ها صدق می‌کند. بر اساس گزارش وکول (تولیدکننده‌ی لباس زیر بانوان، م.) از هر ۱۰ زن در امریکا ۸ نفر سوتین با سایز نامناسب می‌پوشند.

رفع چین و چروک گردن

در ادامه فهرستی از درمان‌های طبیعی موثر برای رفع چین و چروک گردن و سینه آمده‌است:

روغن زیتون

روغن زیتون جدا از این‌که یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ پوست است، منبعی عالی برای آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E نیز هست. این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به‌طور موثر با رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌زنند، مقابله کنند.ماساژ نواحی دارای چین و چروک با روغن زیتون به‌طور مرتب سلول‌های پوست را آب‌رسانی، ترمیم و حتی بازتولید می‌کند. این روغن محافظی ماندگار است و پوست را مرطوب نگه می‌دارد، چون در عمق پوست‌تان نفوذ می‌کند.

هم‌چنین می‌توانید چند قطره روغن زیتون، عسل، و گلیسیرین را ترکیب کنید و دو بار روز پوست‌تان را با آن ماساژ دهید. انجام این کار به‌طور مرتب به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند و نیز پوست ضعیف‌شده را تقویت می‌کند و برای رفع چین و چروک گردن عالی است.

آلوئه ورا

اسید مالیک موجود در گیاه آلوئه ورا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و به رفع چین و چروک گردن کمک می‌کند.ژل برگ آلوئه ورا را که به تازگی برش داده‌اید استخراج کنید. آن را روی پوست، به‌ویژه در نواحی دارای چین و چروک بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند. برای شستن ژل از صورت‌تان از آب ولرم استفاده کنید.هم‌چنین می‌توانید محتویات یک کپسول ویتامین E را با یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. این ترکیب را به نواحی دارای چین و چروک بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند.ویتامین A و C نیز برای پوست‌تان بسیار مهم است. بنابراین مطمئن شوید به اندازه‌ی کافی خوراکی‌هایی مصرف می‌کنید که حاوی این ویتامین‌ها است.

اضافه کردن اسیدهای چرب در برنامه غذایی

بهترین درمان ها برای پوست، درمان از درون بدن است. مصرف کردن اسیدهای چرب یکی از این درمان هاست که به از بین بردن چروک گردن و چروک های تمام قسمت های بدن کمک می کند. اسیدهای چرب به بازسازی کلاژن کمک می کند و در نتیجه باعث شکل گیری سلول های جدید و از بین رفتن سلول های مرده و کهنه می شود. مصرف اسیدهای چرب نه تنها برای از بین بردن چین و چروک بلکه برای سلامت تمام بدن مفید است.

اکنون که به پاسخ سوال تان رسیده اید دیگر نگران نباشید چون در این مقاله به بهترین راه حل ها اشاره شده است. اما یادتان نرود که هیچ چیزی یک شبه به دست نمی آید. اگر می خواهید از چین و چروک های گردن خلاص شوید باید مدت ها از این روش های درمانی استفاده کنید. هر چه زودتر اقدام کنید زودتر به نتیجه می رسید.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که علت‌های ذکرشده در این مقاله نشان می‌دهد، شما می‌توانید از ایجاد چین و چروک در سینه و گردن جلوگیری کنید یا به‌طور ایده‌آل آن را به تعویق بیندازید. شما می‌توانید سیگار را ترک کنید، لباس مناسب بپوشید، از پوست‌تان بهتر مراقبت کنید، از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید، و به پشت بخوابید تا احتمال ایجاد چین و چروک را به حداقل برسانید. مرتب ورزش کنید تا کیفیت پوست‌تان را بهبود ببخشید. اگر از قبل چین و چروک دارید، نترسید. همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، درمان‌های طبیعی مختلف و موثری برای رفع چین و چروک گردن و سینه وجود دارد.


مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits