دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۴۵ خاصیت و کاربرد شگفت انگیز وازلین که قطعا نمیدانید
34
زمان مطالعه: 10 دقیقه
وازلین فواید زیادی دارد. از وازلین میتوانید برای انجام کار های زیادی استفاده کنید. کاربرد های وازلین بسیار است. در ادامه 45 مورد از خواص وازلین را برای شما آورده ایم

مجله دلگرم | وازلین خواص و کاربرد های زیادی دارد و میتوانید از آن برای حل بسیاری از مشکلات استفاده کنید. در ادامه 45 تا از فواید و روش هایی که میتوانید از وازلین استفاده کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

آرایشی و زیبایی

1. دادن ظاهری براق به رژ لب

مقداری از رژ لب مورد علاقه خود را با کمی وازلین در پشت دستتان مخلوط کنید. سپس با قلم مو روی لب هایتان بزنید. بسیار خوش رنگ می شود!

2. جلوگیری از تماس رژ لب با دندان ها

لایه ی نازکی از وازلین را قبل از زدن رژ لب روی دندان های جلویی بزنید. رژ لب به وازلین نمی چسبد و پس از زدن رژ می توانید وازلین را از روی دندان هایتان پاک کنید.

3. لایه برداری لب ها و کمک به نرمی آن ها

لایه ی ضخیمی از وازلین را روی لب هایتان بزنید و اجازه دهید چند دقیقه استراحت کند. سپس به آرامی و با استفاده از مسواکی تمیز لب هایتان را پاک کنید و با آب بشویید.

4. درست کردن برق لب طعم دار

مقدار کمی پودر آب میوه را به وازلین اضافه کنید تا به آسانی برق لب طعم دار درست کنید. همچنین می توانید کمی شکلات را در مقداری وازلین با استفاده از مایکروویو آب کنید تا برق لب شکلاتی درست کنید.

5. درست کردن ابروهای نامرتب

کمی وازلین به ابروهایتان بزنید تا مرتب و براق شوند.

6. همانگی سایه چشم و رنگ لب ها

کمی سایه چشم با پودر شُل را که رنگ دانه های قوی دارد با کمی وازلین مخلوط کنید تا ویتامین لبی درست کنید که با سایه چشمتان مطابقت دارد.

7. افزایش رشد مژه ها

شب ها، قبل از اینکه بخوابید از یک قلم ریمل تمیز برای زدن وازلین به مژه هایتان استفاده کنید. افراد زیادی گفته اند که انجام این کار به تدریج باعث بلندتر و ضخیم تر شدن مژه ها می شود!

8. استفاده از آن به عنوان ریمل

با استفاده از یک قلم ریمل تمیز به مژه هایتان وازلین بزنید تا حجم آن ها زیاد شود.

9. دو چندان کردن زیبایی آرایش

مقدار کمی از وازلین را زیر رژگونه بزنید تا حالت براق به خود بگیرد. حتی می توانید زیر سایه چشم هم از آن استفاده کنید تا براق تر به نظر برسد. حتی می توانید با ترکیب وازلین و رژ لب، رژگونه مایع بسازید!

لباس و جواهرات

10. درآوردن حلقه از انگشت ها

با استفاده از گوش پاک کن دور حلقه ای که در انگشتتان گیر کرده وازلین بزنید، سپس به آرامی آن را عقب و جلو ببرید تا بیرون آید.

11. جلا دادن ژاکت چرمی

اگر قسمتی از ژاکت چرمی تان به نظر خشک است کمی وازلین روی آن بزنید؛ مقدار اضافی آن را پاک کنید تا ژاکتتان ظاهر بهتری به خود بگیرد.

12. گوش کردن آسان گوشواره

پشت گوشواره هایتان کمی وازلین بزنید تا راحت تر وارد گوش هایتان شوند.

13. جلا دادن به کفش ها

کمی وازلین به کیف یا کفش هایتان بزنید تا براق تر شوند.

مراقبت از پوست

14. مرطوب کننده پوست های خشک

قبل از خواب مقدار زیادی از وازلین را به دست، پا و آرنج خود که پوست خشکی دارند بزنید. صبح که بیدار می شوید پوست این قسمت ها نرم تر می شود.

15. کاهش بوی پا

اگر پاهایتان بو می دهد اما به صابون یا آب دسترسی ندارید می توانید یک لایه وازلین روی پا و انگشتان خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس با یک پارچه خشک آن را پاک کنید تا بوی پا از بین برود.

16. جلوگیری از جوش پوشک

لایه نازکی از وازلین را قبل از پوشک کردن نوزادتان به قسمت هایی که جوش زده بمالید.

17. افزایش مقدار لوسیون

کمی وازلین به آن اضافه کنید؛ اینگونه تا وقتی که دوباره به فروشگاه بروید، تمام نمی شود.

18. درمان ریشه ناخن

مقداری وازلین به پوسته هایی که روی ناخن تان ایجاد شده بزنید تا نرم شوند و حالت دردناک نداشته باشند یا روی پوست شکاف بیشتری ایجاد نکنند.

19. تسکین درد بعد از اصلاح با تیغ

قبل از اینکه برای اصلاح پاهایتان به حمام بروید کمی وازلین در فریزر قرار دهید. پس از اصلاح، مقدار زیادی از آن را به پاهایتان بمالید. خنک، تسکین دهنده و مرطوب کننده است. به علاوه پوستتان را براق می کند.

20. درست کردن لایه بردار

برای لایه برداری پوست خشک در هر ناحیه از بدن می توانید از وازلین استفاده کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که کمی وازلین را با شکر یا نمک دریا مخلوط کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد و سپس روی پوست خود بمالید.

21. درمان سرمازدگی

اگر می خواهید به سرعت سرمازدگی را درمان کنید مقدار زیادی وازلین به ناحیه های سرمازده بمالید.

مراقبت از مو

22. براق کردن مو

مقدار کمی وازلین به لایه ی بالایی مو بزنید تا درخشان تر شود، حالت وزوزی نداشته باشد و موخره اش خیلی مشخص نباشد.

23. محافظت از چشم ها در برابر شامپو

از چشم های نوزاد یا فرزندتان در برابر شامپو هنگام حمام کردن محافظت کنید. مقداری وازلین به ابروهایش بمالید تا وقتی شامپو به آن قسمت می رسد به دو طرف صورت پخش شود و با چشم ها تماس پیدا نکند.

24. جدا کردن آدامس از مو

چه کسی تا به حال آدامس به موهایش نچسبیده؟ زدن وازلین به ناحیه ای که آدامس چسبیده باعث می شود آدامس به تدریج شل شده و جدا شود.

25. کاهش خارش سَر

وازلین را روی کف سر ماساژ دهید تا کمتر بخارد و شوره موی سرتان کم شود.

26. جلوگیری از تیرگی پوست هنگام رنگ زدن موی سر

قبل از رنگ زدن موی سرتان مقدار زیادی از وازلین را دور خط مو بزنید تا پوست صورتتان تیره نشود.

نظافت کردن

27. مخفی کردن خراش روی وسایل چوبی

از وازلین به لکه ها، کَندِگی های حلقه مانند، خراش ها و ساییدگی های وسایل چوبی بزنید. 24 ساعت صبر کنید، مقدار اضافی آن را پاک کنید و آن را جلا دهید.

28. پاک کردن آدامس از روی چوب

وازلین را آن قدر روی آدامس بمالید تا شروع به شل شدن کند؛ آنگاه می توانید به راحتی آن را جدا کنید.

29. جداکردن پارافین از شمع

دور لبه های پارافین وازلین بزنید و اجازه دهید کمی روی آن بماند. سپس آن را با دستمال کاغذی یا پارچه پاک کنید.

در خانه

30. از بین بردن صدای لولا

مقدار کمی از وازلین به لولاهایی که صدا می دهد بزنید تا به آرامی بسته شوند.

31. روان کردن پنجره ها و کشو ها

از یک قلم موی رنگ کوچک برای زدن وازلین به قسمت متحرک کشوها و پنجره ها استفاده کنید تا روان تر باز و بسته شوند.

32. روان کردن کشوهای یخچال

کشوهای یخچال وقتی به راحتی بیرون نمی آیند خیلی اذیت می کنند اما می توان با زدن کمی وازلین به لبه های بیرونی آن ها کاری کرد بهتر بیرون بیایند.

33. جلوگیری از گیر کردن لامپ در سرپیچ

اگر نمی توانید لامپ ها را به راحتی وصل کنید اصلا نگران نباشید. دفعه بعدی که لامپ را بیرون می آورید لایه نازکی از وازلین را به سر لامپ جدید بزنید. با این کار دفعه بعد که لامپ را در می آورید راحت تر خواهید بود.

34. حرکت روان پرده حمام روی میله

اگر قلاب های پرده حمامتان روی میله به سختی حرکت می کند، لایه نازکی از وازلین را روی میله بزنید تا از این به بعد قلاب ها روان تر حرکت کنند.

35. راحت تر باز کردن قفل دری که گیر می کند

قفل بعضی درها به مرور زمان سفت می شود یا گیر می کند اما وازلین باز هم به کمکتان می آید. لایه نازکی از وازلین به دور کلید بزنید تا به راحتی درون قفل حرکت کند.

36. از بین بردن صدای باز و بسته شدن شیر آب

دسته و مغزی شیر آبی را که صدا می دهد باز کنید و هر دو طرف قسمت های شیاردار آن را با لایه ی نازکی از وازلین بپوشانید. حالا مغزی را سرجایش بگذارید و دسته ی شیر را ببندید. دیگر نباید صدا بدهد.

37. جایگزین مناسب چسب مگس

مقدار کمی وازلین آب شده را در ظرفی کوچک یا روی درب یک بطری بریزید و آن را جایی قرار دهید که مگس ها بیشتر آن جا جمع می شوند. مگس ها درست همان طور که در چسب مگس گرفتار می شوند به وازلین می چسبند.

حیوانات خانگی و معمولی

38. درمان کردن پنجه های آسیب دیده حیوانات خانگی

اگر پنجه ی حیوان خانگی شما خراش برداشته می توانید با زدن کمی وازلین آن را درمان کنید.

39. دور نگاه داشتن مورچه ها از غذای حیوانات خانگی

اگر مورچه ها دور و بر غذای حیوانات خانگی شما می پِلِکند لایه ای از وازلین را دور فضایی که غذای حیوان خانگیتان را می گذارید بزنید. این کار باعث می شود مورچه ها از غذای حیوانتان دور بمانند و او بتواند در آرامش غذا بخورد.

40. دور کردن سنجاب ها از خانه پرندگان

اگر سنجاب ها از خانه پرندگان شما سوء استفاده می کنند می توانید با مالیدن لایه نازکی از وازلین به محور فلزی خانه که آن را نگه می دارد پرنده های مزاحم را دور نگه دارید. وقتی سنجاب ها می خواهند از محور بالا بروند به سمت پایین لیز می خورند.

سلامتی

41. استفاده به عنوان تب بُر

وازلین را به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس کمی از آن را روی پیشانی هر کسی که تب دارد بمالید. دمای پایین وازلین باعث کاهش دمای بدن و کاهش تب می شود.

42. ترمیم کننده ی زخم های سطحی

وازلین را روی زخم های جزئی، بریدگی و خراش بزنید تا سریع تر بهبود پیدا کنند. وازلین پوست را مرطوب نگاه می دارد و باعث می شود آلودگی و جرم وارد زخم نشود و در نتیجه از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

43. درمان پوست ترک خورده بینی

وازلین را به بینی خشک و ترک خورده بمالید تا بهبود پیدا کند و ترک خوردگی یا خشکی آن تشدید نشود. (همچنین این کار باعث می شود گرده از بینی کسانی که حساسیت دارند دور بماند!)

44. تسکین درد کمر

کمی وازلین را تا زمانیکه گرم شود داخل مایکروویو قرار دهید؛ سپس از کسی بخواهید تا کمرتان را با آن ماساژ دهد؛ این کار باعث گرم شدن محل و تسکین کمر درد میشود.

45.کاهش درد تاول

کمی وازلین به قسمت هایی از کفش که باعث زدن تاول می شود بمالید. انجام این کار بسیار مفید است به ویژه اگر فعلاً نمی توانید کفش هایتان را عوض کنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (34 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits