دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان عارضه پوست مرغی در طب سنتی
35
زمان مطالعه: 8 دقیقه
درمان عارضه پوست مرغی در طب سنتی:عارضه پوست مرغی را چگونه درمان کنیم؟با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان بیماری پوستی(پوست مرغی) آشنا شوید.

عارضه پوست مرغی را چگونه درمان کنیم؟

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان بیماری پوستی(پوست مرغی) آشنا شوید.

عارضه پوست مرغی را چگونه درمان کنیم؟

همه ی شما عارضه پوست مرغی را نیز مشاهده کرده اید ما برای شما روش درمان عارضه پوست مرغی را در این بخش قرار داده ایم.پوست خشک و پوست دانه مرغی خشکی پوست یک امر بسیار شایع است.خشکی پوست در تمام سنین و بر اثر عوامل مختلف میتواند رخ دهد.کراتوسیس پیلاریس که همان پوست دانه مرغی است ،یک وضعیت پوستی ارثی بوده که در ۴۰ درصد از جمعیت انسان ها احتمال بروز دارد.

بعضی وقت ها کمک یک متخصص پوست برای تسکین دادن خشکی پوست و کراتوسیس پیلاریس بسیار ضروری می باشد.کراتوسیس پیلاریس نوع پیشرفته ای از استعداد به خشکی پوست:برآمدگی های کوچک،گوشتی شکل و به رنگ قرمز را دانه مرغی شدن می نامند که به بافت پوست شکلی شبیه کاغذ شن مانند می دهد و شایع ترین قسمت آن در بالای بازوها و ران ها می باشد.

شایع ترین پوست دانه مرغی چه در کودکان و چه در بزرگسالان غالبا همراه با خارش میباشد،مخصوصا در هنگام زمستان یا در محیط های خشک و کم رطوبت. زمانی که رطوبت افزایش می یابد به خصوص در تابستان پوست کمتر خارش داشته و رنگ متمایل به قرمز خود را از دست می دهد. راهکارهای کاهش و درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی: ۱.لایه برداری: لایه برداری به طور منظم و مرتب

درمان عارضه پوست مرغی

عارضه پوست مرغی را چگونه درمان کنیم؟

ساده ترین راه برای کاهش دانه ها و لک های پوست مرغی می باشد. این کار باعث ازبین بردن سلول های مرده ی پوست و آزاد کردن موهای برگشتی به پوست می شود و با این کار می توانید نتیجه ی مورد انتظارتان را پس از چند هفته لایه برداری به طور منظم مشاهده کنید و به پوست صافی دست یابید.

لایه برداری، می تواند به صورت مکانیکی یا با استفاده از مواد شیمیایی به عنوان پیلینگ پوست انجام شود. اگرچه در لایه برداری مکانیکی هیچگونه مواد شیمیایی به کار نمی رود، اما چون به طور مداوم، مالش روی پوست انجام می شود، ممکن است باعث تحریک پوست و خشن تر شدن آن در طول زمان شود.

کراتوزیس پیلارس در واقع به خاطر افزایش میزان کراتین در بدن به وجود می‌آید. کراتین نوعی پروتئین است که از پوست دربرابر عوامل خطرناک و عفونت محافظت می‌کند. تولید بیش از اندازه کراتین در بدن کیسه های ریشه مو را مسدود می کند و چون مو نمی تواند بیرون بیاد حالت برآمده و دانه دانه شذن پوست و یا همان پوست مرغی می‌شود.

گاهی هم به خاطر خشکی بیش از حد پوست این اتفاق می‌افتد که در هواهای سرد و خشک زمستان این قضیه شایع‌تر است.خیلی از پزشکان درباره این عارضه پوستی داروی شیمیایی خاصی تجویز نمی‌کنند بهتر است که آن را با درمان‌های خانگی و بی‌ضرر برای بدن از بین ببرید.

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین سلولهای مرده پوست را از بین می‌برد و محفظه های پوست را باز می‌کند. سه قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با کم آب هم بزنید که یک حالت خمیری به دست بیاید. برای چند دقیقه پوستتان را با آن ماساژ دهید. این کار را برای یک مدت انجام دهید و نا امید نشوید تا از شر عارضه پوست مرغی راحت شوید.

آرد جو

جو دو سر را پودر کنید و با آب مخلوط کنید و خمیری که به دست می‌آید را روی قسمتهای پوست مرغی بدن بمالید بگذارید تا خشک شود و بعد حمام کنید. این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

کپسول ویتامین A

ویتامین Aکمک می‌کند مسدودیت‌های پوست باز شود و مو راحت رشد کند روغن ویتامین را از کپسولش خارج کنید و پوستتان را با ان ماساژ دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید روی پوستتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید. همچنین خوردن میوه ها و سبزیجاتی مثل برگ‌های سبز، گوجه فرنگی، کدو حلوایی، هویج، توت فرنگی و جگر و تخم مرغ به شما کمک زیادی می‌کند.

ماست

وجود اسید لاکتیک در ماست خشکی بیش از حد پوست را از بین می‌برد. قسمتهای پوست مرغی را با ماست ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماست روی پوست بماند و بعد با آب بشویید این کار راه هم هفته ای یک یا دو بار انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

آسپرین

قرص آسپرین را پودر کنید و با آب خمیری درست کنید که به قسمتهای مشکل‌دار پوستتان بمالید. آسپرین حالت قرمزی و تورم را از بین می‌برد و پوست را صاف می‌کند. مدتی بگذارید خمیر آسپرین روی پوست بماند و بعد با آب خنک بشویید این کار را هم می توانید تا گرفتن نتیجه هفته ای ۲ یا ۳ بار انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل هم به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش درمان خوبی برای پوست مرغی است. می‌توانید از روغن نارگیل برای چرب کردن پوست بعد از حمام استفاده کنید و یا همیشه به عنوان لوسیون از ان بهره بگیرید.

سرکه سیب

سرکه سیب هم از آن داروهای گیاهی معجزه‌آسا برای پوست مرغی است، به شرط آنکه از سرکه سیب طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. با یک پنبه آغشته به سرکه سیب به قسمتهای کراتوزیس پیلاریس سرکه بزنید و بگذارید روی پوست مدتی بماند. می‌توانید سرکه سیب را با روغن نارگیل مخلوط کنید و پوست را کامل با آن ماساژ دهید.

کرم آمونیوم لاکتیک

این کرم قیمتش گران نیست و برای رفع خشکی بیش از حد پوست استفاده می‌شود می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و برای رفع این عارضه پوستی از آن استفاده کنید البته قبلش مطمئن باشید که به آن حساسیت ندارید.

استفاده از لیف یا اسکراب اسفنجی

سعی کنید هربار که به حمام می روید، با استفاده از لیف حمام یا یک قطعه ی اسفنجی، روی پوست حاوی دانه های پوست مرغی خود را مالش دهید. توجه کنید که با یک بار استفاده از لیف حمام، برجستگی های پوست ازبین نمی رود،

بنابراین نباید هربار به طور شدید با لیف مالش دهید، زیرا ممکن است باعث تحریک و التهاب پوست شوید. همچنین بعد از هربار حمام، یک مرطوب کننده ی ملایم به پوست بدنتان بمالید. ۳.آرد جودوسر: آرد جودوسر، اسکراب پوست ملایمی است که باعث صاف شدن پوست و ازبین رفتن برجستگی های پوست مرغی می شود.

برای این کار، راهکار زیر را دنبال کنید: مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری آرد جودوسر ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب یا شیر روش کار: برای این کار، مواد را باهم مخلوط کنید، روی نواحی دارای پوست مرغی بمالید و برای چند دقیقه پوستتان را با آن مواد، دایره وار ماساژ دهید. سپس ۲۰ دقیقه بعد آن را بشویید و یک نرم کننده به پوستتان اعمال کنید.

تکرار این کار به طور مرتب و منظم، می تواند باعث نرم و ابریشمی شدن پوستتان شود. ۴.روغن زیتون: مخلوط روغن زیتون و نمک، می تواند لایه بردار مناسبی برای کاهش پوست مرغی باشد به طوری که نمک، پوست را لایه برداری می کند و روغن زیتون باعث مرطوب کردن پوست می شود. برای این کار،

راهکار زیر را دنبال کنید مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری نمک روش کار: برای این کار، مواد را باهم مخلوط کنید، روی نواحی حاوی پوست مرغی بمالید و برای چند دقیقه پوستتان را با آن مواد ماساژ دهید. سپس ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب و صابون بشویید. این کار را به طور منظم و مرتب تکرار کنید تا از شر دانه های پوست مرغی خلاص شوید. ۵.روغن نارگیل: روغن نارگیل، دارای خواص ضد التهابی است، به طور کامل جذب پوست می شود

و باعث کاهش پوست مرغی می شود. برای این کار، راهکار زیر را دنبال کنید: مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری شکر ( یا شکر قهوه ای ) روش کار: برای این کار، ابتدا روغن نارگیل را برای مدتی در دمای اتاق یا به طور غیر مستقیم روی حرارت ملایمی قرار دهید تا به مایع تبدیل شود. سپس مواد را باهم مخلوط کنید، پوست روی نواحی حاوی مرغی بمالید و برای چند دقیقه پوستتان را با آن مواد ماساژ دهید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید یا به حمام بروید.

چون کراتوز پیلاریس وابسته به ژنتیک است، چیزی نیست که بتوانید درمانش کنید. دکتر گراف می‌گوید: اما می‌توانید اثرات ظاهری آنرا به حداقل برسانید.اغلب افراد، نیازی به مراجعه به دکتر ندارند. اما اگر پوستتان شما را نگران می‌کند یا برایتان ناخوشایند است، یک متخصص پوست می‌تواند با تجویز مرطوب کننده‌های مناسب برای درمان آن، به شما کمک کند.

راه حل‌های خانگی هم وجود دارد. دکتر گراف پیشنهاد می‌کند که بجای یک دوش آب داغ، یک دوش سریع با آب ولرم بگیرید و هرگز در حین حمام، مناطق آسیب دیده را به شدت مالش ندهید، زیرا باعث تشدید آن خواهید شد.

بعد از حمام، پوست را به آرامی با یک حوله خشک کنید و از یک لوسیون یا کرم با مواد تشکیل دهنده‌ای مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، و اسید لاکتیک که با ملایمت پوست را لایه برداری می‌کنند، استفاده کنید.محصولاتی که با این فرمول ساخته شده اند، پوست را نرم کرده و سلول های مرده‌ی پوست را جدا می‌کنند و حتی می‌توانند اثر کراتین اضافی را از بین ببرند.

درمان عارضه پوست مرغی

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (35 رای)  

۸ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سوگل | ۷ سال پیش
سلام اگر جوشها چرکی و بزرگ باشند احتمالش اینکه جز عارضه پوست مرغی باشه کمه پوست مرغی به جوشهای ریز با نوک سفید و کمی خشک میگن. اما بهترین راه برای حل کردن مشکلتون اینه که سرکه سیب ارگانیک و طبیعی رو با ترکیب مساوی با آب مخلوط کنید و توی آب پاش بریزید و روزی دوبار روی بازوها بپاشید تا کاملا جذب پوست بازو بشه اگر هر روز این کار رو انجام بدید حتما بعد از یک هغته جای جوشها خشک میشه/ممنون از دلگرم
0
0
کتایون | ۷ سال پیش
سلام من همین بیماری پوستی رو دارم اما شرایطی رو ندارم که بخوام اینکارارو انجام بدم خوب بشه الان سه ساله. میرم حموم نمیتونم پوستمو بشورم تا این مرحله پیش رفته که میتونم فقط به بدنم اب بزنم لیف میزنم زخم میشه خونم میاد شامپو بدن زدم بدتر شد ترو خدا یه راهکار تضمینی بدید شرایط پوستم خیلی بد شده
0
0
مونس | ۷ سال پیش
سلام.منم سه ساله این مشکلو روی قسمت بازوهام دارم.اوایل خیلی از لحاظ ظاهری اذیت میشدم.ولی الان کمتر شدن.اصلا هم دکتر نرفتم.چون نه سوزش دارن و نه خارش.
0
0
نگین | ۷ سال پیش
درمان پوست مرغی .من خودم کرمی درست کردم که پوست مرغی رو درمان میکنه روی خودم کاملا جواب داده من بارها به پزشک مراجعه کردم وانواع نسخه ها رو امتحان کردم ولی اثر نکرد این عارضه بیشتر در اثر استفاده از مو بر ها حتی کرم موبر ایجاد میشه ویا مواد شوینده پوست نامناسب ایجاد میشه
0
3
پاسخ ها:
فاطمه | ۶ سال پیش
سلام نگین جون، خوب این کرمی که درست کردی چطوره؟ یعنی از چی درست شده؟ من همه راه ها رو به جز لیزر امتحان کردم جواب نداده،روی دست ها و پاهام پوست مرغیه و مثل اره زبره
0
2
sahar | ۵ سال پیش
سلام‌نگین جان خواهش میکنم این کرمی رو ک استفاده کردی ب من بگو من خیلیییییی پوست مرغی دارم شده برام کابوس
1
2
Neilofar | ۴ سال پیش
نگین جان مطمعنی برا تو هم پوست مرغیهمیشه لطفا طرز تهیه و استفاده از کرمتو به ما هم بگی ممنون عزیزم
2
3
لیلی | ۳ سال پیش
نگین جان میشه روش کارتو به ما هم بگی ممنون میشم چون خیلی این پوست مرغی عضیتم میکنه
1
2

hits