دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک و گیاهان مفید برای آب رسانی به پوست
3
زمان مطالعه: 9 دقیقه
ماسک و گیاهان مفید برای آب رسانی به پوست:اگر میخواید پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید با دلگرم همراه باشید تا با ماسک های مناسب برای آب رسانی به پوستتان آشنا شوید.

بهترین مرطوب کننده برای پوست شما

اگر میخواید پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید با دلگرم همراه باشید تا با ماسک های مناسب برای

آب رسانی به پوستتان آشنا شوید.

ماسک و گیاهان مفید برای آب رسانی به پوست

داشتن پوستی سالم و با نشاط

تنها در گرو استفاده از کرمها، لوسیونها و ماسکهای گرانقیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانههای روغنی و میوههای متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آنها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماریها و عارضههای پوستی نه تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان، بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است.

به گونهای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم ها، لوسیون ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده میکنند. اگر چه استفاده از این مواد بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی در مقایسه با محصولات شیمیایی مفیدتر است اما درمانگران طب سنتی همچنان نسخههای طبیعی خود را که از ترکیب موادطبیعی و گیاهان دارویی تهیه میشود به مراجعه کنندگان خود توصیه میکند. آنچه میخوانید طبیعی ترین نسخه های عطارباشی برای پیشگیری از بروز چین و چروک است.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

گیاهان مفید در آب رسانی به پوست بر اساس طب سنتی

یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. تکرار این ماسک به‌مدت ۱۰ شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی که پوست خشک یا فوق العاده خشک دارند، است.

خوشبختانه امروزه مردم در سراسر جهان به فواید و خواص گیاهان و مواد طبیعی در بهبود اختلالات و بیماری‌های پوستی پی‌برده‌اند و تلاش دارند که به مرور، مواد طبیعی را همچون گذشته جایگزین مواد شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی کنند.

این انتخاب موجب شده تا امروزه بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکننده‌های محصولات بهداشتی و آرایشی در سراسر جهان از این موضوع استقبال کنند و بسیاری از محصولات خود را با منشا گیاهی و طبیعی به بازار فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی ارائه کنند. در این شماره قصد داریم چند گیاه و میوه را که بیشترین استفاده را در تهیه کرم‌ها و مواد بهداشتی ضد‌چروک دارند به شما معرفی کنیم و دستور خانگی آن را با شما درمیان بگذاریم.

با تهیه این ماسک‌های گیاهی در منزل می‌توانید با خیال راحت از ساده‌ترین خوراکی‌هایی که در دسترس دارید برای پیشگیری از پیری زودرس و بروز چین و چروک صورت کمک بگیرید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

لوسیون خانگی ضد‌پیری

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است.

این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و کرم‌های درمان‌کننده چین و چروک استفاده می‌شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

چروک درمانی با حمام گیاهی

یکی دیگر از روش‌های درمان چین و چروک‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید ۳ لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید.

استفاده از این حمام گیاهی ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروک‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با ۴ لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قراردهید تا از این ۴ لیوان تنها ۲ لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و حمام کنید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

با عصاره رازیانه جوان شوید

عصاره رازیانه اگر چه به‌صورت صنعتی در عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی وجود دارد اما شما در منزل نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. تنها کافی است گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری‌ها خریداری کنید و ۳ قاشق غذاخوری از آن را با ۲ لیوان آب جوش، دم کنید. پس از آن‌که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب این مخلوط باقی ماند حرارت را خاموش کرده و این مخلوط را از صافی بگذرانید.

سپس اجازه دهید که عصاره به‌دست آمده از رازیانه خنک شود. پارچه‌ای نخی و سفید رنگ بردارید و آن را با عصاره خیس کرده و روی صورت خود بکشید. ۲۰دقیقه دراز بکشید و هر‌گاه لازم شد عصاره رازیانه را روی پارچه اسپری کنید. عصاره رازیانه کمک می‌کند پوستی جوان و با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

لوسیون گل ختمی و درمان خشکی پوست

خشکی پوست نیز از جمله عواملی است که به بروز چین و چروک در سطح پوست منجر می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت پوست کمتر و میزان خشکی آن بیشتر باشد، چین و چروک‌های ریز و عمیق تری در پوست نمایان می‌شود. برای پیشگیری از بروز این چین و چروک‌ها بهترین راه استفاده روزانه از لوسیون گل و برگ ختمی است.

برای تهیه این لوسیون کافی است ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را در ۲ لیوان آب بجوشانید و آن را صاف کنید. این جوشانده را پس از سرد شدن هر شب بعد از پاک کردن کرم‌ها و مواد آرایشی از صورتتان روی پوستتان بزنید. این لوسیون علاوه‌بر آبرسانی به سطح پوست مانع از بروز چین و چروک درصورت می‌شود. شما می‌توانید این لوسیون را تا صبح روی پوست صورت و گردن خود حفظ کنید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

ماسک مرطوب‌کننده گلیسیرین و خیار

تقویت سلول‌های پوست و آبرسانی مناسب به آن‌ها برای پیشگیری و درمان خشکی و چین و چروک عمیق پوست از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که متخصصان زیبایی و پوست به مراجعه‌کنندگان خود می‌کنند. برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید.

تکرار این ماسک به‌مدت ۱۰ شب، آبرسانی مناسبی برای افرادی که پوست خشک یا فوق العاده خشک دارند، است. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار رارنده‌کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

لوسیون گیاهی ویژه ۳۰ساله‌ها

تمامی خانم‌هایی که به تازگی ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بهتر است از لوسیون گوجه فرنگی برای حفظ لطافت پوست و پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس استفاده کنند. بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، درمان با گوجه‌فرنگی که یک سبزی طبیعی است را بهترین شیوه برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست صورت می‌دانند. برای تهیه لوسیون طبیعی نیاز به ۲ گوجه فرنگی دارید. یکی از آن‌ها را رنده کرده و کنار بگذارید.

سپس دیگری را داخل مخلوط‌کن انداخته و به‌صورت مایع در‌آورید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه ترکیب کرده و کنار بگذارید. برای شروع کافی است به‌مدت ۲۰ دقیقه گوجه‌فرنگی رنده شده را روی تمامی پوست صورت و گردن خود قرار دهید و سپس آن را از صورت خود برداشته و یک دستمال نخی تمیز را درون مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو بیندازید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خورد قرار دهید و در محیطی آرام دراز بکشید. سپس صورت خود را با آب نیم ولرم بشویید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

داشتن پوستی سالم و با طراوت

ماساژ صورت با ماسک اسفناج

ماساژ صورت با ماسک اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات و سلامت سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن‌ها نیز کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است ۳ عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

این کار موجب می‌شود برگ‌ها نرم و لطیف شوند سپس برگ‌ها را به وسیله صافی از شیر جدا کرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر کنید. اجازه دهید این برگ‌ها به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. در این مدت می‌توانید خیلی آرام عضلات صورتتان را ماساژ دهید. پس از پایان این مدت با کمک شیری که از تهیه ماسک باقی مانده صورتتان را بشویید و اجازه دهید تا مدتی این شیر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

هر روز هفته با یک ماسک

جایگزین کردن ماسک‌ها و لوسیون‌های گیاهی به جای انواع کرم‌های بهداشتی و مرطوب کننده‌های شیمیایی در حفظ نشاط و سلامت پوست در دراز مدت بسیار موثر است. اگر چه امروزه کرم‌ها و لوسیون‌های طبیعی مختلفی با منشاء گیاهی و حیوانی توسط کارخانه‌های دارو‌ها و لوازم آزایشی تهیه و وارد بازار دارو می‌شود اما این محصولات گیاهی در مقایسه با انواع سنتی آنکه بدون دخالت صنایع تولید و تهیه می‌شوند، خواص کنترل شده و محدود تری دارند.

از این رو برای دریافت نتایج بهتر کافی است از ماسک‌ها و لوسیون‌های گیاهی که به شما معرفی کردیم در طول هفته هر شب پیش از خواب استفاده کنید. این ماسک‌ها را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

داشتن پوستی سالم و با طراوت

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.7 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits