دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیشگیری از چروک پیشانی
9
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پیشگیری از چروک پیشانی:راه های مناسب برای پیشگیری از چروک پیشانی و صورت/با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان چروک صورت و پیشانی آشنا شوید.

راه های مناسب برای پیشگیری از چروک پیشانی و صورت

با دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان چروک صورت و پیشانی آشنا شوید.

راه های مناسب برای درمان و پیشگیری از چروک پیشانی

درمان چروک پیشانی

با چین و چروک پیشانی چکار کنیم؟

از چین پیشانی چه می‌دانی؟

دلیل ایجاد چین‌ روی پیشانی چیست؟

برخلاف تصور عامه، عامل وراثت در این زمینه چندان موثر نیست و شایع‌ترین علت این چین‌ها انقباض‌های تكرارشونده عضلات صورت و پیشانی است. هر عاملی كه باعث انقباض بیش از حد، مداوم و طولانی‌مدت عضلات صورت شود، می‌تواند روی پوست صورت چین ایجاد كند؛ خنده‌های بیش از حد، استرس و اضطراب و اخم و عصبانیت می‌توانند در ایجاد این چین‌ها در سنین 20 تا 50 سال نقش داشته باشند اما در سنین بالای 50 سال، دلیل چین‌وچروك‌های صورت، بیشتر پیر شدن پوست است.

عده‌ای اعتقاد دارند برخی غذاها می‌تواند حالت خاصی را در سلول‌های پوست ایجاد كند و باعث بیشتر شدن چین‌های پیشانی شود. آیا رژیم‌های غذایی مختلف در ایجاد یا رفع این چین‌ها نقش دارند؟به‌طور كلی مصرف غذاهای دریایی به دلیل اینكه حاوی امگا3 هستند، در رفع چین پیشانی موثر است پس گنجاندن این نوع غذاها در برنامه غذایی خانواده توصیه می‌شود.

راه های مناسب برای درمان و پیشگیری از چروک پیشانی

پیشگیری از چین و چروک پیشانی

چروکهای روی پیشانی پس از پشت سر گذاشتن دوران جوانی به سراغ انسان می آید. در مورد خطوط پیشانی خود فکرکنید، بیشتر انسانها چین پیشانی دارند ، در این بخش روشهای رهایی چین پیشانی را برای شما بیان میکنیم هرگز در این مورد ناامید نشوید ، راه هایی برای خلاص شدن از خطوط در پیشانی خود وجوددارد:

  • اب

تعجبی ندارد که آب اکسیر زندگی نامیده می شود . دارای مزایای بسیاری است هم انطوریکه میدانید در ابتدای این لیست آورده شده است چون باعث سلامتی انسان می شود . جای تعجب نیست که آب نیز در از بین بردن چین و چروک نقش زیادی دارد. یک مقدار مناسب ازآب در بدنتان هیدرات می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ میکند و کمتر در معرض چین و چروک قرار میگیرد.

  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در دراز مدت پوست را چروک میکند . همچنین یک دسته کامل از چین و چروک تنها بر روی پیشانی بوجود می آورد . اگر نمی خواهید صورت چین و چروک دار داشته باشید یا می خواهید چین و چروکها کمتر شود ، پس از این کمتر در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید و از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید.

  • ورزش صورت

یکی از راه های اثبات شده آدامس جویدن است . اما ورزشهای دیگر صورت هنگامی که به درستی انجام می شود ، می تواند به چین و چروک پیشانی بسیار کمک کند.

  • ترک سیگار

یک تاکتیک ترساندن نیست، اما حقیقت این است که سیگار کشیدن با تمام اثرات سوء آن بر بدن به پوست شما هم بسیار صدمه می زند . بخشی از آسیب پوستی سیگار ایجاد چین و چروک بر روی صورت است. با ترک سیگار چهره جوانی خواهید داشت.

  • پای مرغ

پای مرغ علاوه بر منافع مغذی، دارای مقدار زیادی کلاژن است که به جوانی پوست و حفظ کشش پوست کمک می کند.

  • کرم های صورت با کیفیت بالا

اگر از کرمهای ضد پیری یا کرم ضد چین و چروک با کیفیت بالا باستفاده کنید اثر فوق العاده ای دارد. گرانی کرم مهم نیست ، باید مواد اولیه آن باکیفیت باشد.

  • لوازم آرایشی و بهداشتی

شما می توانید جراحی لیزری را امتحان کنید و یا سعی کنید بوتاکس به پیشانی خود تزریق کنید . با این حال این روشها کمی گران هستند و همچنین می تواند عوارض جانبی داشته باشند وقتی که درست انجام نشده است خلاص شدن از شر چین و چروک پیشانی غیر ممکن است با لوازم آرایشی که برای زیر سازی پوست استفاده می شود میتوانید بطور موقت چین و چروکها را از بین ببرید.

راه های مناسب برای درمان و پیشگیری از چروک پیشانی

راه های مناسب برای درمان چین و چروک پیشانی
  • ماساژ روغن زیتون


اکنون راه حل های فوری تری را به منظور از بین بردن چین و چروک پیشانی پیشنهاد می دهیم. برای این منظور از روغن زیتون خالص استفاده کنید. شما تنها به چند قطره نیاز دارید. با روغن زیتون گرم قسمت مورد نظر را به آرامی به صورت حرکات رو به بالا و رو به پایین به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید چند قطره روغن نارگیل نیز به آن اضافه کنید.روغن زیتون به همراه روغن نارگیل برای رطوبت رسانی به پوست به صورت موثر بسیار عالی عمل خواهد کرد.

  • ماساژ با مرکبات


میوه هایی نظیر پرتغال و لیمو سرشار از ویتامین سی و ایی است که برای سلامت پوست بسیار مفید عمل می کند. این میوه ها برای به دست آوردن نرمی پوست خوب است. شما می توانید از ماسک های این میوه ها در مناطق چروک دار و همچنین برای جوش های سرسیاه استفاده کنید.

  • ماساژ با ماسک های صورت خانگی


ماسک های صورت خانگی فاقد مواد شیمیایی برای چین و چروک پیشانی موثر است. شما باید به این ماسک مواد خوبی که برای رطوبت رسانی و جوانسازی پوست مفید است را اضافه کنید. به محض آنکه این ماسک را روی صورت گذاشتید دیگر عضلات صورت را تکان ندهید. حرکت دادن عضلات صورت هنگام قرار دادن ماسک صورت می تواند برای خطوط پیشانی مضر باشد.

  • روغن بذرکتان (Flaxseed)

روغن کتان یک از بهترین گزینه ها برای رفع موقت چین و چروک پیشانی است. به گزارش پرشین وی شما پس از آنکه ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یک بار به صورت مرتب استفاده کنید از محو شدن خطوط پیشانی متحیر خواهید شد. به همین ترتیب می توانید روغن کرچک را نیز برای تغییر فوری در خطوط پیشانی امتحان کنید.

  • ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ


آلوئه ورا و سفیده تخم مرغ هر دو سرشار از ویتامین E است که مشهور به ویتامین جوانی است. یک خمیر ترکیبی از این دو مواد تهیه کنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بزنید . این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پیشانی نگاه داشته و سپس برای نتیجه بهتر با آب گرم بشویید.

راه های مناسب برای درمان و پیشگیری از چروک پیشانی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits