دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت 2 رنگ شدن پوست
7
زمان مطالعه: 6 دقیقه
علت 2 رنگ شدن پوست:رنگ پوست و دلایل تغییرات رنگ پوست/با دلگرم همراه باشید تا با دلایل تغییر و دو رنگ شدن پوست آشنا شوید.

رنگ پوست و دلایل تغییرات رنگ پوست

با دلگرم همراه باشید تا با دلایل تغییر و دو رنگ شدن پوست آشنا شوید.

درمان تغییر رنگ پوست

درمان تغییر رنگ پوست

دلایل + درمان دورنگ بودن پوست

خانمي را مي‌شناسيد كه به رنگ پوستش حساس نباشد و دلش نخواهد كه پوستي نرم، لطيف، خوشرنگ و يك‌دست داشته باشد؟

قطعا خيلي از خانم‌ها حتي اگر كاري براي داشتن پوستي يك‌رنگ انجام ندهند، دست‌كم آرزوي داشتنش را دارند و با خودشان فكر مي‌كنند حتما خانم‌هايي كه در اطراف‌شان پوست خوشرنگ و يك‌دستی دارند به صورت ژنتيك اين پوست را به ارث برده‌اند، در حالي كه اين‌طور نيست.

درست است كه ژنتيك هم در داشتن پوست خوب موثر است اما بيشتر افراد براي داشتن پوستي شفاف و يكرنگ تلاش کرده و از انواع روش‌ها براي رسيدن به اين مقصود استفاده مي‌كنند. طب سنتي بر اين عقيده است كه دو رنگي پوست صورت علل داخلي دارد و بايد ابتدا اين عوامل شناسايي شوند.

دكتر قدير محمدي، متخصص طب سنتي درباره همه علل دو رنگ بودن پوست و راه‌هايي كه اين طب براي رفع آن در نظر گرفته، توضيح مي‌دهد.از ديدگاه طب سنتي صفراوي‌مزاج‌ها، معمولا سبزه هستند چون صفرا به سمت پوست ميل مي‌كند و رنگ سبز تيره يا زرد تيره دارد. سبزه‌ها به‌طور معمول مزاج‌شان گرم است و پوست آسيب‌پذيرتري نسبت به بقيه مزاج‌ها دارند از اين رو هر اتفاقي كه براي پوست اين دسته از افراد بيفتد، اعم از ليزر، زخم و خراش دير‌تر ترميم مي‌شود و ماندگاري اثر زخم هم بيشتر و طولاني‌تر خواهد بود.

در اين افراد جاهايي از بدن مثل زيربغل، گردن و كشاله ران كه تحت تاثير و اصطكاك لباس قرار دارد، تيره‌تر مي‌شود زيرا‌‌ همان‌طور كه گفته شد مزاج اين افراد صفراوي است و تمايل صفرا به جلد و پوست بيشتر است و تحريك به وسيله لباس مي‌تواند در پوست‌شان آزردگي و تغيير رنگ ايجاد كند.

درمان تغییر رنگ پوست

علت دو رنگ شدن پوست چیست؟

خامومها همیشه به رنگ پوستشان حساس هستند و دلش میخواهد که پوستی نرم، لطیف، خوشرنگ و یک دست داشته باشند. قطعا خیلی از خانم ها حتی اگر کاری برای داشتن پوستی یک رنگ انجام ندهند، دست کم آرزوی داشتنش را دارند و با خودشان فکر می کنند حتما خانم هایی که در اطراف شان پوست خوشرنگ و یک دستی دارند به صورت ژنتیک این پوست را به ارث برده اند، در حالی که این طور نیست.


درست است که ژنتیک هم در داشتن پوست خوب موثر است اما بیشتر افراد برای داشتن پوستی شفاف و یکرنگ تلاش کرده و از انواع روش ها برای رسیدن به این مقصود استفاده می کنند. طب سنتی بر این عقیده است که دو رنگی پوست صورت علل داخلی دارد و باید ابتدا این عوامل شناسایی شوند. دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی درباره همه علل دو رنگ بودن پوست و راه هایی که این طب برای رفع آن در نظر گرفته، توضیح می دهد.


از دیدگاه طب سنتی صفراوی مزاج ها، معمولا سبزه هستند چون صفرا به سمت پوست میل می کند و رنگ سبز تیره یا زرد تیره دارد. سبزه ها به طور معمول مزاج شان گرم است و پوست آسیب پذیرتری نسبت به بقیه مزاج ها دارند از این رو هر اتفاقی که برای پوست این دسته از افراد بیفتد، اعم از لیزر، زخم و خراش دیر تر ترمیم می شود و ماندگاری اثر زخم هم بیشتر و طولانی تر خواهد بود.

در این افراد جاهایی از بدن مثل زیربغل، گردن و کشاله ران که تحت تاثیر و اصطکاک لباس قرار دارد، تیره تر می شود زیرا همان طور که گفته شد مزاج این افراد صفراوی است و تمایل صفرا به جلد و پوست بیشتر است و تحریک به وسیله لباس می تواند در پوست شان آزردگی و تغییر رنگ ایجاد کند.


برای اصلاح و ایجاد تعادل در صفرا فرد باید نگاهی دوباره به نوع تغذیه‌اش داشته باشد و تا مدتی غذاهایی كه متناسب اصلاح صفراست، مصرف كند. به‌طور كلی این افراد باید از غذاهای خنك استفاده كنند یعنی غذاهایی كه PH آنها كمتر از هفت‌است. ماست و میوه‌هایی مانند آلو، كاهو، زرد آلو، هندوانه، اسفناج، كدو، خیار و انار می‌توانند تعادل را به این افراد برگرداند.

همچنین مصرف عرق كاسنی و عرق شاتره بهترین نوشیدنی برای این گونه افراد است. این افراد باید از خوردن چای و گرمی‌‌ها پرهیز كنند تا به زودی سلامت خود را به دست آورند، در غیر این صورت دچار بیماری‌های كبدی می‌شوند. اگر فرد دچار سنگ كیسه صفرا شده باشد، بهترین خوراكی بادمجان است چون این گیاه بدون آنكه به كیسه صفرا زیانی برساند، برای صفرا فایده‌ای هم دارد. بعد از مصرف بادمجان چند دانه خرما به هضم و جذب آن در بدن كمك كرده و فواید آن را در بدن دوبرابر می‌كند.

درمان تغییر رنگ پوست


تغییرات رنگ پوست به دو صورت است :

  • پر رنگی یا لک تیره ی صورت
  • کم رنگی یا سفید شدن صورت

در لک های تیره ی پوست افزایش در پیگمان ملانین یا افزایش سلول های رنگدانه ساز دیده می شود .
عوامل مختلفی می توانند روی میزان و کیفیت رنگدانه ها و سلول های رنگدانه ساز تاثیر گذاشته و باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لک های تیره ی صورت شوند که عبارتند از :

بیماری ها و اختلالات ارثی و ژنتیکی، بیماری های سوخت و ساز سلولی، بیماری های هورمونی، بیماری های التهابی، عفونت های موضعی پوست، عوامل شیمیایی، داروها، علل تغذیه ای شامل کمبود ویتامین ها و سوء تغذیه و بالاخره بدخیمی های پوستی.

درمان تغییر رنگ پوست

راه های مناسب برای درمان دو رنگی پوست

  • یک نسخه خانگی

یكی از مواد ساده‌ای كه به رفع مشكل كمك می‌كند، آب پنیر طبی است. برای تهیه آب پنیر طبی شیر را حرارت دهید تا جوش بیاید. بعد مقداری آبلیمو یا سركه طبیعی به آن اضافه كنید تا شیر به اصطلاح ببرد. در این حالت بخشی از شیر منعقد و سخت می‌شود و بخشی آبكی می‌ماند.

به محض اینكه این اتفاق افتاد، زیر شعله را خاموش كنید و اجازه دهید یك ساعت استراحت كند. مایع به دست آمده آب پنیر طبی است كه نوشیدن یک تا دو لیوان از آن در هفته در رفع لك‌های تیره روی پوست بسیار موثر است و باعث شادابی و نشاط پوست می‌شود و تا حدی به رفع خشكی پوست هم كمك می‌كند.

  • ماست بزنید

درست است كه راهكارهای متفاوتی برای از بین بردن این تیرگی در طب سنتی وجود دارد اما نكته مهم استفاده از لبنیات برای افراد دچار این مشکل است؛ همچنین استفاده از ماست ترش هم توصیه می‌شود؛ به این صورت که ماست را با زرد چوبه مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست بگذارید.

  • با آب یک رنگ می‌شوید

مصرف آب‌های سالم در یک رنگی پوست افراد موثر است؛ البته آبی که با یخ سرد نشده باشد و انقدر هم گرم نباشد که به گوارش آسیب برساند.

درمان تغییر رنگ پوست

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مناحل | ۷ سال پیش
احسنت.خیلی نکات آموزندست.سپاس بسیار
0
0
نهال | ۷ سال پیش
من فقط رنگ دستم 2 رنگه میتونه از ریکا باشه؟
0
0
زیبا | ۷ سال پیش
خسته نباشید .از خوردن ترشی و ماست باهم هم چین اتفاقی میافته؟
0
1
محمد | ۷ سال پیش
خیلی خوب بود ممنون
0
0

hits