دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین درمان ها برای چین و چروک اطراف چشم کاملترین مقاله
28
زمان مطالعه: 13 دقیقه
درمان ها برای چین و چروک اطراف چشم .برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد از جمله بوتاکس، فیس لیفت و فیلر اما این روش ها پرهزینه است، بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه زیاد به روش های طبیعی روبیاورید.

چین و چروک دور چشم یکی از نگرانی خانم ها و آقایانی که به زیبایی خود اهمیت میدهند است ؛چین و چروک اطراف چشم در اثر نور خورشید ؛ آلاینده های محیطی ؛ارث و کم خونی بوجود می آید.

برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد از جمله بوتاکس، فیس لیفت و فیلر اما این روش ها پرهزینه است، بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه زیاد به روش های طبیعی روبیاورید.

چین و چروک دور چشم

چین و چروک اطراف چشم مقدمه ای در مورد چین و چروک دور چشم

پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و... دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است. سازندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهد یا از بین می برد یا روند پیری را متوقف می کند اما واقعیت امر چیز دیگری است. در واقع اگر چه این کرم ها به مرطوب کردن پوست دور چشم کمک می کند اما راه متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست.

پوست دارای رشد طبیعی است و افزایش سن عامل طبیعی در ایجاد چین و چروک در پوست است.

زیر پوست عضلاتی حرکتی وجود دارد که بر اثر انبساط و انقباض، عضلات پوست به طور طبیعی باز یا کشیده می‌شود. در جاهایی که عضلات کشیده یا زیاد استفاده شود، در چین‌ها حالت ایجاد می‌شود.

بیشتر کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد کند.

چروک اطراف چشم

چین و چروک اطراف چشم

پیشگیری از چین و چروک اطراف چشم

آگاهی داشتن از علت ایجاد چین و چروک، استفاده از عینک‌های آفتابی و کرم ضد آفتاب از بروز چین و چروک در پوست جلوگیری می‌کند.

حالت تیرگی دور چشم‌ها در هنگام خستگی و در طی دوران قاعدگی و در مراحل آخر حاملگی بیشتر مشهور است.

پوست دور چشم به طور طبیعی ظریف است و اتصال آن با بافت زیرین سست است لذا با افزایش سنی عضلات و بافت‌های زیر پوست استحکام خود را از دست داده و پلک تحتانی دچار افتادگی می‌شود.

بعد از افتادگی پلک بافت چربی زیر جلدی بیرون می‌زند و به صورت کیسه‌ مانند برجسته می شود.

برای رفع چروک زیر چشم افراد، چهل گرم روغن زیتون را با یک عدد سفیده‌ تخم مرغ مخلوط کنند و زیر چشم بمالند و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشوند.

برای موثر واقع شدن این درمان افراد این عمل را دو تا سه بار در هفته تکرار کنند و بدانند بهترین درمان استفاده از روغن زیتون است.

خواب خوب

خوب خوابیدن

ما در شبانه روز 8 ساعت می خوابیم، یعنی یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. هر فرد 60 ساله، حدود 20 سال از عمرش را در خواب بوده و این طبیعی است که خواب باعث بروز چروک هایی روی صورت شود که به مرور زمان ماندگار می شوند.

طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، خوابیدن به برخی جهات در طول شب می تواند باعث بروز چروک هایی روی پوست شود مثلا خوابیدن به پهلو احتمال بروز چروک روی گونه و چانه را افزایش می دهد و خوابیدن به شکم باعث چروکیده شدن پیشانی می شود.

پیشگیری از بروز این چروک ها بسیار راحت تر از، ازبین بردن آنهاست. به گفته محققان، بهترین وضعیت خواب که در آن به پوست آسیبی نمی رسد، خوابیدن روی کمر یا طاق باز است. زنان چینی مدت ها پیش به این مساله پی برده اند و از بالشک های مخصوص برای خواب استفاده می کنند.

سعی کنید شما نیز شیوه خوابیدنتان را عوض کنید. اگر عادت به طاقباز خوابیدن ندارید، می توانید بالشتکی زیر زانوهایتان قرار دهید، به این ترتیب خواب راحت تری خواهید داشت و به پهلو برنمی گردید اما اگر به هر حال نمی توانید در این حالت بخوابید، از بالشی نرم؛ بزرگ با پارچه ای لطیف کمک بگیرید. پارچه های ابریشمی بهتر از کتان هستند و جلوی چروک پوست را می گیرند.

برخی از بالش های طبی نیز به گونه ای طراحی شده اند که از صورت و بافت های پوستی در برابر سایش محافظت می کنند. انواعی از بالش از جنس میکروفیبرهای مسی نیز محرک تولید کلانژن در طول شب هستند و نه تنها می توانند مانع بروز چروک شوند، بلکه به رفع آنها کمک می کنند. در طول شب پوست، خود را احیا می کند پس بهتر است نه تنها به فکر شکل خوابیدن بلکه به فکر خواب کافی نیز باشیم زیرا در زیبایی طراوت پوست موثر است.

کاکائو

کاکائو

نتایج تحقیقی که در سال 2006 منتشر شد، نشانداد کاکائو حاوی برخی فلاونول هاست که از آنها می توان به «کاتچین» و «اپیکاتچین» اشاره کرد. این فلاونول ها از پوست در برابر آفتاب محافظت می کنند، محرک جریان خون هستند و پوست را با طراوت و نرم نگه می دارند. فلاونول ها گروهی از ترکیب های گیاهی هستند که در چای، انواع میوه ها و سبزی ها ودانه های کاکائو یافت می شوند. برخی تحقیقات ثابت کرده اند این ریزمغذی ها می توانند گردش خون و عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشند. محققان در مطالعه جدید شواهدی یافتند که نشان دهنده افزایش جریان خون در پوست زنانی بود که کاکائوی غنی از فلاونول نوشیدند. در این مطالعه 24 زن روزی یک لیوان کاکائوی غنی از فلاونول یا کاکائوی حاوی فلاونول کم مصرف کردند.

محققان در آغاز و پایان این مطالعه، برای بررسی ساختار پوست شرکت کنندگان، رطوبت، جریان خون و حساسیت به اشعه فرابنفش، از تصویربرداری دقیق استفاده کردند. پس از 3 ماه مصرف کاکائوی غنی از فلاونول، بهبود در بافت و ضخامت پوست، جریان خون و رطوبت پوست دیده شد. آسیب پذیری پوست این افراد در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید نیز کمتر شد.

ماهی

ماهی

ماهی ها به خصوص ماهی های آب های سرد، ماهی سالمون و ماهی تن غنی از ویتامین های D و E و کلسیم، روغن های امگا3، سلنیوم و پروتئین هستند. اسیدهای چرب موجود در ماهی نه تنها مواد مضر را از بدن دور می کنند، بلکه مواد مغذی را به درون بدن راه می دهند، منافذ روی پوست را کم می کنند و به این وسیله به بهبود پوست کمک می کنند، از عوامل به وجود آورنده التهاب و تورم پوست می کاهند، جلوی خشکی پوست را می گیرند، به نگهداری آب در سلول کمک می کنند و قابلیت ارتجاع پووست افزایش می دهند.

عینک آفتابی

عینک آفتابی

پوست اطراف چشم، نازک ترین و ظریف ترین قسمت پوست بدن است که باید از 20سالگی به بعد، مراقبش باشیم تا دچار چین و چروک زودهنگام نشود و پیری زودرس را نصیبمان نکند. خندیدن بیش از حد و استفاده نکردن از کرم های دور چشم و عینک، می توانند روند چروک افتادن پوست اطراف پلک را تسریع کنند و از آنجا که چشم، اولین نقطه ای از صورت است که از نظر دیگران به آن جلب می شود، بهتر است آنچنان از آن مراقبت کنیم که هرچه دیرتر، پیری و چین و چروک به سراغش بیایند. اگر خوب به چروک های دور چشم اطرافیانتان دقت کرده باشید، حتما دیده اید که برخی چروک های دور چشم، درست شبیه اثر پای برندگان است، علت اصلی این نوع چین و چروک ها، نور آفتاب است.

شما معمولا به توصیه متخصصان پوست، پیش از خارج شدن از منزل به جز اطراف چشم ها ضدآفتاب می زنید، اما بهتر است همه افراد، حتی بچه ها، غیر از ضدآفتاب، عینک آفتابی هم بزنند. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حرکت های ناخودآگاه و زیاد صورت مثل جمع کردن چشم ها، می تواند باعث بروز چین و چروک پوست شود. در آفتاب شدید، فرد ناخودآگاه چشمش را جمع می کند و همین مساله باعث چروک دور چشم می شود. استفاده از عینک آفتابی مناسب مانع جمع شدن چشم می شود و از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

صابون مناسب

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مریلند آمریکا نشان داده آب لوله کشی و شوینده های نامناسب برای پوست مضر هستند و می توانند لایه چربی طبیعی محافظ پوست را نابود کنند و باعث افزایش احتمال بروز چروک در ناحیه صورت شوند. شست و شوی زیاد صورت نیز محرک ایجاد چین و چروک های پوستی است، پس برای شستن صورت، شوینده ها و صابونی هایی انتخاب کنید که ترکیب های محافظ نداشته باشد. ژل های مخصوص شست و شوی صورت، بهترین شوینده هستند. بعد از هر شست و شو، صورت را کاملا با حوله خشک کنید زیرا خشک شدن آب روی پوست باعث خشکی پوست می شود.

کرم های حاوی آلفاهیدروکسی اسید

بهترین درمان ها برای چین و چروک اطراف چشم کاملترین مقاله

ترکیب های اسید میوه، آلفاهیدروکسی اسید، اسید گلیکولیک و مشتقات ویتامین A می توانند لایه سطحی پوست را به خوبی تمیز و از بروز چین و چروک به خصوص در اطراف چشم پیشگیری کنند. میزان ب الای آلفاهیدروکسی اسید در کرم، می تواند حتی به ساخت کلاژن کمک کند.

سویا

سویا

تحقیقات بسیاری نشان داده است سویا می تواند علایم یائسگی و پوکی استخوان را به تعویق بیندازد. ژنیستتین، داییدزین، سلیسیتیین و ... ترکیب های موجود در سویا هستند که نه تنها مانع پوکی استخوان می شوند، بلکه پوست را هم جوان و روشن تر می کنند. این ترکیب ها اثر رادیکال های آزاد را که باعث اکسیداسیون سلول ها می شوند، از بین می برند و باعث احیای بهتر سلول های پوستی می شوند. ترکیب های سویا در بیشتر مارک های معتبر کرم های پوست وجود ارد و نتایج بررسی ها نشان داده از عوامل موثر بودن این کرم ها در زیبایی پوست و از بین رفتن لک های قهوه ای اند.

چین و چروک اطراف چشم

درمان چین و چروک دور چشم

چروک دور چشم

گل یا گیاه قاصدک به طور طبیعی از پوست سم زدایی می کند و تصفیه کننده خون و سیستم لنفاوی است.

این گیاه در شادابی پوست موثر است.


کمی شیر را با شکر قهوه ای بجوشانید. کاملاً هم بزنید و پس از خنک شدن با پنبه روی پوست بمالید. این کار باعث تمیز شدن سطح پوست و کاهش چین و چروک زیر چشم می شود.

کیسه چای مرطوب را در یخچال قرار دهید و پس از خنک شدن در قسمت زیر چشم که چین و چروک دارد، قرار دهید. تکرار آن چین و چروک را کم خواهد کرد.

آب آناناس، یکی از عالی ترین درمان ها برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم است. کافی است با دست یا پنبه آب آناناس را روی پوست چین خورده بمالید. بررسی های پزشکی متعدد ثابت می کند مالیدن آب آناناس اسید آلفاهیدروکسی چین و چروک را به طور چشمگیری کاهش می دهد. آب آناناس حاوی برومیلین است که نوعی اسید طبیعی محسوب می شود.

گیاه رزماری و دم اسبی نیز به پوست ظاهر نرم می دهد.

نصف قاشق مرباخوری عسل و برشی از سیب زمینی را به حالت پوره دربیاورید و زیر چشم بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب بشویید. چین و چروک های ریز از بین می رود. خط های تیره نیز در صورت استفاده منظم طی چند هفته کم می شود.

مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک موثر است.

مالیدن آب لیمو با پنبه روی چین و چروک های زیر چشم نیز بسیار مفید است. این کار را روزی ۲ بار انجام دهید ترجیحاً یک نوبت صبح پس از بیدار شدن از خواب و یک نوبت قبل از خواب.

گلاب علاوه بر از بین بردن چین و چروک باعث جوان سازی پوست زیر چشم هم می شود. حداقل روزی یک بار مقداری گلاب روی پوست بمالید.

مالیدن یخ،راه دیگری برای کاهش دادن چین و چروک زیر چشم است. هنگام مالیدن یخ روی چین و چروک آن را بچرخانید.

روغن هسته انگور دارای خاصیت مغذی، نرم کننده و مرطوب کننده است و برای از بین بردن چین و چروک نیز مفید است.

مالیدن سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست زیر چشم می شود و چین و چروک ها را کم می کند. برای به دست آوردن نتیجه مثبت، این کار را مرتب انجام دهید.

روغن کرچک، یکی از بهترین مواد مرطوب کننده برای زیر چشم به حساب می آید. ابتدا دست و صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. انگشتان خود را آغشته به روغن کنید و زیر چشم بمالید. برای کسب بهترین نتیجه، این کار را قبل از خواب انجام دهید. تکرار این کار نه تنها چین و چروک را از بین می برد بلکه پوست را جوان و نرم می کند.

در مصر قدیم، برای از بین بردن چین و چروک کنار دهان و چشم، از روغن بادام شیرین و روغن طبیعی و صمغ کندر استفاده می کردند. این روغن را به آرامی، روزی ۲ بار اطراف چشم و دهان ماساژ دهید تا پوست نرم شود.

استفاده از روغن نارگیل، نتیجه سریع تری می دهد که طی کمتر از یک هفته آشکار می شود. این روغن علاوه بر این که چین و چروک زیر چشم را از بین می برد، باعث نرمی پوست هم می شود.

انگور برش زده را روی چین و چروک بمالید تا اسیدهای موجود در آن پوست زیر چشم را سفت کند.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر، بگذارید آب انگور به مدت ۱۵دقیقه روی پوست بماند.

به اندازه کافی آب بنوشید و زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. از آن جا که چشم قسمت حساس بدن است، توصیه می شود، ابتدا مقدار کمی از مواد را روی پوست دست امتحان کنید تا از واکنش نشان ندادن آن مطمئن شوید.

مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین C،E، فیتوفنولز و فلاوانوئید مفید است.

خواب کافی و دوری از استرس، علایمی از جمله سیاهی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم را کاهش می دهد.

ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری در از بین بردن چین و چروک دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بمالید.

آب خیار، حاوی ماده طبیعی است که علاوه بر سفت کردن، پوست زیر چشم را صاف و نرم نیز می کند.

چین و چروک اطراف چشم

ویدئو مربوط به درمان چین و چروک اطراف چشم

چین و چروک اطراف چشم

چین و چروک اطراف چشم

پزشکان مربوط به برطرف سازی چین و چروک پوست دور چشم

دکتر هما فاتحی متخصص چین و چروک صورت وزیبا سازی پوست

روزهای شنبه،دوشنبه،چهارشنبه 9الی 12اصفهان ،خیابان سجاد ،خیابان سپهسالارغربی،خیابان حجتیه نرسیده به چهار راه اول

تلفن:03136633835

ازشنبه تا چهارشنبه همه روزه بعدازظهرا از ساعت 3 الی 7 . یکشنبه و سه شنبه 9 الی 12

آدرس:اصفهان ،خیابان امادگاه - جنب داروخانه سپاهان - مجتمع سپاهان یک - طبقه سوم پلاک هشت.

چین و چروک اطراف چشمدکتر داوود مقامی متخصص پوست و مو و زیبایی

آدرس:تهران ، پاسداران ، ابتدای بوستان 8 ، پلاک 146 ، طبقه 3 ، واحد 5 ،کلینیک تخصصی سیب سرخ

تلفن تماس:8000 77 22 - 021

چین و چروک اطراف چشم

گرد آوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (28 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مرضیه | ۷ سال پیش
سلام میشه چندتا کرم خوب هم برای درمان چین و چروک معرفی کنید ممنونم.مطلبتون هم خیلی کامل و عالی بود تشکر.
1
1
غلامرضا | ۷ سال پیش
سلام سپاس از مطلب خوبی که گذاشتین.
0
1
طنین | ۷ سال پیش
سلام خسته نباشید آیا درمان چروک دور چشم با استفاده از بوتاکس درد دارد؟سپاس از مجله ی خوبتون
0
1
اهورا | ۷ سال پیش
خیلی ممنون از مطالب عالی که توی مجلتون میزارید خیلی به کار اومد ممنون
0
1

hits