دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاشت ناخن و عوارض آن از زبان متخصص
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت ناخن و عوارض آن از زبان متخصص-کاشت ناخن-عوارض کاشت ناخن-مضرات کاشت ناخن-درباره کاشت ناخن

کاشت ناخن و عوارض آن از زبان متخصص، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

کاشت ناخن و عوارض آن از زبان متخصص

کاشت ناخن و عوارض آن از زبان متخصص

استفاده از روش‌های زیبایی ناخن روز به روز رایج‌تر می‌شوند، اما آیا استفاده‌كنندگان از خطرات این روش‌ها هم باخبرند؟


این روزها در تمام بروشورهای تبلیغاتی آرایشگاه‌ها، بخشی به کاشت ناخن اختصاص دارد که هزینه آن، بسته به محل جغرافیایی سالن‌های آرایش هزینه‌ای حدود ۷۰ هزار تومان در قسمت‌های شمالی تا ۳۰ هزار تومان در بخش‌های مرکزی شهر است.


این هزینه تنها صرف یک دوره کاشت ناخن می شود و هر دو هفته یک بار به تناسب بلند شدن ناخن‌ها لازم است که ترمیم انجام شود. قیمت ترمیم این ناخن‌ها هم از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است که به میزان رشد ناخن‌ها بستگی دارد.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به آسیب‌های ناشی از ناخن مصنوعی، گفت: یکی از دلایل اگزمای پلک، استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.

دکتر یلدا صداقت با بیان اینکه ضربه‌هایی که در اثر کاشت ناخن به ریشه ناخن وارد می‌شود منجر به آسیب دایمی به آن می‌شود، گفت: کاشت ناخن باعث تخریب ناخن زیرین می‌شود، کوتیکول (لایه پوستی محافظ) ناخن که در انتهای آن قرار دارد، در اثر کاشت ناخن صدمه می‌بیند و باعث ورود مواد شیمیایی به ریشه ناخن می‌شود. وی گفت: ناخن‌های مصنوعی در انواع مختلف پلاستیکی و کاغذی وجود دارند

که با چسب‌های گوناگون از چسب قطره‌ای گرفته تا چسب آهن، بر روی ناخن چسبانده می‌شوند. این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی همچون عفونت‌های معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال دارد.

صداقت گفت: کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر می‌شود. وی تصریح کرد: چسب‌ها و موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث ایجاد آلرژی در پوست‌های اطراف ناخن و صورت می‌شود، زیرا دست برای شست‌وشو با صورت نیز در تماس است.

صداقت با یان اینکه یکی از دلایل شایع اگزمای پلک، استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است، افزود: کسانی که به مدت طولانی از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند رشد ناخن آنها دچار اختلال و باعث از بین رفتن بافت ناخن می‌شود.

وی با بیان اینکه شکستن ناگهانی ناخن مصنوعی و کاشته شده، آسیب جدی‌ به دنبال دارد، گفت: مواد مصنوعی مورد استفاده برای کاشت ناخن بر روی لایه‌ای متشکل از یک ردیف سلول، چنان محکم چسبیده‌اند که اگر در اثر ضربه یا کشیدگی ناگهانی بشکنند یا کنده شوند، بافت زیر ناخن یعنی پوست، گوشت و عروق نیز همراه با آنها جدا می‌شود و آسیب‌های جدی را برای فرد بوجود می‌آورد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits