دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیبایی پوستتان با ویتامین C
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی پوست با ویتامین C-زیبایی پوست-خواص ویتامین c برای پوست-خواص ویتامین c برای پوست صورت

زیبایی پوست با ویتامین C ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

زیبایی پوست با ویتامین C

زیبایی پوست با ویتامین C

طراوت و جواني و شادابي پوست آرزويي است كه همه به دنبال آن هستند ظاهر و جواني پوست تا حدي مرتبط به ارث است اما رعايت اصول بهداشتي و تغذيه اي و همچنين برخي از دستورات براي به تاخير انداختن پيري پوست به سادگي امكان پذير است.

حتما شنیده‌اید که مصرف میوه‌جات تازه و به خصوص مرکبات یا کیوی و آناناس برای سلامت پوست و پیشگیری از پیری آن مفیدند. باید بدانید که از دلایل این مساله وجود مقادیر فراوان ویتامین C در این میوه‌جات می‌باشد. آیا می‌دانید که مصرف ویتامین C موضعی نیز می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد؟

زیبایی پوست با ویتامین C

ویتامین C، یک ویتامین محلول در آب است که به وفور در سبزیجات و میوه ها وجود دارد.

سبزیجات و میوه هایی همچون پرتقال، گوجه فرنگی، توت فرنگی، انبه، گل کلم، کاهو، سیب زمینی، گریپ فروت، خربزه، فلفل سبز، هندوانه، گرمک و کلم سرشار ازویتامین C هستند. چنانچه به فکر سلامت و زیبایی بدن خصوصا پوست خود هستید، سعی نمایید مصرف میوه ها و سبزیجات را به میزان کافی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

زیبایی پوست با ویتامین C

ویتامین C تأثیر ضد اکسید کنندگی دارد و موجب تولید کلاژن می شود. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت ها در همه قسمت های بدن ضروری است.

فرم فعال این ویتامین، اسکوربیک اسید است که به عنوان یک آنتی اکسیدان با خنثی کردن رادیکال های آزاد و با احیای ویتامین E از فرم رادیکالی اش به فرم فعال عمل می کند.

ویتامین C را به مواد آرایشی و بهداشتی می افزایند زیرا خاصیت اکسید کنندگی دارد که توسط آن، لکه های پوست بهبود می یابند و پیری پوست به تعویق می افتد و از طرف دیگر، تولید ویتامین E را افزایش می دهد.

زیبایی پوست با ویتامین C

ویتامین C اثر ضد التهابی دارد که بدین شکل بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان می کند. این ویتامین مفید باعث بهبود قرمزی پوست ناشی از آفتاب و آفتاب سوختگی می شود و موجب تقویت سیستم ایمنى و افزایش سرعت بهبود زخم می‌شود.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که ویتامین C در حضور نور، اکسیژن و رطوبت، غیر فعال می شود و بدین شکل فرمولاسیون فرآورده های موضعی ویتامین C مشکلات زیادی دارد.

زیبایی پوست با ویتامین C

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits