دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جوانی و طراوت مجدد پوست با معجزه ویتامین C
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوانی و طراوت مجدد پوست با معجزه ویتامین C-اثرات ویتامین C روی پوست صورت-خواص ویتامین C چیست؟--تأثیر هر ویتامین بر پوست ما چگونه است؟-چین و چروک وخطوط ریز صورت- افتادگی پوست-لکه های ناشی از افزایش سن

فواید بی‌شمار ویتامین C بر همه روشن است. این ویتامین معجزه‌گر در بیشتر مکانیسم‌های بدن شرکت دارد و باعث جذب آهن موجود در مواد غذایی می‌شود و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد یعنی این که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند.

اثرات ویتامین C روی پوست صورت

اثرات ویتامین C روی پوست صورت

ویتامین C را می‌توان ویتامین زیبایی هم نامید زیرا باعث می‌شود رنگ چهره روشن‌تر شود. ویتامین C خاصیت ضدپیری دارد و پوست را تمیز می‌سازد. این ویتامین از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش حفاظت کرده و خال‌های قهوه‌ای را کم رنگ‌تر می‌کند.

ویتامین C در سبزیجات و میوه‌هایی مثل کیوی، اسفناج، انبه، کلم بروکسل، سیب‌زمینی، پرتقال، لیموترش، گریپ‌فروت، گوجه‌فرنگی و هلو وجود دارد. برای خوش آب و رنگ شدن پوستتان از هر فرصتی برای جذب این ویتامین استفاده کنید.

اثرات ویتامین C روی پوست صورت

ویتامین C موجود در لیمو از 3 طریق به طراوت دوباره پوست کمک می کند:


لکه های ناشی از افزایش سن
بهترین روش استفاده از ویتامین C برای درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن، آب لیمو است. اسید سیتریک موجود در آب لیمو به تدریج بر لکه های پوستی اثر کرده و منجر به روشن شدن پوست می شود.


خیلی ساده است هر روز آب لیمو را بر روی لکه های ناشی از افزایش سن بمالید و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند و با این لکه ها خداحافظی کنید.

اثرات ویتامین C روی پوست صورت


چین و چروک وخطوط ریز صورت
چین و چروک در بخش های از صورت که بیشترین حرکت را دارند اتفاق می افتد. در زیر لایه فوقانی پوست کلاژن قرار دارد، کلاژن یک بافت اتصال دهنده است که لایه های پوست را در کنار هم نگه می دارد.

هرچقدر که سن بالا می رود پوست به تدریج کلاژن از دست می دهد که این موضوع منجر به افت پوست و ایجاد چین و چروک در آن می شود. برای مبارزه با چین و چروک ها سعی کنید مقدار کافی از ویتامین C را به رژیم غذایتان اضافه کنید.

اثرات ویتامین C روی پوست صورت


غذاهای غنی از ویتامین C بخورید: لیمو، توت فرنگی، آناناس، پاپایا. با کمک این میان وعده های خوشمزه بدن کلاژن بیشتری خواهد ساخت و در جلوگیری از پیدایش چین و چروک های مزاحم کمک خواهد کرد.

اثرات ویتامین C روی پوست صورت


افتادگی پوست
استفاده از ویتامین C بر روی پوست به افزایش کلاژن کمک می کند و طی 2 هفته قابلیت ارتجاعی را به پوست بر می گرداند و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.


کمی آب لیمو را با مرطوب کننده تان مخلوط کنید و یا به دنبال مرطوب کننده ای باشید که اساس آن ها با vitmain C ساخته شده باشد و روزی یک بار صبح ها آن را بر روی پوست خود بمالید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits