دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مراقبت از پوست در شب،با مراقبت از پوستتان در شب زیباتر شوید
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مراقبت از پوست در شب-روش مراقبت از پوست در شب-نحوه مراقبت از پوست در شب-راههای مراقبت از پوست در شب-چگونگی مراقبت از پوست در شب-مراقبت از پوست-شستشوی پوست-تونر-تونر چیست-استفاده از تونر-کرم دور چشم-کرم کناسب پوست

مراقبت از پوست در شب:وقتی آخر شب است و شما بسیار خسته اید خزیدن توی رختخواب بدون مراقبت های اولیه پوست ساده ترین کاری است که انجام می دهید. حال با صرف وقت و انرژی هر شب برای تمیزکردن و تغذیه صورت، پوست شما بهبود خواهد یافت. لازم نیست راه دوری بروید، استفاده از این چهار مرحله آسان باعث می شود که پوست زیبایی خود را حفظ کرده و بهتر به نظر برسد

مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب:شستن

اولین مرحله، شستشوی کامل پوست است بدون اینکه به لایه بالایی که رطوبت ضروری پوست تان را فراهم می کند، آسیب برسانید. چند مشت آب(البته نه خیلی گرم) را به همه جای پوست زده و با استفاده از پاک کننده های ملایم پوست، به آرامی با حرکات دایره ای تمام قسمت های پوست را ماساژ دهید. حدود 60 ثانیه تمام نقاط و قسمت های پوست (اطراف بینی، خط مو و...) را به دقت ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.سپس خشک کنید.

مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب:تونر

استفاده از تونر می تواند تسکین دهنده، تازه کننده و آرام کننده پوست باشد در حالیکه رطوبت و لطافت را هم به پوست می بخشد (برای افرادی که پوست خشکی دارند) یا روغن ها و چربی های اضافی (برای افرادی که پوستی چرب دارند) را جذب می کند. تونری را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را مرتفع کند و لیبل آن را چک کنید تا متناسب با نوع پوست شما باشد.

تونرها یا شاداب کننده ها،دومین مرحله در برنامه پاک کردن پوست میباشد.آنها باقی مانده پاک کننده ها را از روی پوست پاک میکنند.و نیز باعث رفع و برداشتن سلول های مرده از روی سطح پوست میشوند.بعد از تونر پوستتان باید احساس سرزندگی و شادابی کند و آماده برای استفاده مرطوب کننده باشد.اگر پوستتان کدر و پژمرده به نظر میرسد،میتوانید پنبه با دستمال آغشته به تونر را به حالت دورانی روی پوست بکشید زیرا که باعث به جریان انداختن خون در زیر پوست شده و الودگی را به سطح پوست می آورد.

تونر متناسب با انواع پوست:

پوست نرمال: تونر با الکل یا بدون الکل،گلاب یا آب معدنی قابل اسپری

پوست خشک: تونر ملایم بدون الکل،گلاب یا آب

پوست چرب یا مختلط: تونرهایی با پایه الکلی (اما از الکل هایی مانند اتانل،متاتل وا یزوپروپیل که باعث خشکی پوست میشود به هیچ عنوان استفاده نکنید.)

پوست حساس: از تونرهای بدون الکل یا ضد الژی استفاده کنید.

مراقبت از پوست در شب

روش استفاده از تونر:

1- تونر را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باش مقداری از تونر را روی پنبه مرطوب بریزید، زیرا که استفاده آن به این صورت آسان تر است میباشد و در مصرف آن صرفه جویی میشود پنبه مرطوب آغشته به تونر را با ملایمت روی صورت و گردن با حرکت دورانی بکشید دقت کنید که خیلی پوست کشیده نشود زیرا که به پوست آسیب میرسد توجه ویژه ای به قسمت بالای صورت و خط رویش موها داشته باشید این مناطق باید بیشتر تمیز شوند از استفاده تونر بر روی نواحی دور لب و دور چشم خوداری کنید.

2- با ملایمت صورت و گردن را با پنبه و یا دستمال تمیز خشک کنید اگر متوجه شدید که تونری تعادل پوستتان را به هم زد به جای تونر می توانید از آب استفاده کنید تا توازن پوستتان به حالت اولیه باز گردد و سپس محصول را عوض کنید این اتفاق اغلب در صورتی می افتد که تونر دارای درصد الکل بالایی باشد همیشه عناصر و مواد تشکیل دهنده نوشته شده بر روی شیشه و یا بطری حاوی تونر را کنترل کنید یا اطلاعات بیشتری در مورد محصول مورد نظرتان قبل از خرید از فروشنده بگیرید. تونر را با ملا یمت روی پوست صورت و گردن بکشید به طوری که به پوست آسیب نرسد و کشیده نشود.

مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب:در رابطه با چشم

پوست اطراف چشم نازک و ظریف است و اولین قسمتی است که خطوط و چین و چروک هایی را نشان می دهد که نشان دهنده روند پیری هستند. هر شب از کرم های زیر چشم و نرم کننده های دور چشم استفاده کنید. اول به آرامی کرم را به پوست بمالید، و سپس از انگشت حلقه استفاده کرده و به آرامی کرم را به پوست بمالید تا جذب پوستتان شود.

مراقبت از پوست در شب

مراقبت از پوست در شب:مرطوب کننده

پس از کرم های دور چشم از کرم های مرطوب کننده صورت برای قسمت های دیگر پوست استفاده کنید تا پوستی نرم و مرطوب داشته باشید. افرادی که پوست چرب دارند ممکن است فکر کنند نیازی به این مرطوب کننده ها ندارند، مرطوب و نرم نگه داشتن پوست می تواند به توازن و تعادل پوست کمک کند.

متعهد به رعایت تمام این مراحل در طول روز و هر شب باشید. این چهار مرحله اصلی و ساده فقط چندین دقیقه طول می کشد، ولی تاثیری ماندگار بر سلامت پوست شما دارد.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits