دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مواد غذایی که برای سلامت پوست سودمندند
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مواد غذایی که برای سلامت پوست سودمندند-مواد مغذی پوست- پوست سالم- چای سبز -ماهی -بادام- آب -سیب

کدام مواد غذایی برای پوست مفید هستند؟

ماهی:

ماهی سرشار از پروتئین است و توصیه شده است که حداقل یک بار در هفته ماهی بخورید. روغنی که در ماهی وجود دارد برای پوست شما خوراک فراوانی به ارمغان خواهد آورد که به آن درخشش و روشنی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. همچنین کمک خواهد کرد تا پوست شما نرم و صاف گردد.

میوه‌های توتی:

این نوع از میوه‌ها را آلو، توت فرنگی، زغال اخته و تمشک تشکیل می‌دهند. این میوه‌ها دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیادی هستند که به پوست شما کمک خواهند کرد تا سالم و درخشان بنظر بیاید.

آب:

با خروج سموم و مواد زائد از بدن شما، بدنتان به مایعات خاصی هم احتیاج پیدا می‌کند. این فرایند تمیز کردن پوستتان، باعث می‌شود تا زیبایی پوست شما بیشتر شود. بهترین مایعی که تا بحال شناخته شده است، آب است. آب کیفیت طراوت و تازه سازی بالایی دارد. پوست شما را هیدراته کرده، و به آن رطوبت و مواد غذایی مورد نیازش را می‌رساند.

مواد غذایی که برای سلامت پوست سودمندند

چای سبز:

مایع بعدی پس از آب که تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست می گزارد، چای سبز است. چای سبز که همچنین بعنوان جوشانده گیاهی نیز شناخته می‌شود، به دلیل وجود ماده‌ای به نام پلی فنل دارای خصوصیات ضد التهابی است. چای سبز، سموم و مواد زائد را از بدن دفع کرده و به پوستتان درخشندگی بی عیب و نقصی می‌بخشد. نوشیدن ۲ فنجان چای سبز در روز نتیجه مورد نظر برایتان را به ارمغان خواهد آورد.

بادام:

بادام حاوی روغن های مورد نیاز برای مراقبت از پوست است. بادام، به پوست شما قوت بخشیده و آنرا نرم می‌کند که در نهایت باعث زیبایی آن خواهد شد. زمانی که بدون پوست آنرا بخورید، نتایج خوبی دارد، اما استفاده ی با پوست، از بادام هم برای لایه برداری فوق‌العاده اش توصیه می‌شود! این لایه برداری باعث حذف شدن سلول‌های مرده‌ از سطح پوست و نهایتا تمیز شدن آن خواهد شد

سیب:

سیب برای پوست شما معجزه می‌کند. دانشمندان معتقدند که سیب دارای خواص خوبی است که می‌تواند پوست شما را بی عیب و نقص سازد. در سیب، آهن وجود دارد که سرخی گونه های شما را می افزاید تا چهره تان سلامت بنظر بیاید. زمانی که سیب را به رژیم غذایی تان اضافه نمایید، چهره ی رنگ پریده ی شما، به صورتی خوش رنگی تغییر خواهد کرد. اگر از سیب بعنوان ماسک صورت استفاده نمایید، صورتتان شاداب و تازه تر خواهد شد. سیب به صورت شما قوت و گرمی می‌بخشد، پوستتان را نرم، صاف و ابریشمین خواهد کرد. یک سیب در روز، جوش ها را نیز از شما دور نگاه خواهد داشت!

منبع: سرخاب سفیداب



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits