دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آب مناسب برای شستن موهای سر چگونه است؟
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آب مناسب برای شستن موهای سر چگونه است؟-شانه زدن موهای خیس-درمان موخوره-روش درمان موخوره-سشوار کشیدن موها-ریزشمو,درمان ریزش مو-شستن مو

آب مناسب برای شستن موهای سر چگونه است؟

آب مناسب برای شستن موهای سر چگونه است؟

دکتر اکبر ایلاتی گفت: در گذشته مردم تغذیه مناسب‌تری داشتند و از داروها و مواد شیمیایی استفاده کمتری می‌کردند ولی هم اکنون مردم در معرض انواع آلودگی‌های محیطی و استرس و اضطراب قرار دارند به همین علت ریزش موها بیشتر شده است.

این متخصص پوست و مو به برخی از باورهای اشتباه مردم در مورد رشد موها اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای معتقدند که با تیغ انداختن موها می‌توان حجم موها را افزایش داد در حالی که تا به حال از نظر علمی ثابت نشده است.

به گفته این متخصص اگر چه برخی از افراد معتقدند که با کندن تارهای سفید مو، تعداد آنها افزایش پیدا می‌کند در حالی که از دست رفتن قدرت رنگیزه سازی سلولهای مو سبب سفیدی آنها می شود.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به این سوال که آیا شامپو زدن موها به دفعات زیاد باعث صدمه به موها می شود، ابراز داشت:

مهمترین عامل انتخاب در شامپو، شامپوی متناسب با نوع مو (خشک،چرب،طبیعی) است که در این صورت نیازی به افزایش تعداد دفعات شستشوی موها نیست.

وی همچنین افزایش دفعات شستشو و ماساژ و شانه زدن موهای خیس را از دیگر عوامل ریزش موها در افراد دانست.

ایلاتی مهمترین و موثرترین اقدام برای درمان موخوره را کوتاه کردن قسمتهای شاخه شاخه شده از چند سانتیمتر بالاتر موها دانست و اذعان داشت: علاوه بر آن استفاده از شامپوهای نرم کننده و روغنهای چرب و نرم کننده و جلوگیری از سشوار کشیدن موها، خصوصا موهای خشک نیز توصیه می‌شود.

این متخصص پوست و مو به فواید کوتاهی موها اشاره کرد و گفت: کوتاه کردن موها با جلوگیری از پیدایش مو خوره از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شانه کردن و برس زدن موها به دفعات زیاد باعث آسیب دیدن موها می‌شود، اظهار کرد: برس زدن و شانه کردن موها خصوصا موهای خیس، سبب آسیب رسانیدن، کدر شدن و وز شدن موها می‌شود که بهترین راهکار استفاده از انگشتان دست برای حالت دادن موها است.

آب مناسب برای شستن موهای سر چگونه است؟

نکاتی در رابطه با شستن موها

در شستن موهای خود زیاده روی نکنید ، اگر نیازی نیست و موهای شما تمیز میباشد ، از شستن هر روزه ی موهای خود جدا خود داری کنید . زیرا که احتمال اشتباه در انتخاب شامپو برای موی سر خود ویا … وجود دارد که ممکن است به پوست و موی شما آسیب جدی برساند.


شامپو را به پوست سرتان بزنید. شامپو را فقط به پوست سرتان مالیده و به آرامی ماساژ دهید. نباید موهایتان را در بالای سرتان جمع کنید و به آن شامپو زده و چنگ بزنید، با اینکار فقط موهایتان را بهم گره میزنید. شامپو خیلی آرام به پایین موهایتان سر می‌خورد و به طور کامل موهایتان را تمیز می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits