دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پر پشتی مو و مزوتراپی مو
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پر پشتی مو و مزوتراپی مو-مزوتراپی مو-مزوتراپی مو چیست؟-اثر مزوتراپی مو-پرپشت کردن مو-نکات و سلامت مو- مزوتراپی مو-مزوتراپی مو چیست؟-اثر مزوتراپی مو-پرپشت کردن مو-پرپشت کردن مو ها-پرپشت کردن موی سر

پر پشتی مو و مزوتراپی مو

پر پشتی مو و مزوتراپی مو

مزوتراپی Mesotherapy یک روش درمانی کاملا جدید و پیشرفته است که روز به روز به حیطه عملکرد درمانی آن افزوده می‌شود.

این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراکی و کم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندک دارو و اثرات کاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشکان قرار گرفته است.

پر پشتی مو و مزوتراپی مو


این تکنیک برای اولین‌بار سال ۱۹۵۲ میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور ابداع شد. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها برای تقویت شرایط پوستی به کمک تکنیک مزوتراپی استفاده می‌شد. ۱۰ سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت‌های بسیاری کرد و مزوتراپی مدرن که امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد.

از سال ۱۹۸۶ مزوتراپی (Mesotherapie) توسط آکادمی‌ملی پزشکی فرانسه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طب سنتی شناخته می‌شود.در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار این تکنیک توسط خبرنگاران بخش علمی‌و پزشکی به کشور آمریکا وارد شد و بعد از آن در سال ۲۰۰۵ مزوتراپی کم‌کم در دیگر کشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. هر روز ، هزاران تن از پزشکان سراسر جهان استفاده از مزوتراپی برای کمک به دهها هزار نفر از بیماران استفاده می‌کنند. کشور ما نیز جزو کشورهایی بود که تکنیک مزوتراپی در سال ۲۰۰۵ به آن وارد شد و بسرعت در همه شاخه‌ها پیشرفت و رشد کرد و مورد استفاده قرار گرفت.

پر پشتی مو و مزوتراپی مو

مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی یک درمان غیر جراحی در حیطه پزشکی زیبایی ست و در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی شامل داروهای هومیوپاتی، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها می‌باشد. گلوله‌های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم (لایه میانی پوست) وارد می‌شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می‌باشد. مزوتراپی می‌تواند برای از بین بردن سلولیت، افزایش سرعت کاهش وزن، جوان سازی و درمان چاقی موضعی استفاده شود. مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.

پر پشتی مو و مزوتراپی مو

روشی برای درمان موضعی بیماری‌ها
مزوتراپی در واقع یک تکنیک و روش استفاده از داروست که برای درمان موضعی ابداع شده و برای درمان بیماری‌های عمومی‌و کل بدن به کار نمی‌رود. با توجه به محل مورد درمان و داروی خاص موارد استفاده آن با توجه به نتایج موثر و عوارض ناچیز مزوتراپی تاکنون کاربردهای متعددی برای این تکنیک شناخته شده و روز به روز به کاربردهای آن اضافه می‌شود.

بیشترین کاربرد مزوتراپی هم‌اکنون در شاخه زیبایی است در حالی که می‌تواند در همه شاخه‌ها مثل ارتوپدی (تزریق دارو به مفصل)‌ یا در درمان بیماری سالک (در گذشته آنتی‌بیوتیک در محل سالک تزریق می‌شد) کاربرد داشته باشد‌ ولی امروز بیشترین کاربرد آن در درمان ریزش مو، جوان‌سازی صورت و درمان چاقی موضعی و بیماری عفونی است.

پر پشتی مو و مزوتراپی مو

بازگشت دوباره موهای ریخته شده
در درمان ریزش مو به وسیله این تکنیک، دارویی که بیمار باید به صورت خوراکی مصرف کند، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان چون عامل این بیماری برای همیشه باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

در این افراد از روش مزوتراپی به عنوان روش کمکی در کنار دیگر روش‌های درمانی می‌توان کمک گرفت ولی در ریزش مو ناشی از رژیم طولانی مدت یا اعمال جراحی که جذب دارو مختل می‌شود (مثل جراحی روده که بخشی از روده را از مسیر جذب خارج می‌کنند و به همین علت بعد از مدتی دچار کمبود ویتامین به علت عدم جذب می‌شوند و از راه خوراکی قابل جبران نیست)‌ مزوتراپی می‌تواند به این دسته از بیماران کمک بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو بکند چون علت به وجود آورنده ریزش مو قابل درمان است.

مزوتراپی مو - ریزش مو در افراد مختلف علل متفاوتی دارد. در مزوتراپی با تزریق انواع مواد تقویت‌کننده رشد مو به ویژه ویتامین‌های گروه C و B، ماینو‌کسیدیل.....

منبع: تک رژ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits