دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف تونیک موی درمالیست
6
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تونیک موی درمالیست با ایجاد انرژی لازم و تحریک سلول های بنیادی ریشه ی مو در فاز آناژن باعث رویش موی سر می گردد.

معرفی تونیک موی درمالیست


تونیک موی درمالیست با ایجاد انرژی لازم و تحریک سلول های بنیادی ریشه ی مو در فاز آناژن باعث رویش موی سر می گردد. در این محلول از ZEATIN به عنوان یک ترانسفر بسیار موثر و قوی استفاده شده است. ترکیبات فلاونوئید با این ماده (ZEATIN) کوپلینگ شده، با نفوذ به لایه های زیرین درم، به پاپیلای مو وارد شده و با غذا رسانی به پیاز مو باعث افزایش سنتز پروتئین و در نتیجه، بازسازی دیواره سلولی شده به تقویت و رشد موهای ضعیف کمک می کنند.


این درست است که مردان نسبت به زنان به طور طبیعی بیشتر دچار ریزش مو می شوند اما زنان نیز با داشتن فاکتورهای منفی و موثر در ریزش مو می توانند موهایشان را به راحتی از دست بدهند. چندین عامل می توانند ریزش مو ایجاد کنند که مهمترین عامل آنها در هر دو جنس عامل هورمونی است که تحت تاثیر مستقیم عوامل ژنتیکی قرار دارد. ریزش موی آندروژنتیک مشکلی شایع در بین زنان و مردان است.


موهای سالم و درخشان در زیبایی چهره ما تأثیر شگرفی دارد و موجب اعتماد‌به‌نفس در زندگی اجتماعی و دید مثبت نسبت به خود می‌شود. کم‌پشتی و در نهایت طاسی سر نتیجه‌ی ضعیف و نازک شدن تار‌های موست. این مشکل علاوه بر اینکه به پایه‌های اعتماد‌به‌نفس ضربه می‌زند، ممکن است فرد را تا حد ابتلا به افسردگی پیش ببرد.


از دست دادن روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو کاملا عادی و بی‌خطر است. به‌طور میانگین اکثر انسان‌ها ۱۰۰ هزار تار مو روی سرشان دارند. با ریزش هر تار مو، تار جدیدی رشد می‌کند و جایگزین می‌شود. این روند تا میان‌سالی ادامه دارد ولی بعد از آن سرعت رشد تارهای مو کاهش می‌یابد و در‌ نهایت متوقف می‌شود.


اولین توصیه‌ای که برای مراقبت و تقویت مو‌ها مطرح می‌شود، استفاده از محصولات آرایشی-بهداشتی مرغوب است. ضرورت استفاده از این محصولات برای بازگردانی مو به حالت طبیعی خود، وجود ترکیبات تقویت کننده‌ای مانند پروتئین، آمینو اسید، ویتامین‌های E (تقویت ساقه مو)، A (شفافیت و جلوگیری از ریزش مو) و C (رفع خشکی مو) است که کیفیت و فرمول ساخت آن در هر محصول متفاوت است. یکی از این محصولات تونیک موی درمالیست است.


ویژگیهای تونیک موی درمالیست

  • محلول درمانی جهت جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو
  • بهبود رشد مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • جلوگیری از آسیب مو
  • مغذی مو
  • قابل استفاده برای خانم ها و آقایان
  • مورد تایید داروسازان و متخصصین پوست و مو
  • مورد تایید FDA دارای تست های IN VIVO و IN VITRO

درمالیست

شرح مزایای ترکیبات بکار رفته در تونیک موی درمالیست

تونیک موی درمالیست حاوی ترکیبات فلاونوئیدهای گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی قوی در کمک به رویش مو، و کافئین کپسوله جهت مهار آنزیم 5-آلفا ردوکتاز است.

پلی فلاونوئیدهای گیاهی تونیک موی درمالیست شامل (میرستین،کوئرستین، اپی ژنین و آناژلین)، کافئین کپسوله، امگا 3، ویتامین C پایدار شده، هیالورنیک اسید، ویتامین E، روغن کرچک، عصاره ی چای سبز، روغن زیتون و عصاره رزماری هستند.

پلی فلاونوئیدهای گیاهی

از خواص فلاونوئید می توان به انبساط دیواره رگ ها، کاهش شکنندگی جدار رگ ها، تعدیل آندروژن ها و تنظیم متابولیسم فولیکول مو اشاره کرد . همچنین فلاون عمل اکسیژن رسانی به فولیکول را بهبود می بخشد. افزایش جریان خون مویرگی و حفظ سلامت و شادابی پوست سر از دیگر خواص این ترکیب است.

ویتامین C

ویتامین C پایدار شده در این محلول در کنار هیالورنیک اسید با ایجاد یک شبکه برای اتصال فیبرهای کلاژن و الاستین به یکدیگر باعث تقویت سلول های پوست سر و نهایتا کلاژن سازی می شود.

در تست های انجام گرفته، یک دوره استفاده از محلول فلاون نتایج قابل توجهی در کنترل ریزش و احیا و استحکام موهای نازک و شکننده داشته، منجر به ضخامت ریشه و ساقه های ضعیف مو شده است.

عصاره رزماری

رزماری گیاهی معطر است که در دسترس همه وجود دارد و امروزه تأثیر آن در کمک به افزایش رشد مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است . این برگ های معطر در واقع باعث افزایش جریان خون در پوست کف سر می شوند و امکان رسیدن خون و مواد غذایی را به ریشه موها فراهم می کنند و بدین ترتیب است که برای افزایش رشد مو توصیه می شود. رزماری علاوه بر این دارای خاصیت آنتی باکتریایی نیز هست که موها را تمیز و براق می سازد. تحقیقات نشان داده است که این گیاه در جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو ها و نیز درمان شوره و خشکی پوست کف سر مؤثر است.

روغن زیتون

اگر شما هم از ریزش موی شدید یا نازک بودن تارهای موهایتان یا دیگر بیماری های مرتبط با مو رنج می برید, روغن زیتون یک درمان طبیعی و قطعی است که تاثیری فوق العاده بر رشد و زیبا شدن موهای سرتان می شود.

ویتامین E

مصرف ویتامین E می‌تواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز، موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه مو‌ها را تقویت می‌کند. این ویتامین با کمک به رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی می‌تواند به رشد مو‌ها کمک کرده، سبب افزایش جریان خونرسانی به ریشه موهای سر شده و باعث تسریع روند رشد مو‌ها شود. ویتامین E از موخوره و چند شاخه شدن انتهای مو‌ها پیشگیری می کند.

روغن کرچک


روغن کرچک می تواند موهای نازک شده شما را درمان کند و با تغذیه کردن موهایتان باعث قوی شدن رشته های مو شود. روغن کرچک با اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند. علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می‌کنند. ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه می‌تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود.

روش و میزان استفاده از تونیک موی درمالیست

دو یا سه دوره درمان در طول سال، بسته به میزان و مدت زمان ریزش مو.

محلول درمانگر فلاون دارای ۲ ظرف با حجم ۵۰ میل است. بعد از شستشو موها با شامپو ضد ریزش درمالیست CAFFURATE، آب اضافی موها را گرفته، شروع به استفاده از تونیک HT1 کنید.

هر شب به میزان ۶-۵ اسپری به نقاطی که ریزش دارد اسپری نمایید. سپس پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید تا محتویات تونیک کاملا جذب شود. بعد از استفاده موهای خود را حداقل تا ۶ ساعت شستشو ندهید. این کار را هر شب تا زمانی که محلول ظرف HT1 به اتمام می رسد ادامه دهید.

پس از اتمام HT1 استفاده از HT2 را آغاز کنید و هر شب ۶-۵ اسپری به نواحی ریزش مو اسپری کنید. سپس پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. درمان را تا اتمام ظرف دوم ادامه دهید. جهت تجدید استفاده با پزشک خود مشورت نمایید.

هشدار در رابطه با تونیک موی درمالیست

  • خانم ها در صورت نیاز به استفاده از روسری و آقایان در صورت استفاده از کلاه، طوری زمان خود را مدیریت کنن که تا نیم ساعت پس از استفاده از تماس موها با روسری یا کلاه پرهیز شود.
  • حداقل تا نیم ساعت بعد از استفاده، موهای خود را سشوار نکنید.
  • برای اطفال زیر 12 سال مصرف نشود.
  • بهترین زمان مصرف بعد از استحمام است.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید شگفت انگیز تونیک موی فرش آلپسین مدیسینال

فواید مصرف تونیک مو آموس وان

معرفی مزایای تونیک موی چرب ساینس

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits