دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید مصرف تونیک موی سینوا
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تونیک موی سینوا با جدیدترین متد طراحی فرمولاسیون مناسب برای استفاده روزانه جهت کنترل و درمان ریزش مو طراحی و تولید گردیده است.


معرفی تونیک موی سینوا


تونیک موی سینوا با جدیدترین متد طراحی فرمولاسیون مناسب برای استفاده روزانه جهت کنترل و درمان ریزش مو طراحی و تولید گردیده است. یکی از مواردی که در تولید این محصول رعایت گردیده تطبیق آن با نژاد موی ایرانی است که از مزیت های منحصر به فرد این محصول می باشد. از دیگر موارد قابل ذکر، عدم استفاده از ترکیب ماینوکسیدیل می باشد (استفاده از ترکیبات ماینوکسیدیل موجب می گردد که در صورت قطع مصرف، فرد دچار ازدیاد ریزش مو گردد)، لذا پیشنهاد می گردد در صورت تمایل به استفاده از این محصول چنانچه تاکنون از محصولات حاوی ماینوکسیدیل استفاده کرده اید، مصرف آنرا قطع نموده و برای مدت یک ماه تنها از یک شامپوی ملایم نظیر انواع شامپو بچه جهت شستشو استفاده نموده و پس از یک ماه از شامپو و تونیک تقویت کننده و ضد ریزش سینوا استفاده نمایید.


ریزش مو در واقع یک بیماری نیست، بلکه یک پاسخ فیزیولوژیک ایجاد شده به آندروژن ها در فردی است که از نظر ژنتیکی مستعد می باشد. شایع ترین نوع این عارضه در اثر تبدیل تستسترون به DHT توسط آنزیم ۵ -آلفاردوکتاز به وجود می آید که مو به تدریج ضعیف شده و در نهایت می ریزد.


روغن آرگان با قابلیت جذب بالا در تونیک موی سینوا ، رطوبت رسانی موثری را در تار مو ایجاد کرده و با نفوذ به لایه های عمقی، مقاومت تار مو را افزایش داده و از گره خوردن تار مو جلوگیری می کند. روغن های آرگان، جوانه گندم و بادام شیرین مصرف شده در این محصول با دارا بودن ویتامین E، K و اسید های چرب ضروری علاوه بر درخشان نمودن و ترمیم تار مو به عنوان یک عامل مغذی تار مو، آنتی اکسیدان، احیا و بازسازی کننده عمل می کند، همچنین در حجم دهندگی به تار مو نقش بسزایی را ایفا می کند.

سینووا


عملکرد تونیک موی سینوا

  • کند شدن ریزش موی ارثی
  • تنظیم چربی پوست سر
  • نفوذ تا درمال پاپیلا و مهار انزیم 5-آلفا ردوکتاز
  • افزایش گردش خون مویرگی (موجب تحریک رشد مو)
  • رطوبت رسانی به پوست سر
  • اثر ضد میکروبی
  • افزایش فاز رشد مو (آناژن)

مواد موثره تونیک موی سینوا

  • عصاره شبدر قرمز
  • عصاره مریم گلی (سالویا) و زینک PCA
  • اولئانولیک اسید
  • عصاره رزماری، آپی ژنین
  • سدیم PCA، زایلیتیل گلوکوزاید
  • زینک PCA
  • استیل تتراپپتاید

تونیک مو

شرح مزایای ترکیبات به کار رفته در تونیک موی سینوا

عصاره شبدر قرمز


الگوی ریزش موی مردانه یک نگرانی مهم محسوب می شود که برای هر دو جنس می تواند اتفاق بیفتد ولی مردان در اولویت هستند. از اصلی ترین علل ریزش مو در افراد مستعد از لحاظ ژنتیکی شامل اختلالات هورمونی، فقدان پروتئین های ماتریکس خارج سلولی در بستر فولیکول و ریز التهاب های موضعی می باشد. ۵ -آلفا ردوکتاز آنزیمی است که واکنش تبدیل شدن تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT) را کاتالیز می کند. DHT با کاهش فاز رشد (آناژن) و افزایش فاز استراحت (کاتاژن) مو باعث ریزش مو می شود و با کوچک کردن اندازه فولیکول ها، تار مو را به تدریج نازک تر می نماید. بایوکانین A یک ترکیب آلی طبیعی است که جزء فلاونوئید ها شناخته می شود. بایوکانین A در شبدر قرمز یافت می شود و با مهار ۵-آلفا-ردوکتاز بر آلوپسی آندروژنیک موثر است.


عصاره مریم گلی


روغن برگ مریم گلی برای سلامت پوست سر مفید است. ماساژ پوست سر با این روغن برای بهبود جریان خون در سر بسیار مؤثر است. گردش خون بهبود یافته می‌تواند ریزش مو را درمان کند، شکل‌گیری فولیکول مو را بهبود بخشد، و در نتیجه موهای بلندتر و سالم‌تری به شما بدهد.
این گیاه به دلیل داشتن تانن و آپی ژنین به عنوان یک ترمیم کننده مو عمل کرده و با تعدیل چربی، موجب استحکام، ضخامت و حجم دهندگی موی سر می باشد.


عصاره رزماری


در سن 50 سالگی، حدود نیمی از زنان و 85 درصد از مردان دچار ریزش موی شدیدی می‌شوند و حجم زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند. تحقیقات در مورد روغن رزماری برای رشد مو هنوز در مراحل اولیه می‌باشد، بنابراین هیچ تضمین قطعی برای تاثیر آن وجود ندارد. با این حال استفاده از روش‌های درمانی گیاهی عوارض کمتری نسبت به سایر داروهای افزایش رشد مو دارد. رزماری یکی از این روش‌های طبیعی است.


افرادی که نگران ریزش مو هستند بهتر است از رزماری به عنوان یک داروی پیشگیری استفاده کنند تا مجبور به استفاده ازداروهای شیمیایی یا گیاهی نشوند. با این وجود، اگر تاثیر روغن رزماری بر اثرات مخرب DHT تایید شود می‌توان از آن برای پیشگیری ریزش مو در خانواده‌هایی با طاسی ارثی, استفاده کرد.


در فرمولاسیون محصولات ضد ریزش، لابراتور سینوا به نحو موثری اقدام به استفاده از اسیدهای آمینه نموده که این امر در پیشگیری از ریزش مو و تحریک مجدد رشد نقش بسزایی دارد، در این راستا آرژنین یکی از موثرترین این ترکیب هاست.


از مهمترین مواد مورد مصرف در فرمولاسیون استفاده از پپتایدها می باشد. ذیلا به صورت مختصر نحوه عملکرد این ماده توضیح داده می شود.
تار مو در طول عمر خود وارد ۳ مرحله رشد می گردد:

  • آناژن (مرحله رشد)
  • کاتاژن (مرحله استراحت)
  • تلوژن (مرحله ریزش)

عملکرد پپتاید تغییر در سیکل رشد مو است. بدین گونه که با کاهش زمان فاز تلوژن (ریزش) تار مو را بیشتر در فاز آناژن یا رشد قرار می دهد. پیشنهاد می شود جهت اثربخشی بهتر، از شامپو و تونیک سینوا به صورت همزمان در یک دوره درمانی استفاده گردد. ضمناً با توجه به اثر تقویت تارهای مو در شامپو تقویتی سینوا، استفاده این شامپو به صورت روزانه بلامانع است.

divider

بیشتر بخوانید:

معرفی مزایای تونیک موی چرب ساینس

فواید باورنکردنی تونیک مو دکتر خوش رج

مزایای مصرف تونیک مو پالمینکس اویدرم

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits