دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا از عوارض خوابیدن با موی خیس اطلاعی دارید؟
22
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خوابیدن با موی خیس : بسیاری از افراد به ویژه خانم ها عادت به خوابیدن با موی خیس دارند غافل از اینکه این اشتباه علاوه بر ایجاد بیماری می تواند منجر به از بین رفتن زیبایی مو و ایجاد عفونت شود.

خوابیدن با موی خیس

عوارض خوابیدن با موی خیس

با مجله دلگرم همراه باشید تا با خطرات و عوارض خوابیدن با موی خیس بیشتر آشنا شوید

عادت اشتباه خوابیدن با موی خیس را بدون آنکه متوجه عوارض ان باشید بسیاری از شبها انجام می دهید. اگر کمی دقت کنید تغییراتی را که بعد از بیدار شدن از خواب با انجام این اشتباه داشته اید هشداری برای ترک این عادت خواهد بود.

بسیاری از ما معتقدیم که خوابیدن با موهای خیس ضرری در پی ندارد و در حال حاضر، هیچ شواهد علمی که این عادت باعث سرماخوردگی شود هم وجود ندارد

ولی به این دلیل توصیه میکنیم حتما موهای خود را خشک کنید و بخوابید و هرگز با موهای مرطوب یا خیس به رختخواب نروید

عوارض خوابیدن با موی خیس

دوش گرفتن قبل از خواب باعث کاهش استرس، تنش عضلانی و برطرف شدن خستگی یک روز کاری می‌شود. در کنار این مزایا خوابیدن با موهای خیس مشکلت و آسیب‌هایی را برای مو و بدن ایجاد می‌کند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با زیبامون دات کام همراه باشید.

سردرد

اگر با موهای خیس به رختخواب بروید مطمینا سردردهای شدیدی را تجربه خواهید کرد! پوشاندن موها با یک حوله نیز این مشکل را بدتر خواهد کرد زیرا رطوبت موها برای مدت بیشتری باقی می‌ماند. مرطوب بودن موها در هنگام خواب تاثیر مستقیمی بر روی گردش خون داشته و با افزایش تنش و سردرد ممکن است خوابیدن را متوقف کند.

شکسته شدن موها

اگر به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید هرگز نباید با موهای خیس و مرطوب به رختخواب بروید. این کار باعث ضعیف شدن ریشه‌های مو شده و در نتیجه شکنندگی موها را افزایش خواهد داد و با گذشت زمان ممکن است ریزش مو بیشتری نیز داشته باشید.

خارش و عفونت پوست سر

موهای خیس و مرطوب زمینه را برای رشد انواع قارچ‌ها در پوست سر فراهم می‌کند و این قارچ‌ها یکی از دلایل اصلی ایجاد خارش و عفونت در پوست سر هستند.


آلرژی و سرماخوردگی

در هنگام خواب دمای بدن تغییر می‌کند و ممکن است زمانی که موها مرطوب هستند، این تغییرات دما به درستی صورت نگیرد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن تضعیف شود و شرایط را برای سرماخوردگی و ایجاد آلرژی فراهم می‌کند.

چرب شدن موها

خوابیدن با موهای مرطوب زمینه را برای تولید چربی بیشتر در موها فراهم می‌کند و در نتیجه موها زودتر از حالت معمولی حالت چرب شدگی پیدا خواهند کرد و ظاهر نازیبایی نیز خواهند داشت.


افزایش شوره سر

هیچ کس دوست ندارد دانه‌های سفید و شوره مانند را روی موهای خود مشاهده کند و معمولا برای رفع شوره سر از شامپوهای مختلفی استفاده می‌کنند. خوابیدن با موهای خیس علاوه‌بر اینکه شوره سر را بیشتر می‌کند تمام هزینه‌هایی که برای از بین بردن شوره‌ی سر انجام داده‌اید را به باد خواهد داد! شوره سر در واقع یک نوع قارچ پوستی است که با خوابیدن بر روی بالش خیس زمینه برای رشد قارچ در موها افزایش یافته و به دنبال آن شوره‌ی سر نیز بیشتر خواهد شد

سرماخوردگی

سرماخوردگی نه به خاطر رطوبت موها بلکه به خاطر باکتری های روی بالش شماست. در حالی که چشم، بینی و دهان را روی بالشی که مرکز عفونت های باکتریایی و ویروسی است می گذارید.

خوابیدن با موی خیس یعنی خوابیدن با میلیون ها باکتری

بالش مرطوب مرکز تجمع و پرورش باکتری هاست. وقتی با موی خیس می خوابید تمام رطوبت موها جذب بالش می شود و تعداد زیادی باکتری های مضر پرورش می دهد. مشکلاتی که در اثر خوابیدن با موی خیس بوجود می آیند موارد زیر هستند.

چرا با موهای خیس می خوابید؟

شاید فکر کنید که زیاد این اشتباه را نمی کنید اما حتی ۲ بار در هفته هم می تواند برایتان مشکل ساز باشد.

یک راهکار ساده

چون نمی خواهید با سشوار به موها آسیب برسانید ترجیح می دهید با موهای خیس بخوابید. بهتر است تا وقتی که موها خشک نشده اند سرتان را روی بالش نگذارید.

برای این که دیگر با موهای خیس نخوابید و بالش را به مرکز رشد باکتری ها تبدیل نکنید این کارها را انجام دهید.

صبح ها حمام بروید تا موها در معرض هوا خشک شود.

برای این که خودتان را ترغیب به خشک کردن موها کنید سشوار را جلوی دید قرار دهید.

گاهی به قدری خسته هستید که به هیچ وجه دلتان نمی خواهد سشوار به مو بکشید. در این مواقع روی بالش یک حوله خشک بگذارید تا رطوبت به بالش نفوذ نکرده و تولید باکتری نکند.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (22 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سمیرا | ۵ سال پیش
سلام عزیزم ممنون عالی بودی پرچم خانوما رو بردی بالا با این مقاله خوبت
0
0
مژده | ۵ سال پیش
من یه بار مجبور شدم با موی خیس بخوابم خدایی صبحش همه ی این علایم و داشتم خیلی بد بود.
0
0

hits