دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص قهوه –خاصیت قهوه برای سلامتی، مو و پوست

فواید بی نظیر قهوه برای پوست و مو

خواص قهوه –خاصیت قهوه برای سلامتی، مو و پوست
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
می‌دانید که قهوه جاوه‌ای محبوبتان، حال و هوای شما را بهبود می‌‌بخشد، اما این بسته چندکاره‌ی آنتی اکسیدانی می‌تواند مو و پوست شما را هم تقویت کند.مزیت‌های خوب قهوه‌ی دم صبحتان را چک کنید (و برای جلوگیری از دست دادن آب بدن مطمئن شوید که از ۴۰۰...

فواید معجزه آسای قهوه برای سلامت پوست و مو

قهوه پف کردگی چشم ها را کاهش می‌دهد !!

زمانی که کافئین به صورت موضعی بر روی پوست زیر چشم قرار می‌گیرد ، باعث منقبض شدن رگ های خونی زیر پوست می‌گردد که این امر به کاهش تورم و خوابیدن پف چشم ها کمک می‌کند ، بدین منظور توصیه می‌شود از کرم های دور چشمی استفاده کنید که عنصر فعال آن ها کافئین باشد .

لایه برداری پوست با قهوه !!

از قدیم الایام از پودر قهوه به عنوان یک لایه بردار بسیار موثر استفاده شده است . با توجه به ساختار عالی قهوه ، ماساژ پودر قهوه به صورت ماسک بر روی پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و طراوت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد . شما می‌توانید برای افزایش لطافت پوست خود روغن زیتون نیز به قهوه اضافه نمایید.

قهوه پوست را سفت و کشیده می‌کند !!

کافئین یک ماده ادرار آور شناخته شده است و می‌تواند سلولیت ( تجمع چربی ) را به صورت موضعی از طریق ادرار از بدن خارج کند . در اصل با استفاده از نوعی اسکراب تشکیل شده از قهوه ، روغن نارگیل و نمک دریا میتوان سلولیت را در قسمت های مختلف بدن از بین برد و جوانی و سفتی پوست را باز آفرینی کرد .

فواید قهوه برای پوست و مو

قهوه پوست را شفاف می‌کند !!

ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است.این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می‌شود ، شما میتوانید طرز تهیه این ماسک را در مطلب انواع ماسک قهوه مطالعه نمایید .

قهوه باعث درخشندگی مو ها می‌شود !!

افرادی که موهای تیره ای دارند می‌توانند برای افزایش درخشندگی موهایشان از قهوه استفاده کنند در انتهای مطلب انواع ماسک قهوه طرز تهیه این ماسک عالی به طور کامل توضیح داده شده است .

قهوه رنگ مو را بهبود می‌بخشد !!

برای خانم ها و همه افرادی که می‌خواهند تیرگی رنگ موهایشان را بهبود بخشند ولی از مواد شیمیایی مانند رنگ ها استفاده نکنند بهترین گزینه استفاده از قهوه است ، مهم ترین مزیت استفاده از قهوه برای بهبود رنگ مو این است که شما می‌توانید از قهوه ترک با رنگ های روشن ، مدیوم و تیره استفاده نمایید و هرچقدر که می‌خواهید رنگ موی خود را تیره نمایید ، برای انجام این کار 2 راه وجود دارد ، یک اینکه به شامپو مصرفی خود 2 قاشق مربا خوری پودر قهوه ترک با رنگ مورد نظرتان اضافه نمایید و به صورت مستمر از آن استفاده کنید . دوم اینکه یک لیوان قهوه بسیار غلیظ ( قهوه اسپرسو بسیار مناسب است ) تهیه کنید سپس بگذارید که کاملا سرد شود ، حال موهای سر را به آن آغشته کرده و بعد از گذشت 20 دقیقه مو ها را بشویید ، مطمئن باشید که از تیرگی و درخشندگی موهایتان شگفت زده خواهید شد .

اسکراب قهوه برای درمان سلولیت

سلولیت به ناهمواری های سطح بدن در قسمت هایی مانند کشاله های ران، شکم و باسن اطلاق می شود. سلولیت بیشتر در میان دختران نوجوان و زنان میانسال رایج است البته ذکر این نکته ضروری است که سلولیت یک بیماری محسوب نمی‌شود اما در بدن ظاهری نازیبا ایجاد می‌کند.

فواید قهوه برای پوست و مو

اسکراب قهوه برای نرمی و لطافت پوست

مواد لازم:

  • ۴ قاشق قهوه
  • ۲ قاشق شکر قهوه ای
  • ۶ قاشق روغن زیتون یا روغن نارگیل مایع
  • یک قاشق عسل

طرز تهیه اسکراب قهوه برای نرمی پوست: تمام مواد را با هم ترکیب کنید. پوست مرطوب خود را با این اسکراب با حالت دایره وار برای چند دقیقه ماساژ دهید. به مناطق سلولیت و جاهایی که پوست خشک دارد توجه زیادی کنید، سپس پوست خود را با آب بشویید. پوست شما بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد. کافئین موجود در این اسکراب می تواند در کاهش سلولیت و نرم شدن پوست بسیار مفید باشد، شکر به عنوان یک لایه بردار ملایم، عسل پوست را تغذیه و روغن به هیدراته شدن کمک خواهد کرد و خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

اسکراب قهوه – اسکراب پوست و بدن با قهوه

مواد لازم

  • ۴ قاشق قهوه
  • ۵ قاشق روغن زیتون

طرز تهیه اسکراب بدن قهوه: با مخلوط کردن ۴ قاشق قهوه با ۵ قاشق روغن زیتون اسکراب قهوه و روغن زیتون به دست می آید. پوست خود را با این اسکراب برای چند دقیقه در حمام ماساژ دهید، بخش هایی از پوست که سلولیت دارد را بیشتر ماساژ دهید، سپس اسکراب را با آب بشویید و تمیز کنید. وقتی که پوست خود را با اسکراب قهوه ماساژ می دهید، به گردش خون کمک نموده و در نتیجه پوست مرطوب می شود. در صورت استفاده منظم از اسکراب بدن قهوه، پوست شما لطیف شده و زیری پوست از بین می رود.

فواید قهوه برای پوست و مو

اسکراب قهوه برای پوست صورت

مواد لازم برای تهیه اسکراب قهوه

  • یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر
  • یک قاشق غذاخوری قهوه
  • یک قاشق غذاخوری ماست یا کرم

طرز تهیه و روش استفاده: مخلوط ۱ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر با آب گرم ۱۰-۵ دقیقه صبر کرده تا جو خوب نرم شود، . پس از آن، ۱ قاشق غذاخوری قهوه را بریزید. اگر پوست شما خشک است، ۱ قاشق غذاخوری از کرم ساده را اضافه کرده، و اگر پوست تان چرب یا نرمال است، ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده اضافه کنید. به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده، سپس با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد.

فواید قهوه برای پوست و مو

هشدار

توصیه می شود خانم های باردار به خصوص در ماه های اول بارداری از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه اجتناب نمایند و در صورت تمایل به مصرف، حتما با پزشک خود مشورت کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits