دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ریباندینگ مو و عوارض ریباندینگ

عوارض ریباندینگ مو

ریباندینگ مو و عوارض ریباندینگ
117
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ریباندینگ مو،کراتینه مو یا موی صاف ژاپنی همگی روش هایی برای صاف و براق کردن موها هستند. ریباندینگ با استفاده از یک سری مواد شیمیایی و همزمان حرارتی که به مو وارد می شود وز و فر مو را گرفته و آن را نرم، صاف و براق می کند.

آیا صافی دائمی با ریباندینگ مو خوب است؟

ریباندینگ مو با وجود زیبایی وصف ناشدنی که به مو می دهد اما متاسفانه عوارض زیادی برای موها به همراه خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم در مورد عوارض ریباندینگ و همچنین فواید ریباندینگ مطالبی دست اول بیان کنیم. با دلگرم همراه باشید.

فواید ریباندینگ مو چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای ریباندینگ نسبت به سایر روش های صاف کردن مو تاثیر دائمی آن است. بر خلاف سایر روش های صاف کردن مو، ریباندینگ مادام العمر موهای شما را صاف نگه می دارد. حتی اگر موهای شما به صورت مادرزاد وز و فر باشد با ریباندینگ می توانید موهای خود را برای همیشه صاف کنید.دومین فایده ریباندینگ این است که موهای شما همواره مرتب و حالت دار خواهد بود. یعنی اگر ساعت ها در بیرون از خانه باشید در پایان روز موهای شما در اثر رطوبت و یا خیس شدن به حالت وز و فر بازگشت نخواهد داشت. با ریباندینگ مو می توانید موهای خود را به هر سبکی که دوست دارید حالت دهید.

مزایا و عوارض ریباندینگ مو چیست؟

ریباندیگ مو چه عوارضی دارد؟

در کنار مزایا و فواید ریباندینگ یک سری مضرات و یا عوارضی هم وجود دارد. عوارض ریباندینگ مو در صورتی به وجود خواهد آمد که مراحل ریباندینگ مو گام به گام و به طرز صحیح صورت نگرفته است و یا اینکه کیت ریباندینگ مورد مصرف تقلبی و بدون کیفیت بوده است.

شاید مو در اثر ریباندینگ دچار شسکستگی شود و خود به خود خرد شود. مواد شیمیایی نامرغوب برای ریباندینگ و همچنین میزان حرارت وارد شده به مو شاید به گونه ای است که حین ریباندینگ به مو آسیب رسانده است.
یکی از شایع ترین عوارض ریباندینگ خشک شدن مو می باشد که حتما باید از نرم کننده های مخصوص استفاده شود.
ریباندینگ مو در بعضی افراد ایجاد آلرژی میکند. سرخی و خارش پوست پوست سر، خارش در سایر نواحی بدن، عفونت چشمی از مشکلات ریباندینگ در بعضی افراد است. که در صورت مشاهده چنین مشکلاتی حتما به پزشک مراجعه کنید.
افرادی که موهای فر دارند پس از ریباندینگ ممکن است هرگز فرهای زیبای سابق را در موهای خود نداشته باشند.
ریباندینگ مو ممکن است منجر به ریزش مو شود.
حرارت حاصل از اتوی مو حین ریباندینگ ممکن است منجر به سوختگی پوست سر و همچنین موها شود که این برای سلامت مو یک فاجعه است.
با وجود اینکه ریباندینگ برای همیشه موها را صاف نگه می دارد اما لازم است هر شش ماه یکبار به آرایشگاه سری بزنید تا آرایشگر با استفاده از یک سری روغن های مخصوص و اتوی مو موهای شما را مجدد چک کند که این خود هزینه های نه چندان کمی را در برخواهد داشت!
پس از انجام ریباندینگ اگر به توصیه های آرایشگر خود برای داشتن موهای صاف و براق گوش نکنید موهای شما بیش از پیش وز خواهد شد!
با وجود اینکه ریباندیگ مو به شدت موها را زیبا و نرم می کند اما در صورتی که ماهرانه و با استفاده از مواد درجه 1 این کار صورت نگیرد به شدت مو را دچار آسیب خواهد کرد.
موها پس از ریباندینگ حساس و ضعیف می شوند. شاید ماه اول پس از ریباندینگ همیشه باید موهای خود را باز بگذارید چون در اثر بستن و یا دم اسبی کردن دچار ریزش مو شوید.

مضرات ریباندینگ مو

مراقبت های بعد از ریباندینگ

1. تا 3 روز بعد از ریباندینگ، موهای خود را خیس نکنید و شنا نکنید.
2. تا 1 ماه بعد از ریباندینگ موهای خود را هرگز به صورت دم اسبی و پشت گوش ها نبندید. بگذارید موها باز باشند.
3. برای شستن موها از آب داغ استفاده نکنید چون ممکن است اثر نرم کننده های مو را از بین ببرد.
4. هنگام خواب موهای خود را صاف و بدون خم شدگی روی متکاول کنید.
5. پس از ریباندینگ از شامپوهای معمولی استفاده نکنید. باید از شامپوهای مخصوص موهای ریباندینگ شده با مشورت آرایشگر خود استفاده کنید.
6. شش ماه پس از ریباندینگ به آرایشگاه خود مراجعه کنید تا موهای شما را ترمیم کنند.

حتماً بخوانید:
ریباندینگ مو در خانه

ریباندینگ مو در خانه

ریباندیگ مو: پروسه ای که طی آن با استفاده از یک سری مواد شیمیایی و حرارت، فری و وزی موها گرفته می شود و موهای شما براق و ابریشم گونه خواهد شد…

ریباندینگ خوبه ؟

با توجه به مطالب بالا به این نتیجه می رسیم که عوارض احتمالی ریباندینگ مو خیلی بیشتر از فواید آن می باشد. بنابراین برای حفظ سلامت و ماندگاری موهای خود تا آنجا که امکان دارد از انجام ریباندینگ خودداری کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (117 رای)  

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ایدا | ۳ سال پیش
من انجام دادم ک آرایشگرم البته همراه با ریباندینگ یک مقداری هم مواد ویتامینه زد ک باعث نرمیش بشه باز خیلی راضیم
0
1
شقایق۶۷ | ۴ سال پیش
باسلام من ریباندینگ نکردم اما بهمن ماه پیش رفتم و لختی1ساله انجام دادم اول ازهمه بشدت دردداشتم و ازاول تاآخرش فقط و فقط دردکشیدم بعد ازاینکه تموم شد چندجای سرم تاول زد و تاولا پوکید وآبی ک ازتاولا ریخت بیرون چندین جای موهام باعث شد لخت نشن و همون حالت قبل هست اونجاها فر و وز داره بعدک اومدم خونه تاچندروز ریزش شدید مو داشتم و ازدرد گریه میکردم بعدمتوجه شدم کل سرم پراز تاول شده و حتی نمیتونستم ی برس بکشم توسرم خلاصه تاتاولا خوب شدن من مردم و زنده شدم بعدازهمون موقع تاالانم پشت گوشم لای موهام ی چیزی شبیه دونه جوش یاجای زخم هست ک مثل حساسیت پوستی یاهمچین چیزی میمونه دارم درکل ازکارم پشیمون شدم چون حساسیت پوستی داشتم ب مواد پوستم واکنش نشون داد وخیلی درداشتم اما موهام واقعا لخت و زیبا شدن و خداروشکر ریزش موهام قطع شد اما دیگه هیچوقت اینکارونمیکنم چون موهامو دوسدارم ونمیخوام دچارریزش بشه
0
4
Sarina | ۵ سال پیش
من انجام دادم خیلی خوب بود
0
1
پاسخ ها:
nazii | ۴ سال پیش
سلام خوبی؟تاالان چطوربودراضی هستین؟راسته میگن موها موخوره میگیره ؟
0
0
t.t | ۵ سال پیش
با سلام
ممنون از توضیحات کاملتون
من 3 سال پیش موهام رو به این روش صاف کردم و تمام این عوارض رو پیدا کردم.
خواهشا انجام ندید واقعا عوارضش غیر قابل جبرانه.
موهای فر بلند زیبایی داشتم که با یه سشوار کاملا صاف میشد.
الان بخاطر ریزش مو حجم موهام یک سوم شده و شدیدا وز شده و دیگه اون زیبایی اولیه رو نداره.
هر چقدر هم دکتر رفتم فایده ای نداشت. یکی از بزرگترین اشتباهات زندگیم رو انجام دادم.
0
3
پاسخ ها:
ازیتا | ۵ سال پیش
من میخوام اینکارو انجام بدم میشه بگین شما چه مشکلاتی پیدا کردین
2
0

hits