دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش گلت کردن موی سر
15
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گلت مو یکی از روش های صاف کردن مو می باشد که قادر است موهای شما را به مدت طولانی صاف و خوش حالت نگه دارد. برای گلت مو نیز مانند روش هیبرید مو، عموما از مواد شیمیایی خاصی استفاده می نمایند.

گلت مو چیست؟

اگر برای صاف کردن مو های فر و وزدار خود از سشوار کردن و دیگر روش های گرمایی موقتی خسته شده اید و می خواهید برای مدتی طولانی تر موهای صافی داشته باشید، می توانید از روش گلت کردن مو استفاده کنید.

به مواد شیمیایی که برای صاف کردن موها استفاده میشوند و میتوانند پیوند های گوگردی مو را تخریب کنند و آن را از حالت فر خارج کنند، گلت می گویند.
نام یکی از برند های معروف و البته محبوب به نام گلت باعث شده است که این روش را با نام گلت کردن مو بشناسند.

روش گلت کردن مو

برای صاف کردن مو با گلت باید موها را همانند رنگ کردن مو کاملا به مواد آغشته کرد. این کار باید توسط فردی ماهر انجام شود زیرا زمان در انجام این کار بسیار اهمیت دارد. برای اینکه تمام مو ها به خوبی به مواد آغشته شوند ، باید موها را به چند قسمت تقسیم کرد.

گلت کردن مو

برای انجام این کار ابتدا باید با فاصله چند سانتی متری از ریشه ها مواد را روی موها آغشته کرد و پس از گذشت 20 دقیقه مواد را روی ریشه ها به مدت 5 الی 10 دقیقه میگذارند بماند. پس از گذشت این مدت زمان موها را سریع با آب ولرم می شویند.

نکته : این مراحل به هیچ عنوان نباید طولانی تر شود زیرا موهای فرد را دچار آسیب های جدی میکند.
در تمام مدتی که مواد روی موها قرار دارد نباید موها کشیده شده یا شانه شوند زیرا آسیب وارد شده به ساقه شدید تر می شود.

نکاتی برای گلت کردن مو

مواد گلت بسیار بد بو هستند، هنگام شستشو باید تا رفع بوی بد مو ها کاملا انها را با آب ولرم شستشو داد.
بوی بد نشان میدهد مواد شیمیایی هنوز روی موها باقی مانده اند، اگر مواد به خوبی شسته نشود باعث خرد شدن و شکستن موهای فرد می شود.
در مرحله آخر از ماده ی خنثی کننده یا نوترالیزور استفاده می شود، بین 5 الی 10 ذقیقه باید روی موها باقی بماند و سپس آبکشی شود.

مراقبت های بعد از گلت کردن مو

پس از گلت کردن موها لازم است پیش از هر بار حمام موها را به روغن های مفید برای مو مانند: روغن بادام، روغن نارگیل و روغن آرگان آغشته کنید.
از شامپو های مرطوب کننده و حفظ کننده چربی موی سر استفاده کنید، هنگام شستشو موها آنها را به آرامی با انگشتانتان بشویید.

مراقبت بعد از گلت کردن مو

روش طبیعی برای صاف کردن و گلت کردن مو

شیر نارگیل و آب لیمو، یک مخلوط مناسب برای صاف کردن موی شماست و علاوه‌ بر ‌آن باعث درخشان‌ تر شدن موی سر شما و از ‌بین رفتن شوره نیز می‌شود.

طرز تهیه مواد گلت طبیعی

یک نارگیل تهیه کنید و بعد از رنده‌ کردن آن مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس عصارۀ شیر نارگیل و آب لیمو را نیز به آن اضافه کنید و در یک مخلوط‌ کن این ترکیب را به‌ خوبی مخلوط کنید. بعد از تهیۀ این ترکیب، آن را در یخچال برای مدت حدود پنج تا شش ساعت نگهداری کنید.
زمانی که سطح این مخلوط دارای یک لایه کف شد، آن را با یک قاشق برداشته و از آن استفاده کنید. به این‌ ترتیب که مایع مخلوط‌ شده را روی موی سر خود ریخته و پخش کنید، بدون اینکه موهایتان را خیس کنید.. حالا با یک حوله که از قبل آن را با آب داغ کمی خیس کرده‌اید، موهایتان را ببندید و بعد از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

طرز تهیه گلت مو

سعی کنید از این مخلوط هر روز استفاده کنید. اما اگر این روش برایتان سخت و زمان‌ بر است، مقداری شیر نارگیل و آب لیمو را به مقدار مساوی درون یک اسپری که تمیز و خالی است ریخته و آن را به موهای خود اسپری کرده و شانه کنید، بعد از آن موهای خود را با شامپو بشویید و مجدداً آن را شانه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits