دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید روغن فندق برای پوست و مو
15
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فندق جادویی برای پوست و مو:فندق جادوگر یکی از گیاهانی است که به تازگی در زمینه ی زیبایی پوست و مو شناخته شده است.

فندق جادویی برای پوست و مو

فندق جادوگر یکی از گیاهانی است که به تازگی در زمینه ی زیبایی پوست و مو شناخته شده است. کاربردهای این دانه ی خوشمزه برای ریزش مو و رفع آکنه تنها بخشی از دنیای خواص فندق است.
روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی مفید و پرخاصیتی است که برای سلامتی و تقویت رشد ابرو و مژه و همچنین برای جلوگیری از ریزش مو، مورد استفاده قرار می گیرد. شما خانم های عزیز می توانید به جای استفاده از انواع لوازم آرایشی و انواع ماسک های زیبایی پوست و مو از این روغن گیاهی استفاده نمایید.با دلگرم همراه باشید تا با فواید روغن فندق آشنا شوید.

خواص روغن فندق برای پوست و مو

آشنایی با انواع خواص روغن فندق

برای حفظ سلامتی و شادابی بدن و درمان بسیاری از بیماری ها می توان از خواص انواع روغن های گیاهی مانند خواص روغن بادام تلخ و خواص روغن نارگیل و روغن فندق استفاده کرد. از روغن های گیاهی علاوه بر مصارف خوراکی می توان استفاده های مختلفی نیز داشت. روغن فندق یکی از انواع روغن های گیاهی می باشد که دارای خواص مختلفی می باشد. این روغن بسیار مفید اغلب در تولید انواع لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن فندق دارای طبعی گرم می باشد که از برگ و پوست و شکوفه فندق نیز استفاده های زیادی می شود. از این روغن مفید در ایران باستان سرمه تهیه می کردند و بر این باور بودند که بهترین تقویت کننده برای بینایی چشم می باشد. در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها و داشتن یک زندگی بسیار سالم و لذت بخش از روغن های گیاهی و عصاره ی بسیاری از میوه ها استفاده می کردند. تا پایان این بخش با انواع خواص دارویی و درمانی این روغن گیاهی با ما همراه باشید.

درمان ریزش مو با استفاده از روغن فندق

از خواص روغن فندق می توان به درمان ریزش مو اشاره کرد. برای تقویت و پرپشت شدن مژه و ابروها می توان به وسیله قطره چکان کمی از روغن را بر روی ابرو و مژه ریخته و آن را به نرمی ماساژ داد تا روغن به طور کامل به پیاز ابرو راه پیدا کند. برای جلوگیری از ریزش مو روغن فندق را به ساقه مو زده و آن را با انگشتان خود ماساژ دهید.

فواید روغن فندق برای زیبایی پوست

از دیگر خواص روغن فندق و نیز خواص فندق می توان به تقویت پوست صورت اشاره کرد. برای کاهش چین و چروک پوست صورت می توانید یک قاشق چایخوری روغن فندق و یک قاشق چایخوری روغن جوانه گندم را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را روی پوست خود به آرامی قرار داده و ماساژ دهید. برای درمان جوش های صورت روزانه دو بار به وسیله نوک انگشت روغن فندق را روی محل مورد نظر قرار دهید. افرادی که پوستی چرب دارند برای رهایی از چربی پوست خود می توانند دو قاشق غذاخوری روغن فندق را با یک قرص آسپرین در نصف فنجان آب حل کرده و آن را حرارت دهید سپس صبر کنید تا این مخلوط خنک شده و آن را روی پوست خود بزنید.

آشنایی با انواع خواص روغن فندق

خواص درمانی روغن فندق

* برای تقویت بدن به ویژه در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید می باشد.
* برای درمان سرفه های مزمن و خروج خلط ار ریه ها از روغن فندق می توان استفاده کرد.
* این روغن گیاهی برخی از انواع بیماری های مربوط به کبد را درمان می کند.
* برای تقویت مغز و افزایش توانایی های ذهنی می توان سر را با این روغن ماساژ داد.
* از جمله خواص روغن فندق می توان به عنوان تقویت کننده نیروی جنسی نیز اشاره کرد.
* خانم هایی که از دردهای دوران قاعدگی خود رنج می برند می توانند زیر شکم خود را با این روغن ماساژ دهند.
* این روغن معده و روده را تقویت می کند.
* موجب تقویت بینایی می شود.
* ویتامین A و C موجود در این روغن گیاهی برای حفظ شادابی و طراوت پوست مفید می باشد.
* برای درمان موخوره روغن فندق را با کمی سرکه ترکیب نمایید و موهای خود را با آن ماساژ دهید.
* مخلوط روغن فندق و نمک برای درمان سیاتیک مناسب می باشد.

آشنایی با انواع خواص روغن فندق

ماسک فندق برای زیبایی و شفافیت پوست

1- ابتدا یک فنجان فندق را داخل ظرفی می ریزیم. سپس یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کرده و سپس هم می زنیم. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سه قطره روغن اسانس اسطوخودوس را به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم می زنیم. این ترکیب آماده است. می توانید داخل ظرفی قرار داده و داخل یخچال بگذارید. جوش شیرین کمک می کند تا لکه های پوستی تان بهبود یابد و ژل آلوئه ورا سبب مرطوب شدن پوست شده و آن را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

2- یک قاشق غذاخوری از این گیاه را با سیب زمینی پخته و له شده مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری شیر بز به آن بیفزایید و روی صورتتان بگذارید. بعد از حدود 15 دقیقه آن را بشویید.

3-برای درمان پوست چرب می توانید دو قاشق غذاخوری از این گیاه را به همراه یک قرص آسپیرین در نصف لیوان آب حل کنید و حرارت بدهید سپس بگذارید خنک شود و روی پوست بزنید.

آشنایی با انواع خواص روغن فندق

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب روغن فندق

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits