دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه موهایی براق و سالم داشته باشیم؟
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
چگونه موهایی براق و سالم داشته باشیم؟:چگونه موهایی سالم و جذاب داشته باشیم/با دلگرم همراه باشید تا بدانید چگونه میتوانید موهایی شفاف و زیبا داشته باشید؟

چگونه موهایی سالم و جذاب داشته باشیم

با دلگرم همراه باشید تا بدانید چگونه میتوانید موهایی شفاف و زیبا داشته باشید؟

موهای براق و سالم

چگونه موهاي سالم و زيبا داشته باشيم؟

چنانچه مو بمیرد، ما مجبور خواهیم شد که زمان، پول و انرژی زیادی صرف آن کنیم. مو از چند نظر قابل اهمیت است. جدا از این که رنگ و مدل مو تاثیر زیادی در چهره دارد و از دیدن آن لذت می بریم، وجود مو به دلیل بیولوژیکی نیز قابل توجه است، زیرا مو سر را گرم نگه می دارد و بدین ترتیب دمای بدن را تنظیم می کند.

  • برس کشیدن مو

موهایتان را به آرامی برس بکشید ، اگر موهایتان گره خورده اند سعی نکنید با شدت و خشونت در استفاده از برس گره موهای تان را باز کنید ، انها را به ارامی از هم باز کنید .هفته ای دو بار ، هنگامی که موهایتان را شانه می کنید به انتهای موهایتان کرم های محافظت کننده یا تقویت مو را ماساژ دهید.از بورس هایی که دانه های(شانه های) تیز دارند استفاده نکنید .

همچنین برس های پلاستیکی زیرا این برس های به موهایتان حالت الکتریسته ای می بخشند . توصیه می شود از برس هایی استفاده کنید که دانه های(شانه های ) نرم یا چوبی دارند . انتهای موهایتان را هر چند ماه یک بار کوتاه کنید ، تا از مو خوره و ریزش بیش از حد آن پیشگیری شود اما اگر با این کار ریزش موهایتان کم نشد توصیه می کنیم موهایتان را کوتاه کنید .

  • شست و شوی مو

توصیه می شود برای شستن موهایتان از شامپوهای مخصوص موهای حساس و شکننده استفاده کنید زیرا این شامپو ها مراقبت های بهتری را از موهای شما بعمل می آورند . از مصرف شامپوهایی که مخصوص کودکان هستند اجتناب کنید زیرا این شامپوهای تنها برای موهای ضعیف کودکان تولید شده اند و نمی توانند موهای بزرگسالان را به خوبی تمیز کنند .

هیچ وقت اجازه ندهید شامپو بیش از 2 دقیقه بر روی موهای شما بماند زیرا ریشه موهایتان را سست می کند به همین دلیل گفته می شود سریع موهایتان را بشوئید . در هر بار استحمام ، تنها یک بار موهای تان را با شامپو شست شو دهید نه بیشتر زیرا شامپو ها دارای مواد شیمیایی هستند که در صورت مصرف زیاد به تار های مو آسیب می رسانند .

موهای تان را با آب خیلی گرم یا سرد شست وشو ندهید ، موهایتان را با آب ولرم شست و شو دهید .در پایان استحمام و هنگام خروج ، چند ثانیه زیر دوش با آب سرد بمانید زیرا آب سرد باعث بسته شدن منفذهای پوست شما می شود . موهایتان را به دقت آب کشی کنید تا هیچ گونه اثری از کف یا ذرات شامپو بر روی موهای شما باقی نماند .

مو بیرونی ترین لایه پوست بوده و مانند ناخن یک پوشش روپوستی است که عمدتا از پروتئین تشکیل شده است.یک سلول مو در حدود سه تا چهار سال زنده است، تا زمانی که به نهایت رشد خود می رسد و می میرد. اکثر مواقع به جای تار موی مرده، تار دیگری جایگزین می شود.

روزانه از میان 80 تا 120 هزار تار مو در سر هر فرد، 50 تا 200 تار مو می ریزد. بنابراین وجود دسته ای موی ریخته شده بعد از هر حمام، امری طبیعی است. اما هنگامی که ریزش مو از این مقدار طبیعی بیشتر شود باید به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است دچار بیماری های پوست سر و در موارد بسیار نادر دچار کمبود مواد غذایی باشید.

برای داشتن موهایی براق از آواکادو استفاده کنید. این گیاه حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب مورد نیاز مو است. برای این کار هسته یک عدد گیاه آواکادو را گرفته، آن را با یک عدد تخم مرغ له کنید و هنگامی که مو خیس و مرطوب است به آن آغشته کنید. حدود 20 دقیقه صبر کرده، سپس موها را چندین بار بشویید. توصیه می شود این کار را هفته ای یک بار برای موهای آسیب دیده و ماهی یک بار برای موهای سالم تکرار کنید.

چنانچه چند قطره از رایحه مورد علاقه تان را با ژل موی خود قبل از مصرف مخلوط کنید، موهایتان در عین زیبایی بسیار خوشبو نیز خواهد شد.شما می توانید شامپوی معمولی خود را تنها با اضافه کردن چند قطره روغن مورد نیاز مو، به یک شامپوی گیاهی تبدیل کنید:

قوطی شامپو را تا نصف پُر از آب کرده و 240 سی سی از شامپو را در آن رقیق کنید. سپس حدود 20 قطره روغن استوخودوس به آن اضافه نمایید.برای متعادل نگه داشتن PH پوست سر و هم چنین داشتن هایلایت طبیعی رنگ قرمز می توانید از سرکه سیب ، به علاوه دو برابر مقدار آن آب داغ استفاده کنید. البته ممکن است تا حدی بوی نامطبوع داشته باشد، اما بسیار موثر است: این محلول را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. مدتی صبر کنید تا مو کمی خشک شود. سپس طبق معمول، موهای خود را بشویید.

داشتن موهای جذاب و زیبا

داشتن موهای جذاب و زیبا

علت ریزش موهایم چیست ؟


ریزش موها امری است کاملا طبیعی زیرا هر تار مو دارای عمری محدود و بسیار کوتاه است اما به سرعت تار جدید و تازه ای جایگزین موهای از بین رفته می شوند .اگر شدت ریزش موهایتان زیاد باشد نباید در این مورد سهل انگاری انجام دهید و اهمیتی به این موضوع ندهید :

باید سریعا به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا شما را یاری دهد .هورمون و استرس دو مساله اساسی هستند که در ریزش مو نقش مهمی را بازی می کنند .بعد از این دو مورد مراقبت های نادرست ، بیشترین آسیب را به موها می رسانند در پایان توصیه می کنیم که از خوردن هر گونه دارو و یا استعمال محلول و ... بدون تجویز پزشک خودداری کنید .

  • روغن دانه انار مناسب موهای نرم

روغن دانه انار حاوی اسید پونیسیک است و به همین دلیل، تارهای شل و ول و آویزان مو را جان می بخشد و دوباره سازی می کند. می توانید این روغن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب رقیق تری به دست آید و بتوانید از فواید هر دو روغن، بهره مند شوید.

  • روغن رزماری مناسب موهای کم پشت

آهن، کلسیم و ویتامین B موجود در روغن رزماری، آن را به معجونی فوق العاده تبدیل کرده که به شفافیت، جوانی، پرپشتی و رنگ مو کمک می کند. این روغن، قابل تلفیق با هر نوع روغن دیگر است و پیازمو را تحریک می نماید.

  • روغن بادام شیرین مناسب موهای مواج

این روغن هم مانند سایر دانه های روغنی حاوی ویتامین های A، B و E است. روغن بادام شیرین موخوره را ترمیم می کند، جریان خون را در پوسته سر تنظیم می نماید و به همین دلیل، موجب پرپشتی موها می شود و موها را شفاف و براق می کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن، محافظ موها در مقابل اشعه فرابنفش هستند.

  • روغن زیتون مناسب موهای پرپشت

این روغن به طراوت موها کمک می کند و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آن، موجب تقویت موها می شود و آنها را خوش حالت و براق می کند. روغن زیتون سنگین است و به همین دلیل، در مورد موهای پرپشت و خشن بهتر جواب می دهد.

  • معجزه سبوس برنج

هر نوع مویی که دارید، از مصرف روغن سبوس برنج و روغن شاهدانه غافل نشوید. سبوس برنج حاوی ویتامین E است و به همین دلیل، بشره مو را تقویت و از خردشدن مو و شکستن آن جلوگیری می کند. این روغن بو ندارد و شما بدون کوچک ترین نگرانی می توانید آن را به پوست سر و موهایتان بمالید. روغن شاهدانه هم سرشار از اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب امگا۳، پروتئین و مواد معدنی است که به تقویت و زیبایی موهایتان کمک شایان توجهی می کنند.

  • استفاده از موس

کمی موس بردارید و کف هر دو دست را به هم بمالید تا آغشته به موس شوند. در حالی که هنوز موهایتان مرطوب است و خشک نشده، نوک انگشتان تان را به کف دست هایتان بزنید و سپس همه جای پوست سرتان را ماساژ دهید. بعد به آرامی، دسته هایی باریک از موهایتان را در میان انگشتان آغشته به موس بگیرید و از ریشه به نوک برسید تا قشری نازک از موس، همه جای موهایتان را در بر بگیرد. سعی کنید از نوع گیاهی استفاده کنید.

  • بابلیس بکشید

موهایتان را در دسته های حدود ۲ ـ ۳ سانتی متر دور قسمت استوانه ای گرم بابلیس بپیچید و برای چند لحظه در همان وضع نگه دارید. انبر بابلیس را نبندید و به جای این کار، خودتان موها را در همان حالت نگه دارید تا مو آسیب نبیند. این بستگی به سلیقه شخصی تان دارد که موها را از نزدیکی ریشه بابلیس بزنید یا فقط در بخش پایینی.

  • استفاده از سنجاق

در این شیوه از حقه داغ و سرد استفاده می شود: موهای داغ حالت می گیرند و سرما باعث می شود حالت شان حفظ شود. موهای خشک تان را کمی شانه کنید، اسپری حالت دهنده بزنید، به همان طریقی که بالا ذکر شد بابلیس بکشید. سپس موهای گرم تان را دسته دسته دور انگشتان تان بپیچید تا به ریشه برسد و در همان جا، سنجاق بزنید. تمامی موها را به همین طریق فر کنید و سنجاق بزنید و کمی صبر کنید تا موهایتان خنک شوند.

داشتن موهای جذاب و زیبا

داشتن موهای جذاب و زیبا

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

پگاه | ۷ سال پیش
ممنونم خیلی زحمت کشیدید دستتون درد نکنه.* ۵۰%درصد زیبایی خصوصا برای خانومها به موهاشون بستگی داره هرچی اطلاعات بیشتر بهتر
0
0
بیتا | ۷ سال پیش
مرسی از دلگرم اطلاعاتتون استفاده کردم
0
0
عسل | ۷ سال پیش
عالیییییییییی بود مرسی
0
0
شبو | ۷ سال پیش
خوب بود ممنون
0
0

hits