دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیشگیری از بروز موخوره
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پیشگیری از بروز موخوره - موخوره-درمان موخوره

پیشگیری از بروز موخوره، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

پیشگیری از بروز موخوره

پیشگیری از بروز موخوره

استفاده از نرم کننده و ماسک مو

در برنامه روتین خود استفاده از ماسک مو را نیز بگنجانید. امروزه شامپوها و ماسکهای مو بسته به نوع مصرف ما مصرف کنندگان طبقه بندی شده و برای هر نوع مو ماسک مو و شامپویی مجزا تهیه شده است. این ماسکها باعث افزایش حجم مو و درخشانندگی بیشتر نیز میشوند. ( اگر اهل شنا کردن در استخرهایی با آب حاوی کلر هستید حتما از نرم کننده استفاده کنید و در زمان شنا موهای خود را در کلاه جمع کنید تا در تماس با مواد شیمیایی آسیب نبینند.)


افراد با موهای مجعد باید در حمام بعد از زدن نرم کننده با شانه های (چوبی) با دندانه های پهن موهای خود را به آرامی از پایین شانه بزنند. سایر افراد ممکن است تمایلی به شانه زدن در حمام نداشته باشند و بخواهند همزمان استفاده از نرم کننده از انگشتان خود برای باز کردن گره موها استفاده کنند. اگر موهای شما صاف است مشکلی نیست و میتوانید شانه زدن در حمام را از برنامه خود حذف کنید.


استفاده از سشوار میتواند باعث شکنندگی مو و در دراز مدت موخوره شود. در فصل تابستان بهترین پیشنهاد ما خشک شدن مو در هوای آزاد ، بدون استفاده از سشوار است .
توصیه های ذکر شده به شما کمک میکنند تا از بروز موخوره پیشگیری نموده و به سلامت بیشتر موهای خود رسیدگی نمایید.

مصرف شامپو را محدود کنید.
خشکی مو باعث شکنندگی و موخوره میشود بنابراین تا جایی که ممکن است مصرف شامپو را تعدیل کنید . افراد با موهای مجعد نباید بیش از یک یا دو بار در هفته از شامپو استفاده کنند. توجه کنید که بعد از استخر حتما از شامپو استفاده کنید.


راه هاى متفاوتى براى درمان موخوره وجود دارد :
– يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره تان درمان شده است.


– ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد 15 دقيقه به همين حالت بماند. بعد از آن ريشه كنجد را به مدت 30 دقيقه در آب جوش، بجوشانيد؛ مايع صاف شده را به موهايتان بماليد.


– موهايتان را در آب ِ جوشانده تخم پياز قرار دهيد.


– استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى يكبار، براى درمان موخوره مفيد است.
– در يك لگن آب چند قطره آمونياك بريزيد و موهايتان را با آن بشوييد.
به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنيد و به صورت خمير در آوريد و به موهايتان بماليد. صبح موهايتان را بشوييد و با روغن زيتون چرب كنيد.


– گل ريواس، شاه تره و سدر را به ميزان مساوى در آب خيس كنيد و پس از اين كه 24 ساعت ماند، مايع صاف شده آن را به سر بماليد.
– نيم كيلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نيم كيلو حنا مخلوط کنيد، سپس آن را به پنج قسمت تقسيم كنيد و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بماليد.


– روغن بادام و بنفشه و كتيرا براى درمان موخوره مفيد است.
غير از درمان هاى گياهى ذكر شده براى معالجه موخوره، به موارد زير توجه كنيد:
– نوك موها را چند سانتيمتر كوتاه كنيد.
– از برس ها و شانه هايى از جنس مواد طبيعى ( چوب و …) استفاده كنيد.
– از روغن هاى گياهى به موهايتان بماليد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits