دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
میزان طبیعی ریزش موی روزانه
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
میزان طبیعی ریزش موی روزانه-ریزش موی روزانه

میزان طبیعی ریزش موی روزانه، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

میزان طبیعی ریزش موی روزانه

میزان طبیعی ریزش موی روزانه

در حقیقت به طور نرمال هر فرد بین ۶۰ تا ۱۰۰ تار مو را در طول روز از دست میدهد که این مقدار بین افراد متفاوت است . اگر موهای بلندی دارید مقدار ریزش آن بیشتر به چشم می¬آید و این صرفا به خاطر تار موی بلند شماست و ممکن است مقدار ریزش ، آنچنان هم چشمگیر نباشد اگرچه که عواملی وجود دارند که باعث ریزش بیش از حد معمول میشوند.


از آنجا که مو یک بافت غیر ضروری است ، بنابراین به هرگونه تنش و استرس در بدن حساس است و واکنش نشان میدهد. به عنوان مثال تب بالا ، درد معده ، یک ماه پر استرس کاری و یا یک رژیم سخت غذایی میتوانند دلایلی برای ریزشهای بیش از حد معمول شوند و گاهی این عکس العمل (ریزش مو ) بعد از شش تا ده هفته پیش می آ ید .

خبر خوب این که از زمانی که شما مراقب سلامتی خود باشید دیگر نیازی به نگرانی نیست و ریزش موی شما متوقف میشود و مانند قبل رشد طبیعی ادامه خواهد داشت . برخی از زنان ریزش موی خود را در اواخر تابستان بیشتر و در زمستان کمتر میدانند. اگر زیاد سرتان را به دفعات نشویید ( یک تا دو بار در هفته ) ریزش بیشتری را احساس میکنید البته باید دقت داشته باشید که این موارد به ژنتیک هم وابسته است و ممکن است شما به طور طبیعی روزانه ۱۰۰ تار مو از دست بدهید و این جای هیچ نگرانی ندارد.

در حالی که رنگ کردن دائمی مو ، دکلوره کردن مو ، صاف کردن مو و … اثری بر رشد طبیعی مو ندارد اما به ساختار پروتئینی مو تا حدی آسیب میرسانند. این به نوبه خود باعث تضعیف ساقه مو و شکنندگی آن میشود . شکنندگی مو با ریزش مو متفاوت است اما این شکنندگی اگر تشدید شود میتواند باعث کاهش ضخامت مو شود . سعی کنید از مکملهای مو ، شامپوهای فاقد سولفات که به بازگرداندن سلامت موهایتان کمک میکند استفاده کنید.

چه زمانی باید نگران بود ؟ به گفته متخصصان پوست و مو اگر ریزش شدید مو بیش از سه ماه ادامه پیدا کند باید نگران بود و پیگیری جدی داشت . ریزش موی مزمن به معنای این است که از درون یک عامل، خوب و بجا کار نمیکند و کمبودی را نشان میدهد. شایع ترین علل ریزش مو نقصان آهن ، ویتامین D و ویتامین B12 و کم کاری و یا پرکاری تیروئید است . رفع مشکل زمینه ای میتواند به توقف ریزش و بازگشت سلامت مو منجر شود.

میزان طبیعی ریزش موی روزانه

ارثِ ناخوشایند
آنهایی که در خانواده‌شان افرادی را داشته‌اند که با مشکل ریزش مو دست به گریبان بوده‌اند، معمولا بیشتر از بقیه افراد، نگران سلامتی و زیبایی موهایشان هستند. درواقع نگران ارثی هستند که به‌هیچ‌وجه تمایلی به داشتن آن ندارند.

دکتر مژدهی‌آذر درباره این بیماری ارثی این‌طور توضیح داده و ادامه می‌دهد: «درصد بالایی از افراد، دچار ریزش موی ارثی می‌شوند. بدین صورت که معمولا در خانواده بیمار، افرادی را که دچار این بیماری ارثی هستند، مشاهده می‌کنیم. البته ریزش موی ارثی، چند‌عاملی است و به طور معمول فقط ارث در این نوع ریزش دخالت ندارد.

این بیماری از سن 14، 15سالگی در زنان و کمی دیرتر در مردان آغاز می‌شود. نشانه‌های آن در مردها به صورت عقب رفتن دو طرف مو در ناحیه شقیقه‌ای و کم‌پشت‌شدن مو در فرق سر دیده می‌شود. اما در زنان این نشانه‌ها به صورت نازک‌شدن یکدست موها در ناحیه جلو و فرق سر بروز پیدا می‌کند.

در سال‌های اخیر داروهای موثری برای درمان این بیماری به وجود آمده‌اند که بسیار موثرند؛ اما نباید از این داروها انتظار غیر‌واقعی داشت. این داروها اکثرا در درجه اول موهای قبلی را نگه داشته و در مرحله بعد حداکثر 30 الی 40 درصد موها را باز می‌گردانند. بنابراین اگر کسی انتظار بیشتری از این درمان داشته باشد معمولا از نتیجه راضی نخواهد بود.»
سلامت نیوز: کدام نوع ریزش مو طبیعی است؟

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits