دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زیبایی و تقویت ابرو و مژه
4
زمان مطالعه: 10 دقیقه
زیبایی و تقویت ابرو و مژه- بهترین روغن ها برای تقویت مژه و ابرو-تقویت ابرو و مژه- برای پرپشتی مژه ها از روغن های طبیعی استفاده کنید

زیبایی و تقویت ابرو و مژه ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

زیبایی و تقویت ابرو و مژه

زیبایی و تقویت ابرو و مژه


دوست دارید ابروهایی ماننده یک ستاره ی سینما داشته باشید؟ اندازه و شکل مناسب ابرو بستگی به ویژگی های خودتان دارد. اگر ابروی شما به 3 قسمت تقسیم میشود پایان ضخامت ابرو باید از پل بینی شروع شود، قوس ابرو باید در وسط قرار بگیرد و پایان نازک ابرو نیز باید کمی از گوشه ی چشم بگذرد.

ابروی ضخیم

اگر ابرویی پراکنده دارید با پودر، مداد یا ژل پرش کنید. اگر سبزه هستید ابروها را دو رنگ از موهای خود روشن تر کنید. اگر بلوند هستید یا موهایی نقره ای دارید ابروها را دو رنگ تیره تر کنید. اگر تردید دارید، رنگ خاکستری مایل به قهوه ای را امتحان کنید چون تقریبا برای همه کارساز است. رنگ های اضافی را با یک برس کوچک پاک کنید.

استنسیل ابرو نکنید

ابرو بر اساس ساختار استخوانی برای هر شخص منحصر بفرد است. با استفاده از استنسیل ابرو ممکن است ابرویی که میکشید آنطور که فکرش را میکنید از کار در نیاید. استنسیل ابرو ممکن است شما را خشن، شوکه یا پیر جلوه دهد حتی با کمی اشتباه امکان دارد ابرو ها کج شوند. استنسیل ابرو؟ نه مرسی با ابروهای طبیعی خودم کار کنم بهتر است!.

ابرو ها را با موی خود یکسان کنید

اگر رنگ موی سر خود را عوض میکنید باید رنگ ابروها را نیز عوض کنید، اگر میخواهید یک حرفه ای جلوه کنید. هیچ وقت در خانه ابرو های خود را رنگ نکنید حتی اگر به دستهای خود اطمینان دارید. عجله دارید؟ از مخلوط ریمل مژه و ابرو یا ساتر برای تیره تر کردن یا روشن تر کردن ابرو ها استفاده کنید.

ظاهری طبیعی داشته باشید

برای اینکه چهره ای مدرن و امروزی داشته باشید نیاز ندارید حتما ابروهای خود را نازک کنید. برای اینکه ابرویی پرپشت داشته باشید به مدت 3 ماه یک ابرو را هم نچینید. سپس میتوانید خیلی حرفه ای به ابروها شکل دهید همچنین میتوانید ابروهایی که بد فرم و سرگردان هستند را بچینید. میتوانید از یک پرکننده ی ابرو برای جلوه ی بهتر استفاده کنید.

از موچین مناسب استفاده کنید

نوک گرد یا تیز؟ کارشناسان موچین های نوک تیز یا نقطه ای را توصیه میکنند مخصوصا اگر قبلا ابرو را نچیده باشید. میتوانید با حفظ شکل ابرو موهای بلند تر را بگیرید. برای موهایی که تازه روییده اند موچین را در زاویه درست قرار دهید و با سر تیز آن مو را بگیرید.

تقویت و پرپشت شدن مژه به چندین عامل مربوط است که شامل رعایت نکات مهم و عادات صحیحی است که برای رشد و تقویت مژه و ابرو بسیار مهم و موثر هستند که در ادامه می خوانید.

زیبایی و تقویت ابرو و مژه

نکته ی مهم این است که باید در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود،

همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار کمک کننده باشد البته در صورت تشخیص پزشک. همچنین راه و روش هایی برای تقویت مژه و ابرو وجود دارد که برایتان خواهیم گفت.

برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها باید:

با شانه کوچک مژه ها را شانه بزنید ( شانه ای مانند فرچهی ریمل )

می توانید شانه های ظریفی پیدا کنید که برای شانه زدن مژه ها باشد. این یک روش ساده برای رشد آنها است.می توانید این کار را قبل از زدن ریمل انجام دهید.

آرایش چشم را پاک کنید

مراقبت از چشم به معنی استفاده از پاک کننده و آرایش نیست. شما باید آب زیاد نوشیده و غذاهای غنی از ویتامین A را در برنامه غذایی خود داشته باشید. قبل از خواب همیشه با یک پنبه و لوسیون پاک کننده آرایش چشم را پاک کنید.

برای پرپشتی مژه ها از روغن های طبیعی استفاده کنید

روغن های طبیعی نه تنها برای رشد مو جادو می کنند بلکه به بلند شدن مژه ها نیز کمک می کنند. به گزارش پرشین وی می توانید از روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین ، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو برای مرطوب کردن مژه ها استفاده کنید.

بهترین روغن ها برای تقویت مژه و ابرو :

روغن آووکادو : روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است را بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ است. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود.

روغن بادام : مطمئنا یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می‌بخشند.

روغن هفت مغز : بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از : بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

زیبایی و تقویت ابرو و مژه

روغن هسته انگور : این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن رزماری : رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

روغن جوجوبا : جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد

که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

روغن کرچک : کرچک یکی دیگر از گیاهان دارویی با سابقه ای بیش از4000 سال است که این خود گواه ویژگی های خاص این گیاه است. از خواص درمانی این روغن باید به مواردی از جمله : تقویت مژه و ابرو ، از بین برنده موخوره ، تقویت و رشد مو ، چین و چروک پوست ، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا ، مسکن درد مفاصل اشاره کرد .

زیبایی و تقویت ابرو و مژه

روغن سیاه دانه : سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی

در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند : روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل :روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است

که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

روغن زیتون : روغن زیتون مادر روغن‌های مفید برای پوست و مو است. این روغن می‌تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می‌تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک ‌کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد

و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی‌اند. ناگفته نماند که آنتی‌اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می‌کند.

از مکمل های ویتامین E غافل نشوید

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits