دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تغییر رنگ موی تیره‌ به پایه روشن بدون دکلره
17
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر رنگ موی تیره‌ به پایه روشن بدون دکلره-تغییر رنگ موی-رنگ موی تیره‌ به پایه روشن- بدون دکلره

تغییر رنگ موی تیره‌ به پایه روشن بدون دکلره ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

تغییر رنگ موی تیره‌ به پایه روشن بدون دکلره

تغییر رنگ موی تیره‌ به پایه روشن بدون دکلره

دکلره و بیرنگ کردن مو از مواردی است که امروزه در سالن های آرایش، مشتریان بسیاری پیدا کرده است. پودر دکلره مخلوطی از چند ماده شیمیایی است که برای روشن و بلوند کردن مو استفاده می شود. ترکیب عمده تشکیل دهنده این پودر، هیپوکلریت کلسیم است که به عنوان عامل سفید کننده عمل می کند.

نکته مهم روشن در آوردن رنگ مویی با پایه تیره، آن هم بدون دکلره، دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان است.

در بازار امروز رنگ موی ایران، اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد وجود دارد که با توجه به رنگ دلخواه باید از اکسیدان مناسب آن استفاده کرد.

1 – در صورتی که شخصی موهای نازک رنگ‌ نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می‌تواند مو را ۳ درجه روشن کند.

2 – هر چه مو ضخیم‌ تر و تیره‌ تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

3 – اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می‌خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می‌شود و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

4 – موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۰ درصد است، رنگ موهای شماره ۰۰پیشنهاد می‌شود.

5 – در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می‌توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد.

در صورتی که مو از قبل های‌لایت شده باشد با استفاده رنگ‌های اسپیشیال می‌توان مو را به رنگ دلخواه درآورد.

6 – باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می‌تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

عوارض دکلره کردن مو

جالب است بدانید که از این ماده برای تصفیه آب نیز استفاده می شود. هیپوکلریت با نفوذ در ساقه مو و شکستن پیوندهای شیمیایی تشکیل دهنده کروموفور (کروموفورها مولکول هایی است که مسئولیت ایجاد رنگ را به عهده دارد) و تبدیل آن به یک ترکیب شیمیایی دیگر، رنگ طبیعی را از بین می برد و رنگ پلاتینی روی مو ایجاد می کند که می توان انواع رنگ های دلخواه را روی آن ایجاد کرد.

استفاده مداوم از دکلره می تواند عوارض غیر قابل جبرانی برای مو به ارمغان بیاورد، بویژه کسانی که پوست حساسی دارند. این مواد به پوست سر آسیب جدی می رساند و در مواردی حتی می تواند ریزش مو و سفید شدن موها را به دنبال داشته باشد. این مواد روی ساقه مو اثرات مخربی می گذارد و باعث خشک شدن، تغییر شکل پروتئین های ساقه مو، شکنندگی، خشکی مو و موخوره می شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits