دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور
142
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور-عوارض تاتو ابرو و هاشور-از عوارض تاتو ابرو می‌توان به امکان انتقال هپاتیت A, B, C از طریق سوزن تاتو اشاره کرد.

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

یک متخصص پوست ضمن اشاره به عوارض «تاتو» و «هاشور» در عین حال به متقاضیان انجام این اعمال توصیه کرد که این کار را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند. دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه تاتو ابروها به دلیل دائمی بودن آنها توصیه نمی‌شود، گفت: از بین بردن آثار تاتو سخت و گاهی غیر ممکن است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاتو ابرو دیگر قابل پاک شدن نیست و در صورتی که فرد پشیمان شود با انجام لیزر می‌توان آن را کم‌رنگ کرد که این امر نیز بستگی به عمق تاتو دارد، هرچند با کم‌رنگ شدن تاتو ابرو خط بریدگی در محل باقی می‌ماند.

این متخصص پوست و مو در ادامه با بیان اینکه تاتو بیشتر در مکان‌های عمومی نظیر آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، به افرادی که می‌خواهند ابروهای خود را تاتو کنند توصیه کرد این کارها را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند و از این طریق از بروز مشکل پیشگیری کنند.

به گفته ابراهیمی در تاتو کردن ابرو ها اگر شرایط بهداشتی رعایت نشود احتمال عفونت و مشکلات بعدی وجود دارد. ابراهیمی افزود: همچینین توصیه می‌شود حتما موارد بهداشتی در انجام این اقدام رعایت شود

و از سوزن‌های یک بار مصرف استفاده شود و افراد ترجیحا سوزن‌ها را خودشان همراه ببرند؛ چراکه احتمال انتقال بیماری‌های واگیردار در استفاده از سوزن‌های غیربهداشتی و چند بار مصرف بالا است.

وی افزود: از جمله عوارض تاتو ابرو می‌توان به امکان انتقال هپاتیت A, B, C از طریق سوزن «تاتو» اشاره کرد.

به گفته ابراهیمی "تاتو" و "هاشور" شباهت زیادی به هم دارند و نحوه عمل آنها به یک شکل است. به این ترتیب عوارض آن هم مشابه یکدیگر است.

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

تتو و هاشور ابرو، احتمال عفونت

آنچه آرایشگران ادعا می کنند: معمولا کسانی که ابروهای خود را تتو می کنند که موهای ابروی آنها بسیار نازک، ضعیف و کم رنگ است. این روزها هاشورر زدن ابرو هم اضافه شده است. هاشور در واقع تتویی است که فقط روی بخش هایی از ابرو انجام می شود.

کسانی که درون ابروی خود شکستگی دارند یا فقط بخش هایی از ابروی آنها کم پشت است می توانند از این روش کمک بگیرند. در واقع آرایشگر به جای کشیدن ابروی کامل، درون ابرو خط هایی را می زند. شما برای استفاده از این روش باید در اصطلاح زمینه ابروی خوبی داشته باشید،

در غیر این صورت هاشور زدن کمکی به شما نمی کند. موادی که برای تتو استفاده می شوند، معمولا ضد حساسیت هستند. بهتر است تتو به صورت عمقی زده نشود، به ویژه در گذشته تتوها در سطح عمیق پوست زده می شدند در نتیجه پاک کردن آنها بسیار سخت بود.

اگر شما هم ابروی خود را تتو کرده اید در صورتی که تغییر رنگ داد یا از آن راضی نبودید فراموش نکنید که ترمیم آن سخت است ولی ما می توانیم با یک رنگ روشن تر مثل سفید یا بژ تتوی قبلی را محو کنیم.

اگر تازه قصد دارید تتو کنید برای اینکه تتو خطر و مشکلی برای شما ایجاد نکند باید به آرایشگاه معتبری مراجعه کنید. در چنین مکان هایی سرسوزن ها با الکل استریل و به موقع تعویض می شوند. از آنجا که تتو زخم و خونریزی ایجاد می کند در صورتی که سوزن تمیز و اسریل نباشد احتمال انتقال بیماری های عفونی وجود دارد.

آنچه متخصصان به شما می گویند: یکی از عوارض تتو انتقال بیماری های عفونی است. با توجه به اینکه برای این کار از سوزن های تیز استفاده می شود و در حین آن خونریزی رخ می دهد، احتمال انتقال بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت وجود دارد، البته در صورتی که آرایشگر یا فرد تتو کننده مسائل بهداشتی را رعایت نکند و از یک سوزن کشترک برای دو یا چند نفر استفاده کند. از سوی دیگرایجاد زخم در محل تتو ممکن است باعث عفونت آن ناحیه شود.

با توجه به رنگ و کار رفته و عمق تتو، علاوه بر عفونت و قرمزی آنی، احتمال حساسیت تاخیری وجود دارد و ممکن است فرد چند سال بعد از انجام تتو به آن حساسیت نشان دهد.

حساسیت ناشی از تتو یک ویژگی خاص هم دارد، با توجه به اینکه تتو دائمی است یا به هر حال آثار آن مدت زمان زیادی ماندگار است، حساسیت و اگزمای ناشی از آن هم دوام پیدا می کند. ممکن است مدتی با دارو بهبود یابد ولی دوباره عود می کند.

بررسی عوارض تاتو ابرو و هاشور

آرایشگر هنگام تتو خراش هایی را روی ناحیه مورد نظر اینجاد می کند، به همین دلیل ممکن است گوشت اضافه شکل بگیرد. در این صورت برجستگی هایی در این ناحیه دیده می شود. احتمال قرمزی و خارش هم وجود دارد، حتی ممکن است چند سال بعد از تتو هم با یک تحریک کوچک مثل تیغ زدن یا برداشتن ابرو با موچین، گوشت اضافه ایجاد شود.

در صورتی که تتو روی ابرو انجام شده باشد، موهای ناحیه آسیب دیده به شدت کاهش می یابند. در یکی از تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی مشخص شد 90 درصد افراد بعد از تتوی ابرو با مشکل کمبود مو مواجه می شوند. به همین دلیل اگر از کار خود پشیمان شوند ممکن است ابروی آنها به آن صورتی که دوست دارند رشد نکند. به همین دلیل مجبور می شوند چندین بار تتو کنند.

برای درمان همه این مشکلات، فرد باید به متخصصان پوست، مو و زیبایی مراجعه کنند فراموش نکنید برای لیزر بدون شک باید به افراد متخصص مراجعه کنید. در صورتی که لیزر را آرایشگران انجام دهند ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد کنند.

بعضی از آرایشگران افراد را از مراجعه به متخصصان و انجام لیزر می ترسانند و آنها را متقاعد می کنند از روش های غیر اصولی آنها استفاده کنند ولی در نهایت افراد مجبور می شوند به متخصص مراجعه کنند و با درد و سختی بیشتر تتو را پاک کنند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (142 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

2 | ۴ سال پیش
سلام اگر هر 6 ماه تتو کنیم عوارض دارد
0
3
صابر گورکانی | ۴ سال پیش
به خدا قسم اگر شما بگید تاتویا مثلا جراحی زیبایی یا .... باعث مرگ هم میشه اما خانمها دست بردارنیستند .همش به خاطر چشم وهم چشمی هست .به خاطر بیسوادی .کمبود اعتماد به نفس
1
6
رعنا | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشیدمن حدود1ماهه ک چشماموعمل کردم عینکی بودم بعدابروهاموهاشو
رکردم بعداون سرگیجه وحالت تهوع شدیددارم آیاازتتوچشممه
1
5
پرویز پاوندمهر | ۶ سال پیش
سلام
من 10الی 12 سال است که مبتلاء به الوپسی شدم از سن 42 سالگی تاکنون که 53 سال دارم (الوپسی یعنی اینکه دقیقا" معلوم نیست که چرا موهای بدن میریزه ، همه ی موهای بدن از ابرو گرفته تا مژه و کلیه ی موهای سراسر بدن یکی میگه سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعال شده ، یکی میگه عناصر بدن کمه و غیره...) ابرو ها یم که کاملا" ریخته می خواهم هاشور کنم چقدر برایم هزینه داره ؟ و درشهرستان رشت کجا این کاررو انجام میدن ؟ چون ساکن رشت هستم لطفا" آدرس چنین محلی (یا کلینیک ) را در رشت برایم ارسال کنید با تشکر پرویز پاوندمهر
0
5

hits