دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه شامپویی برای موهای شما مناسب است؟
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه شامپویی برای موهای شما مناسب است؟-شامپوی مناسب موی سر شما-انتخاب شامپوی مناسب موی سر شما- شامپو-شامپو کردن درست مو چگونه موهایمان را شامپو بزنیم؟

شامپوی مناسب موی سر شما را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

شامپوی مناسب موی سر شما

شامپوی مناسب موی سر شما

يزي به عنوان بهترين شامپو وجود ندارد. اغلب شامپوها اثر پاک‌کنندگي رضايت‌بخشي دارند و قيمتي که شما براي شامپو پرداخت مي‌کنيد، موضوع سليقه شخصي است و لزومي‌ندارد براي به دست آوردن شامپوي خوب، پول زيادي خرج کنيد. به اين معنا که الزاما شامپوي گران معيار خوب بودن آن نيست.

همه شامپوها حاوي ترکيبات سورفاکتانت هستند و عمل نظافت و زدودن چربي و چرک و ساير زوايد روي مو را انجام مي‌دهند که اين مواد همراه با کف در موقع آبکشي از بين مي‌رود.

شامپوی مناسب موی سر شما

قبل از اینکه به حمام بروید، برای انتخاب شامپو به اندازه‌ی کافی وقت بگذارید. نیکی می‌گوید: اولین قدم در تشخیص اینکه کدام شامپو برای شما بهتر است، تعیین نوع موهای شماست. مثلا آیا شما موهای نازک و چرب دارید یا موهای خشک و ضخیم؟

همچنین باید شامپوهایی بخرید که بدون سولفات و پارابن باشند. آنها موها را سالم و مرطوب نگه می‌دارند و باعث از بین رفتن کراتینه یا رنگ مویتان نمی‌شوند. مواد تشکیل دهنده نیز مهم هستند.

لیز می‌گوید: پیشنهاد می‌کنم از شامپویی استفاده کنید که پاک کنندگی ملایمی‌داشته باشد و بدنه‌ی موها را تقویت کند و حاوی کوپلیمر برای کنترل افزایش حجم لایه رویی مو و الکتریسیته‌ی ساکن، سلولز طبیعی برای ضخیم کردن بافت مو و پروتین کراتین برای تقویت و افزایش پری مو باشد.

شامپوی مناسب موی سر شما

برای موهای نازک پیشنهاد می‌کنم که از یک شامپوی حجم دهنده و حالت دهنده‌ی حاوی پروتئین گندم یا برنج استفاده کنید، زیرا قطر بدنه‌ی مو را تقویت کرده و افزایش می‌دهد.


چگونه موهایمان را شامپو بزنیم؟

اگرچه ممکن است ساده بنظر برسد، اما شامپو کردن درست مو نیز بر سلامت آن تاثیر می‌گذارد. نیکی می‌گوید: ابتدا موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید.

سپس شامپو را روی پوست سرتان ماساژ دهید تا بخوبی کف کند. اما هرگز انتهای موهایتان را مالش ندهید، زیرا مالش دادن انتهای موها باعث می‌شود که موها بشکنند و بسیار ضعیف شوند. شامپو، موقع آبکشی به پایین موهایتان می‌رسد پس نگران نباشید.

شامپوی مناسب موی سر شما

اگر چند روزی می‌شود که موهایتان رانشسته اید، شاید لازم باشد که این مرحله را دوباره تکرار کنید، اما لازم نیست که هر زمانی دوش می‌گیرید، دوبار موهایتان را شامپو بزنید.

برای شستن شامپو از روی موهایتان، به اندازه‌ی کافی زیر دوش بمانید. تجمع مواد شیمیایی روی مو هنگامی رخ می‌دهد که شامپو بطور کامل از روی مو شسته نشده باشد. لیز می‌گوید: مردم اغلب فراموش می‌کنند که پوست سر، یک نوع پوست است، و به همین دلیل به پاکسازی و مراقبت‌های خاص بسیاری نیاز دارد.

غافل شدن از پوست سرتان، در واقع می‌تواند از زیبایی ظاهر موهای شما، هم در زمان حال و هم در آینده بکاهد.

در حالیکه افراد دارای موهای زبر، شاید بتوانند یک یا دو روز شامپو نزنند، اما افرادی که موهای نازکتری دارند، متوجه خواهند شد که وقتی موهایشان تازه شسته می‌شود، ظاهر زیباتر و بدنه‌ی محکم تری دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits