دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شلغم یک راه ساده برای درمان شوره سر
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شلغم یک راه ساده برای درمان شوره سر-درمان شوره سر با شلغم-پیشگیری از شوره سر-روش پیشگیری از شوره سر-شوره سرچگونه بوجود می‌آید؟

درمان شوره سر با شلغم را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان شوره سر با شلغم

درمان شوره سر با شلغم

شوره سر یا سبوره با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی ودلمه می‌باشد.پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها كه گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است.

شلغم سبزی‌ای است که از نظر طب قدیم ایران گرم و تر به شمار می‌رفته و به علاوه برای درمان اکثر دردها استفاده می‌شده است.

شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

درمان شوره سر با شلغم

شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می‌باشد. درماتیت سبوروئیک یا درماتیت‌ شوره‌ای‌ به ضایعات قرمز و پوسته‌دار پوست که با تولید سبوره (پوسته‌های‌ چرب‌ یا خشک‌ سفید رنگ)‌ و خارش همراه است، گفته می‌شود. این‌ بیماری‌ مسری‌ نیست‌.

شلغم را بدون پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن و به صورت پخار پز پخت کنید. شلغم مواد معدنی فراوانی دارد که کلسیم و منیزیم از مهمترین این مواد است و برای رشد و نمو استخوان خصوصاً در نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه می‌شود.

درمان شوره سر با شلغم

مقداری پتاسیم نیز در شلغم وجود دارد که در تنظیم فشارخون نقش دارد و همچنین فسفر و آرسنیک موجود در این گیاه برای تقویت گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی مفید است و از همین رو شلغم برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال کاربرد بیشتری دارد.

درمان شوره سر با شلغم

شلغم سرشار از ویتامین‌های گروه B است که برای درمان و پیشگیری از شوره سر مفید می‌باشد و همچنین اسید فولیک موجود در آن در درمان کم خونی کارآیی دارد. شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

درمان شوره سر با شلغم

گوگرد، ویتامین C و فیبر از دیگر مواد موجود در شلغم است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و یادآوری کرد: فیبر موجود در این گیاه در کاهش اسید اوریک، تری گلیسرید و کلسترول مفید است و از سرطان روده پیشگیری می کند. ترکیباتی در شلغم وجود دارد که برای کاهش قند خون در افراد دیابتی مفید است و همچنین مدر بودن شلغم می تواند در دفع سنگ مثانه تاثیر گذار باشد.

درمان شوره سر با شلغم

موادی که در شلغم وجود دارد برای تسکین سرفه های سرماخورگی و تقویت سیستم تنفسی مفید می‌باشد. شلغم سبزی کم کالری است و در رژیم‌های لاغری جز سبزیجات آزاد محسوب می شود.وی گفت: همچنین در گذشته شلغم را به صورت پخته و له شده به صورت پمادی برای رفع ترک پا به کار می‌برده‌اند.

شلغم را با پوست و بدون اینکه قطعه قطعه شود باید پخت، زیرا قطعه قطعه کردن موجب می‌شود بخش زیادی از مواد مغذی آن وارد آب شود و هدر برود. همچنین بهتر است موقع پخت شلغم از تماس مستقیم آن با آب جلوگیری کرد و شلغم را بر روی توری قرار داد تا با بخار آب قابلمه بخارپز شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits