دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید کفش مناسب کت و شلوار
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کت و شلوار یکی از انواع لباس های رسمی آقایان است به همین دلیل باید کفش رسمی نیز با آن ست شود. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را در زمینه انتخاب کفش مناسب با کت و شلوار یاری نماییم.

کفش مناسب کت و شلوار

کفش مناسب کت و شلوار موضوع مورد بحث ماست. برای ست کردن کفش با کت شلوار مردانه، بایستی به یک سری از قوانین در مورد ست کردن دقت داشته باشیم.

کفشی که مناسب برای پوشیدن با کت شلوار مردانه می باشد دارای خصوصیات ظاهری متفاوتی می باشد. کفش های مجلسی و رسمی مردانه، به شکل ها و طرح های مختلفی ارائه شده است.

همه ی کفش های چرم مجلسی و رسمی مردانه مناسب برای ست کردن با کت شلوار مردانه نمی باشد. یک مرد خوش پوش بهتر است که اکثر مواقع در مراسم ها سرمه ای و ذغالی بپوشد و از کت و شلوارهای خاکستری روشن و قهوه ای برای حالات روزمره استفاده کند.

ما گمان می کنیم که کفش مشکی با هر رنگ کت و شلواری هماهنگ می شود در حالی که تصور اشتباهی است.

1. کفش مناسب کت و شلوار مشکی

کم ترین انعطاف پذیری را این رنگ کت و شلوار دارد، به همین دلیل بهتر است که فقط با کفش مشکی استفاده شود، بقیه رنگ های کفش ظاهر شما را بسیار معمولی و روزمره نشان خواهد داد، در اصل کت و شلوار مشکی برای استفاده روزمره مناسب نیست و بیشتر در موقعیت های رسمی کاربرد دارد، مثل مجالس و محل های اداری و جلسات.

2. کفش مناسب با کت و شلوار سرمه ای

سرمه ای به راحتی با کفش های مشکی، قهوه ای و قرمز قهوه ای که رنگ های اصلی کفش های مردانه هستند، هماهنگ می شود بدون آنکه ماهیتش تغییر کند. رنگ آبی حس اعتماد و مسئولیت پذیری را منتقل می کند و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

از آنجا که این رنگ به راحتی با اکثر کفش های چرمی هماهنگ می شود می توانیم از آن در مصاحبه های کاری نیز استفاده نماییم.

ترکیب رنگ های مختلف کت و شلوار و کفش می تواند معانی متفاوتی داشته باشد، به طور مثال اگر به دنبال پوششی رسمی تر هستید، می توانید از کت و شلوار سرمه ای با کفش مشکی استفاده کنید و همچنین استفاده از کفش قهوه ای حالتی رسمی ولی انعطاف پذیرتری به استایل شما می دهد،

ولی اگر از طرفداران پوشش غیر رسمی هستید می توانید همین رنگ کت وشلوار را با کفش قهوه ای قرمز استفاده کرده که استایلی خلاقانه تر داشته باشید.

3. کفش مناسب با کت و شلوار خاکستری

کت و شلوار خاکستری، همانند کت و شلوار سرمه ای با سه رنگ اصلی کفش هماهنگ می شود ولی نسبت به کت و شلوار سرمه ای غیر رسمی تر است و برای موقعیت های کاری ایده آل نیست، مگر آنکه از رنگ روشن آن در محیط های کاری استفاده شود.

بهترین انتخاب برای کت و شلوار خاکستری کفش مشکی، پیراهن سفید و کراوات است، همچنین استفاده آن با کفش های قهوه ای و قرمز قهوه ای می تواند مناسب استفاده روزمره باشد، مخصوصا اگر آن را با پیراهن های طرح دار بپوشید.

بهترین زمان برای پوشیدن این رنگ کت و شلوار بهار و تابستان است و هر چه رنگ کت و شلوارتان روشن تر باشد راحت تر می توانید با طرح های مختلف آن را تطبیق دهید.

4. کفش مناسب با کت و شلوار ذغالی

کت و شلوار ذغالی انعطاف پذیری رنگ آبی سرمه ای را دارد اما رنگی سنگین است و مثل کت و شلوار آبی ظاهری جوان به شما نمی دهد و از طرفی برای انتخاب رنگ کفش آزادی کت و شلوار آبی ندارید بلکه فقط می توانید آن را با دو رنگ هماهنگ کنید، کفش مشکی و کفش قهوه ای.

استفاده از کفش مشکی بهترین گزینه است اما اگر بخواهید استایلی کلاسیک و در عین حال راحت داشته باشید بهتر است که از رنگ قهوه ای قرمز استفاده کنید.

5. کفش مناسب با کت و شلوار قهوه ای

بهتر است کت و شلوار قهوه ای را با کفش قهوه ای بپوشید اما نکته اینجاست که حتما باید خط بین شلوار و کفش شما قابل دیدن باشد به این معنا که از سایه های مختلف رنگ قهوه ای استفاده کنید که بهتر است کفش شما سایه تیره تر را داشته باشد.

مهمترین نکته تضاد بین شلوار و کفش است که کفش قرمز قهوه ای بهترین گزینه برای ایجاد این تضاد است. پیشنهاد ما این است که هرگز از کفش مشکی با کت و شلوار قهوه ای یا کت و شلوار ذغالی با کفش قهوه ای استفاده نکنید زیرا قهوه ای تمایل دارد که تیره تر به نظر برسد و در کنار این دو رنگ اصلا به چشم نمی آید و هماهنگ نمی شود.

کفش مناسب برای ست کردن با کت شلوار چه مدلی است ؟

انتخاب کفش برای کت شلوار بایستی براساس قوانین از پیش تعیین شده صورت گیرد. اینکه نتوانیم کفش متناسب با استایل رسمی و مجلسی خود که با کت شلوار می باشد؛ انتخاب کنیم مشکل جدی نمی تواند باشد.

فقط با مطالعه یک سری از اصول و قوانین کلی مد در مورد ست کردن کفش و کت شلوار، می توانیم از مسئله را به راحتی حل کنیم.

مدل کفش مناسب با کت و شلوار مردانه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که، در میان مدل های متعدد کفش های چرم و رسمی، مدلی که واقعا باب میلتان باشد و مطابق با ظاهر کلی کت شلوار باشد را به سختی بتوانید پیدا کنید.

کفش چرم مناسب برای ست کردن با کت شلوار در مرحله ی اول بایستی دارای پاشنه باشد. کفش هایی که دارای کفی یا زیره دو تکه هستند و دارای جنس رویه ی چرم با ظاهری رسمی هستند؛ مناسب برای ست کردن با کت شلوار می باشد.

یکی دیگر از نکاتی که بایستی در مورد ست کردن کفش با کت شلوار رسمی اداری یا مجلسی بایستی دقت کنیم، این است که باید کاربرد موقعیتی آن استایل را در نظر بگیریم.

به طور مثال کفش مناسب کت شلوار می تواند از نوع مجلسی باشد یا از نوع اداری. کفش های مناسب کت شلوار که مناسب برای محیط های اداری و رسمی هستند معمولا دارای ظاهری ساده و با جنس رویه ی مات می باشند.

همچنین اغلب کفش های مجلسی و متناسب با کت شلوار مجلسی و دامادی دارای ظاهری براق و کمی طرح دار تر می باشند. مدل های کفش های کالج و لوفر مردانه، نیز مناسب برای استایل کت شلوار های اسپرت و اسلیم فیت می باشند. معمولا در مراسم های رسمی بهترین گزینه برای انتخاب کفش، کفش آکسفورد می باشد.

بهترین مدل کفش متناسب با کت شلوار اداری، مجلسی، رسمی کدام است ؟

انتخاب مدل کفش مناسب با استایل کلی کت شلوار بستگی به موقعیتی که می خواهیم از آن استایل استفاده کنیم دارد. همچنین ظاهر کت شلوار و قسمت دمپای شلوار نیز در انتخاب کفش نقش مهمی را دارد.

به طور مثال اگر قصد خرید کفش کالج و لوفر برای پوشیدن با کت شلوار را دارید؛ به شما توصیه می شود که به فکر پوشیدن آن در محل کار و اداره نباشید. کفش های کالج و لوفر که متناسب با کت شلوار است، مناسب برای پوشیدن در مهمانی ها و مراسم های و قرار های عاشقانه می باشد.

مدل کفش مناسبی که می توانید در محل کار خود بپوشید؛ آکسفورد و مدل های کفش مجلسی با جنس رویه ی مات و ساده است. همچنین کفشی که مناسب برای استایل دامادی و شب عروسی می باشد؛ معمولا از مدل های ورنی و براق و طرح دار آن است.

بیشتر بخوانید:

چه کفشی با چه شلواری بپوشیم ؟ ویژه خانم های با سلیقه

راهنمای خرید کفش مجلسی زنانه استاندارد و راحت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits