دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه رنگ هایی در فصل پاییز خوشتیپی را دوچندان می کند؟
9
زمان مطالعه: 9 دقیقه
رنگهای مناسب فصل پاییز :روان شناسان معتقدند که انتخاب هر یک از رنگ‌ها برای پوشش پاییزی می‌تواند نشان‌دهنده یکی از ویژگی‌های برجسته شما باشد. از طرف دیگر رنگ‌هایی هستند که در فصل پاییز و با لباس‌های پاییزی زیبایی بیشتری دارند

رنگهای مناسب فصل پاییز :روان شناسان معتقدند که انتخاب هر یک از رنگ‌ها برای پوشش پاییزی می‌تواند نشان‌دهنده یکی از ویژگی‌های برجسته شما باشد. از طرف دیگر رنگ‌هایی هستند که در فصل پاییز و با لباس‌های پاییزی زیبایی بیشتری دارند.

اگر این رنگ‌ها را بشناسیم می‌توانیم زیباتر لباس بپوشیم. جالب است بدانید رنگ فصل، طبق رنگ پوست، مو و چشم تعیین می‌شود. دانستن رنگی که در هر فصل مناسب شما است می‌تواند کمک بزرگی در خرید لباس بکند.

معمولاً کسانی که رنگ پوشش خود را به رنگ طبیعت اطراف در هر فصل نزدیک می‌کنند، به دنبال نوعی جلب توجه و تحسین دیگران هستند.

زیبایی طلبی چنین افرادی زیاد است و به نظر مردم درباره خودشان اهمیت می‌دهند. آنها به دنبال افزایش اعتماد به نفس خودشان هم هستند و تطابق با محیط را یکی از راه‌های آن می‌دانند.

بهترین رنگ‌ لباس در فصل پاییز

بهترین رنگ‌ لباس در فصل پاییز


1. آبی فیروزه‌ای:

ترکیب این رنگ با مشکی، چون سردی آن را از بین می‌برد انتخاب خوبی برای پاییز است.

ترکیب آبی با مشکی انتخاب خوبی است

2. طلایی یا زرد:

طلایی رنگ درخشانی است، رنگی که در این فصل زیاد دیده می‌شود. لباس‌های تنگ در رنگ طلایی زیباتر خواهند بود. نکته خوبی که این رنگ دارد این است که این رنگ نیاز به جواهرات ندارد. معمولاً کسانی که کنترل بیرونی دارند و می‌دانند که محیط بر آنها تأثیر می‌گذارد، در فصل پاییز بیشتر لباس‌هایی با طیف زرد روشن و قهوه‌ای بسیار روشن می‌پوشند.

3. بنفش:

بنفش رنگ سلطنتی است، در عین حال رنگی مناسب برای لباس‌های میهمانی هم می‌تواند باشد. این رنگ با زیورآلات مشکی هماهنگ می‌شود و جلوه بیشتری خواهد داشت. استفاده از رنگ بنفش به خصوص بنفش تیره، در روزهای پاییزی نشان دهنده اعتماد به نفس بالا و داشتن قدرت تصمیم گیری در فردی است که این رنگ را برای پوشش خود انتخاب کرده است. بنفش تیره از محکم‌ترین و پایدارترین رنگ‌هاست و حس اقتدار زیادی به افراد می‌دهد.

4. کرم یا شتری:

رنگ شتری کلاسیک تر است و برای کت‌های این فصل رنگ مناسبی است. همراه با این رنگ می‌توانید لباس‌هایی بپوشید که هم‌خانواده این رنگ هستند و یا لباستان را همراه با کمربندی از یک رنگ متضاد تکمیل کنید.

5. قهوه‌ای:

تصور کنید در یک روز پاییزی، در خیابان فردی با کت و شلوار قهوه‌ای تیره، لباس قهوه‌ای روشن و کفش آجری ببینید. قطعاً در دلتان او را به خاطر این حسن سلیقه و تطابق با محیط تحسین می‌کنید. افرادی که این رنگ را انتخاب می‌کنند هم دقیقاً دنبال همین تحسین هستند. پوشیدن لباس‌هایی در طیف قهوه‌ای، آن هم در فصل پاییز، نوعی امنیت روانی برای افراد در پی خواهد داشت.

6. مشکی:

مشکی رنگ جذابی است. با اینکه معمولاً این رنگ را برای عزا می‌پوشیم ولی در عین حال لباس‌های شب برای مراسم جشن رسمی هم مشکی است. انتخاب یک رنگ مشکی مطلق و زیبا برای این فصل می‌تواند به جذابیت شما بیفزاید. خوبی رنگ مشکی این است که کاملاً خنثی است و می‌توانید آن را با هر رنگ دیگری ست کنید.

7. سبز:

افرادی که کنترل درونی دارند و حس می‌کنند از نظر شخصیتی می‌توانند افراد دیگر را تحت تأثیر قرار دهند و در کنترل خودشان بگیرند، لباس‌هایی با رنگ طبیعت نمی‌پوشند؛ مثل سبز که رنگی کاملاً متضاد با پاییز است. اما سبز زمردی و رنگ‌های طیف جواهرات گران‌قیمت، رنگ‌هایی هستند که در فصل پاییز به چشم می‌آیند. این رنگ بسیار مناسب میهمانی‌ها است و با انتخاب بافتی مناسب با این رنگ می‌توانید بسیار زیبا دیده شوید.

8. قرمز:

قرمز رنگی تند و آتشین در طبیعت است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت. این رنگ را زمانی انتخاب کنید که می‌خواهید در جایی بدرخشید و توجه بیشتری به سمت شما باشد. رنگ‌های قرمز تیره را می‌توانید با رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های روشن‌تری از طیف قرمز هماهنگ کنید.

9. نارنجی:

این رنگ در کنار زرد دقیقاً رنگ فصل پاییز است. افرادی که شور و شعف زیادی دارند برای تطابق با محیط و نشان دادن شادی و نشاط خود دارند از رنگ‌های زرد تیره، قرمز و نارنجی در پاییز استفاده می‌کنند. معمولاً حس تطابق پذیری این افراد با محیط اطراف و تغییرات احتمالی زندگی‌شان بیشتر از دیگران است.

10. خردلی:

رنگی گرم، دلپذیر، با آرامش که احساس بسیار خوبی را به شما و اطرافیانتان خواهد داد. این رنگ مناسب کسانی است که می‌خواهند بر پیرامون خود تاثیرگذار باشند و احساس گرمی و آرامش را هم به خود و دیگران منتقل کنند. این رنگ در بافت، کاپشن و کیف بسیار زیبا خواهد بود.

11. خاکستری /آبی:

این رنگ مانند یک آسمان بارانی و ابری است، به همین دلیل در پاییز این رنگ طرفداران خاص خودش را دارد و جزو رنگ‌هایی است که بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و در ماه‌های گرم سال طرفداری ندارد.

12. رز یا صورتی:

رنگ رز بیشتر در لباس‌های زنانه استفاده می‌شود و محبوبیت نسبتاً بالایی در بین رنگ‌های پاییز و در بین خانم‌ها دارد. این رنگ بسیار لطیف و پر احساس است، اگر می‌خواهید گرمی را در روزهای سرد به خود و اطرافیانتان منتقل کنید رنگ رز مناسب شما خواهد بود.

نکات کلی در مورد رنگ لباس پوشیدن در فصل پاییز

نکات کلی در مورد رنگ لباس پوشیدن در فصل پاییز

  1. اصولاً در فصل سرما بهتر است رنگ‌های گرم بیشتر بپوشید به خصوص اگر می‌خواهید چهره‌ای گرم‌تر داشته باشید. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای شکلاتی یا کبود، شما را گرم‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های روشن شما را زنانه تر می‌کنند. معمولاً رنگ‌های تیره‌تر برای فصل پاییز مناسب هستند اما اگر می‌خواهید کمی آرام تر و زنانه تر به نظر برسید از رنگ‌های روشن تری برای لباس‌هایتان استفاده کنید.
  2. برای انتخاب پوشش خود رنگ پوست، چشم و مو را در نظر بگیرید. پوست‌هایی که رنگ آن‌ها خاکی است پاییزی به حساب می‌آیند. رنگ طبیعی پوست شامل طیف روشنی از هلویی تا بژ، مسی و بژ تیره می‌شود، هرچند همه این رنگ‌ها ته رنگ طلایی مشابهی هم دارند.
  3. رنگ مو می‌تواند از محدوده قرمز تا بلوند چرک و قهوه‌ای زغالی (مشکی) و دودی باشد. در ‌‌نهایت رنگ چشم هم از سبز تا قهوه‌ای تیره و آبی فیروزه‌ای متفاوت است. ترکیب همه این موارد رنگ پاییزی پوست را تعیین کرده و رنگ‌های خاصی همیشه این رنگ پوست را کامل می‌کنند.
  4. برای بهتر دیده شدن در این فصل از پوشیدن رنگ‌های سرد و زمستانی مثل زرد کم‌رنگ، آبی یخی، ارغوانی، سبز دریایی و رنگ‌های ملایم دوری کنید. از جمله رنگ‌های دیگری که نباید انتخاب کنید سیاه و سفید یکدست است، این رنگ‌ها نقاط قوت پوست شما را می‌گیرند و بلافاصله آن را تیره می‌کنند.
  5. فصل پاییز با خودش رنگ‌های طلایی و خاکی و گرمی می‌آورد. این رنگ‌ها به تنهایی پر طراوت هستند. رنگ‌های مناسب پوست شما در فصل پاییز، باید عمیق و گرم باشند. مثل زیتونی، جگری، شکلاتی، سبز دودی، نارنجی سوخته (آجری)، بنفش بادنجانی و خاکستری روشن و گرم. این رنگ‌های خاص به پوست‌های مختلف می‌آیند، ولی باید به درجه و سایه‌های مختلف آنها دقت کنید.
  6. اگر پوستی به رنگ پاییز دارید، می‌توانید رنگ‌های سرد و زمستانی خاصی را بپوشید؛ البته بهتر است آنها را دور از صورت و در پایین تنه (مثلاً رنگ شلوار یا کفشتان) استفاده کنید. لباس‌هایی که نزدیک صورت هستند، مثل کلاه، شال و پیراهن، باید به رنگ پاییز باشند.
  7. رنگ سیاه را با رنگ‌های خاکی و گرم یا جواهرات ترکیب کنید. از رنگ سفید خالص استفاده نکنید، ولی به جای آن می‌توانید سفید تخم مرغی، کرم، خاکستری مایل به قهوه‌ای یا بژ کم‌رنگ بپوشید. سعی کنید از لوازم جانبی مثل زیور آلات، شال و کمربند هم استفاده کنید تا لباس‌هایتان به چشم بیاید. لباس‌های غیر رسمی مثل تی شرت پاییزی، شلوار جین و پلیور هستند.
  8. حتی اگر می‌خواهید بلوز و شلوار جین بپوشید، مهم است که جینتان رنگ روشن نبوده و تیره باشد که به فصل پاییز بخورد. برای فصل پاییز می‌توانید با وسایل جانبی مثل زیور آلات و کیف و کفش، رنگ‌ها را ترکیب کنید. زیور آلات روش خوبی برای استفاده از رنگ‌های پرطراوت هستند.
  9. جواهرات طلایی با سایه طلایی پوست صورت هماهنگ است، ولی رنگ‌های قوی‌تری مثل فیروزه‌ای و سبز زمردی را باید برای تأکید و بسیار کم در زیور‌آلات خود به کار ببرید. رنگ کفش‌ها راه خوبی برای استفاده از رنگ‌های قوی و غنی مثل سدری، قرمز - نارنجی یا قهوه‌ای است.

 چه رنگی های در فصل پاییز خوشتیپی را دوچندان می کند؟

بیشتر بخوانید:

در فصل پاییز چی بپوشیم که سرما نخوریم؟

در فصل پاییز چی بخوریم که سرما نخوریم؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits