دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکاتی برای دوست‌داران کفش‌ پاشنه بلند
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکاتی برای دوست‌داران کفش‌ پاشنه بلند-پوشیدن کفش‌ پاشنه بلند

اگر از ان دسته افرادی هستید که عاشق انواع کفش پاشنه بلند هستید باید چندین نکته مهم را در مورد پوشیدن و راه رفتن با کفش پاشنه بلند را بدانید ، با دلگرم همراه باشید.

نکاتی برای دوست‌داران کفش‌ پاشنه بلند

نکاتی برای دوست‌داران کفش‌ پاشنه بلند

طبق اعلان انجمن پزشکی مراقبت‌های پای امریکا، پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌ی ۷ سانت یا بیشتر به طور دائم موجب کوتاه شدن تاندون آشیل، تاندون پشت پا، انقباض و درد مزمن در ماهیچه‌ی پا می‌گردد. پوشیدن دائم کفش‌های پاشنه بلند مشکلات دیگری اعم از تورم عصب پا، خمیدگی شست و پینه‌ی پا را ایجاد می‌کند. راه رفتن‌های غیر طبیعی نیز منجر به درد زانو، ران و کمر می‌شود، در عین حال احتمال بروز رماتیسم در این مفاصل را افزایش می‌دهد.با وجود آگاهی از این موارد، برخی نمی‌توانند از پوشیدن این کفش‌ها صرف نظر کنند، پس چه باید کرد؟


1- کفشی با سایز مناسب انتخاب کنید.

راه‌حلی بسیار ساده، کفش‌ها باید قالب پا باشند. مطمئن شوید که فضای اندکی بین بلندترین انگشت و کفش وجود دارد. شب‌ها برای خرید کفش اقدام کنید، زیرا پاها در در شب متورم می‌شوند. پهنای پای خود را مدنظر بگیرید. زنان بسیاری را دیده‌ام که پنجه‌های پهنی دارند، اما پاهای خود را در کفش‌های باریک جای می‌دهند. بدین ترتیب شکل استخوان پا نادیده گرفته می‌شود و صدمات منجر به پینه‌ی پا، خمیدگی شست و تورم عصب پا می‌گردد.


2- کفشتان را در خانه امتحان کنید.

مادامی که کفش‌های پاشنه بلند خود را به مدت چند ساعت در خانه می‌پوشید، جوراب نیز بپوشید یا از قالب‌های مخصوص کفش استفاده کنید. بدین ترتیب کفش‌های چرمی، نه مصنوعی، کمی جا باز می‌کنند.


3- درون کفش خود کفه‌ی مخصوص بیاندازید.

کفه‌ی ژلاتینی مخصوص پاشنه که پد کف‌پایی نیز خوانده می‌شود، تاثیری شگرف دارد! البته برای پیشگیری از حساسیت و سایش نقاط استخوانی پا می‌توان از پدهایی از جنس کتان استفاده نمود. البته متاسفانه، این پدهای مزاحم تاثیری در تسکین درد ساق‌پا، زانو یا کمر که در نتیجه‌ی پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند منجر به تغییر فرم بدنی شده، ندارند.

نکاتی برای دوست‌داران کفش‌ پاشنه بلند


4- کفش‌هایتان را تعویض کنید.

در طول روز کفش‌های خود را عوض کنید. فقط برای چند ساعت از کفش‌های پاشنه‌ بلند استفاده کنید و کمی به پاهای خود استراحت دهید.


5- کفش‌های پاشنه بلند یکسره بپوشید و کفش هایی با زیره‌‌ایی نازک از جنس کائوچو بخرید.

پاشنه‌های مکعبی بر پاشنه‌های باریک، پاشنه‌های کوتاه بر پاشنه‌های بلند ارجحیت دارند و کفش‌هایی که قوزک پا را احاطه می‌کنند، بیش از دیگر کفش‌ها مراقب پا هستند.
مطمئنا، پاشنه‌ی پا سپر ایستادن است. خبر خوب برای زنان این است که وضعیت جسمانی پاشنه‌‌ی پا بیش از بیش در دست مطالعه‌ است. امروزه فیزیک کفش ها بعلاوه‌ی عوامل موثر در تغییرات فرم پا در ساخت کفش‌ها مدنظر گرفته می‌شود. پس بیائید امیدوار باشیم تا کفش‌های دلربا، قاتل پاهای ما نباشند!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits