دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید یک مبل مناسب منزل
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهنمای خرید یک مبل مناسب منزل-راهنمای خرید مبلمان- خرید مبل- بهترین مبل ها- انتخاب مبل- انواع مبلمان -خرید مبلمان- راهنمای خرید مبلمان- دکوراسیون

راهنمای خرید یک مبل مناسب منزل

راهنمای خرید یک مبل مناسب منزل

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نكنيد زيرا تصميم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر مي‌دهد. اگر شما براي خريد وسيله مورد نيازتان به اندازه كافي فكر نكرده باشيد، با دو مشكل رو به رو مي‌شويد كه چندان برای شما خوشايند نخواهند بود.

بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خرید این است که یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید و خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید.

توجه به این اصول هم قبل از خرید و هم زمانیکه برای خرید روانه بازار می‌شوید حائز اهمیت هستند.

اگر قصد خرید مبلمان را دارید مطالب زیرا را با دقت بخوانید:

اول: علاقه مندی ها

نگاهی به چیدمان خانه خود بیندازید و عنصری را که بیش از همه دوست دارید انتخاب کنید. این قطعه می تواند گویای حقایق زیادی درباره سلیقه و علایق شما باشد.

فهرستی از رنگ هایی که شما را تحت تأثیر قرار می دهد و به وجد می آورد تهیه کنید. آیا ویژگی خاصی مد نظرتان است که دوست دارید ولی هنوز آن را در میان عناصر و مبلمان موجود در خانه خود نمی بینید و می خواهید آن را داشته باشید؟ عجولانه عمل نکنید تا چیزی از قلم نیفتد.

دوم: سبک زندگی

آیا در خانه خود کودک دارید؟ آیا بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کنید؟ آیا معمولاً در خانه خود مشغول پذیرایی از مهمان هستید؟ سبک پذیرایی شما از مهمانان و سبک مهمانی هایی که در خانه خود برگزار می کنید معمولاً چگونه است؟ جواب این سوال ها تأثیر مستقیمی در انتخاب مبلمان مناسب دارد.

برای مثال اگر در خانه کودک دارید باید مبلمانی خریداری کنید که از پارچه ای مستحکم و مقاوم در برابر لک برای روکش آن استفاده شده باشد.

اگر مرتب مهمان دارید هم باید مبلمانی مستحکم و بادوام خریداری کنید و اگر معمولاً مهمانی های رسمی برگزار می کنید باید میز و صندلی رسمی برای خانه خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید یک مبل مناسب منزل

سوم: محدود کردن گزینه ها

اگر آنچه در ذهن دارید بیش از اندازه کلی باشد مطمئن باشید انتخاب برایتان کاری دشوار می شود. تا می توانید به تماشای عکس های متعدد بپردازید و مواردی را که چندان جذابیتی برایتان ندارد حذف کنید و موارد دلخواه را محدودتر کنید.

برای مثال در مورد جنس روکش، رنگ پارچه، رنگ چوب و سبک مواردی را که اصلاً دوست ندارید اول کنار بگذارید و بعد به گزینه هایی فکر کنید که آنها را بیشتر دوست دارید. با محدود کردن گزینه ها در نهایت می بینید که انتخاب چقدر ساده می شود.

چهارم: شاخصه های معماری

اینکه بنای خانه شما متعلق به چه زمانی است و در آن چه شاخصه های معماری از قبیل طاقچه ها، کنسول ها یا گنجه های توکار و… استفاده و تعبیه شده می تواند تا حد زیادی در انتخاب شما موثر باشد.

مبلمان را تا حد ممکن باید طوری انتخاب کنید که با سبک و شاخصه های معماری خانه شما هماهنگ باشد.

به تخریب و محو کردن جزئیات و سبک معماری بنای خانه خود فکر نکنید، زیرا هویت خانه شما در گرو آن است.

بلکه به این فکر کنید که مبلمان خود را چگونه انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، مکمل جزئیات معماری خانه شما نیز باشد. در شماره آینده درباره کیفیت اجزای تشکیل دهنده مبل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits